مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا

تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا

تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا با تاسیس آن در سال 1878 شروع شد و امروزه یکی از محبوب ترین انتخاب های دانشجویان از سرتاسر دنیا است. در حال حاضر بیش از 30200 دانشجو در دانشگاه وسترن کانادا مشغول به تحصیل هستند و از امکانات فوق العاده عالی این دانشگاه در سطح آموزشی و رفاهی بهره می برند. لازم به ذکر است اگرچه نرخ بیکاری در کانادا در سال 2022 پایین است، با این حال اهمیت زیادی دارد که دانشجویان سعی کنند در دانشگاه خوبی تحصیل کنند تا آینده شغلی خود را در این کشور تامین نمایند. دانشگاه وسترن در شهر لندن کانادا واقع شده که در قیاس با شهرهای تورنتو، ونکوور، اتاوا و سایر ارزان تر است.

البته دانشجویان تنها تا سقف 20 ساعت در هفته می توانند در کانادا مشغول به کار باشند. اما با کار دانشجویی علاوه بر این که بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را می توانند تامین کنند، به طور همزمان رزومه خود را هم قوی تر می نمایند. در واقع هم تعداد فرصت های شغلی برای کسانی که زمان دانشجویی خود در کانادا سابقه کار دارند بیشتر است و هم درآمدی که به آن ها پس از فارغ التحصیلی پیشنهاد می شود بالاتر از کسانی است که تجربه کار در کانادا را ندارند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل در خصوص تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا پاسخ می دهند:

  • دانشگاه وسترن کانادا چه جایگاهی در سطح جهانی دارد؟
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا چقدر است؟
  • کار پس از تحصیل در کانادا چگونه است؟

درباره تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا

درباره دانشگاه وسترن کانادا بایستی بدانید که این دانشگاه دانشگاهی دولتی است که در شهر لندن کانادا واقع شده است. همچنین دانشگاه وسترن کانادا جزء دانشگاه های تحقیق محور کشور کانادا است. دانشگاه وسترن کانادا علاوه بر این که در این کشور جایگاه خوبی دارد، از دید طبقه بندی های بین المللی مختلف هم همواره رتبه خوبی داشته است. نتیجتا فارغ التحصیلان آن نه تنها در کانادا بلکه در سایر کشورهای دنیا هم به راحتی می توانند کاریابی کنند.

در جدولی که در ادامه ترسیم شده رتبه دانشگاه وسترن کانادا در سال 2022 بیان شده است:

طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه وسترن کانادا
QS Ranking203
THE Ranking201
USN Ranking287

درباره تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا

هزینه های تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا

هر رشته ای در دانشگاه وسترن کانادا شهریه متفاوتی دارد که در ضمن با توجه به مقطع تحصیلی و تابعیت دانشجویان نیز فرق می کند. یکی از رشته هایی که در سال های اخیر طرفداران زیادی بین دانشجویان پیدا کرده رشته سیستم های سلامت جهانی در قاره آفریقا است که در دانشگاه وسترن کانادا هم تدریس می شود. از دیگر رشته های محبوب دانشگاه وسترن کانادا می توان به رشته ارتودنسی اشاره نمود که بازار کار فوق العاده خوبی هم در این کشور دارد. در واقع ارتودنتیست ها جزء 10 مشاغل پردرآمد در کانادا هستند و رفاه اقتصادی خیلی خوبی دارند. البته باید توجه داشت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتودنسی در دانشگاه وسترن کانادا 3 سال طول می کشد و پرهزینه است. خصوصا برای دانشجویانی که تابعیت کانادا را نداشته باشند.

از دیگر رشته های پرطرفدار در دانشگاه وسترن کانادا می توان به رشته حقوق اشاره کرد. دوره LLM در دانشگاه وسترن کانادا تنها یک سال به طول می انجامد. کلاس های دوره تحصیلی مذکور از سپتامبر 2022 آغاز می شوند و دانشجویان بین المللی باید از قبل شهریه خود را پرداخت کرده باشند. در این دوره تحصیلی دانشجویان بین المللی بیش از 2 برابر دانشجویان کانادایی شهریه پرداخت می نمایند. به عبارت دقیق تر در حالی که شهریه دوره LLM برای کانادایی ها 4517CAD (دلار کانادا) هزینه به دنبال دارد، دانشجویان بین المللی 11654CAD (دلار کانادا) شهریه می پردازند. به طور کلی هزینه تحصیل در کانادا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه های زندگی حین تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا

یکی دیگر از هزینه های عمده ای که دانشجویان ضمن تحصیل در کانادا با آن روبرو هستند، هزینه های زندگی در کانادا است. زندگی در شهر لندن کانادا که دانشگاه وسترن در آن واقع شده است برای یک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره مسکن 3855CAD (دلار کانادا) یعنی معادل 3035$ (دلار آمریکا) هزینه دارد. زندگی تک نفره در شهر لندن کانادا هم بدون در نظر گرفتن اجاره بها ماهی 1070CAD (دلار کانادا) یعنی 845$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد.

در جدول ذیل اجاره مسکن در شهر لندن کانادا هم بررسی شده است:

نوع آپارتمانحدود اجاره ماهانه در شهر لندن کانادا (دلار کانادا)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1250CAD
آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر1075CAD
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2070CAD
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر1700CAD

لازم به ذکر است دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه وسترن کانادا می توانند درخواست دهند و ویزای 3 ساله ای بگیرند تا دنبال کار در کانادا باشند. درآمد هر فردی هم با توجه به رشته ای که در آن تحصیل کرده، سابقه کار، جنسیت، سطح تحصیلات و غیره در کانادا متفاوت می باشد. اما متوسط درآمد دریافتی افراد شاغل در بخش خصوصی در کانادا سالانه 117000CAD (دلار کانادا) و در بخش دولتی سالانه 122000CAD (دلار کانادا) می باشد. طرفداران تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا می توانند برای بررسی دقیق تر شرایط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :