مهاجرت تحصیلی نیوزلند

تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند

تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند

تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند می تواند تضمین کننده آینده شغلی در این کشور باشد چرا که این دانشگاه از رنکینگ جهانی خوبی برخوردار می باشد. کشور نیوزلند به طور کلی بازار کار خیلی خوبی دارد و تقریبا برای تمامی مشاغل موقعیت های شغلی متعددی فراهم نموده است. با این حال به عنوان فردی خارجی، ضرورت دارد بتوان از دانشگاهی با جایگاه علمی خوب پذیرش گرفت. بهتر است خارجی ها به دنبال اخذ پذیرش از رشته هایی باشند که مورد نیاز بازار کار نیوزلند است که از آن جمله می توان به پزشکی، پرستاری، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار، مهندسی صنایع، مهندسی کشاورزی، مدیریت و سایر اشاره نمود.

لازم به ذکر است نیوزلند اگرچه در بسیاری موارد قوانینی مشابه با استرالیا دارد، اما در قیاس با استرالیا نیوزلند کمتر مهاجرپذیر است. خصوصا جزیره جنوبی نیوزلند بعضا رفتارهای نژادپرستانه از سوی برخی از مردم داشته است و همین مسائل سبب شده طرفداران تحصیل در دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملی استرالیا و سایر بیشتر باشند. البته به مرور رفتارهای نژادپرستانه در بسیاری از کشورها کم شده اند و نیوزلندی ها نیز هرچند نسبت به مهاجران غیر قانونی یعنی پناهنده ها دید خوبی ندارند. در مقابل افراد متخصص و جوانی که برای تحصیل و کار به صورت قانونی به نیوزلند آمده اند برخورد خوبی دارند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در نیوزلند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند در سال تحصیلی 2022 چقدر است؟
  • جایگاه علمی دانشگاه وایکاتو از دید رنکینگ های بین المللی مختلف چگونه می باشد؟

درباره تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند

درباره تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند جالب است بدانید که این دانشگاه به زبان مائوری Te Whare Wānanga o Waikato گفته می شود به طور عامیانهWaikato University خطاب می گردد، دانشگاهی مطرح در شهر همیلتون نیوزلند است. دانشگاه وایکاتو در سال 1964 تاسیس شده که علاوه بر شهر همیلتون در شهر تائورانگا نیز ساختمان آموزشی برای برخی دانشکده ها ایجاد نموده است. این دانشگاه که در دسته بندی های خصوصی و دولتی جزء دانشگاه های دولتی به حساب می آید برخلاف دانشگاه های دولتی کشورهایی مثل آلمان، نروژ و سایر رایگان نیست. از جمله بهترین دانشکده های آن با سطح علمی خیلی خوب میتوان به دانشکده حقوق اشاره نمود که در سال 1990 به وجود آمد و در بخش جنوب شرقی ساختمان دانشگاه که در شهر همیلتون قرار دارد، واقع گردیده است.

کسانی که موفق به اخذ پذیرش و فارغ التحصیلی رشته حقوق یا سایر رشته ها در دانشگاه وایکاتو شوند، شانس خیلی خوبی برای کاریابی در کشور نیوزلند خواهند داشت. به شرطی که به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند. هرچند تسلط به زبان مائوری ضرورت ندارد می تواند برای کسانی که به هر 2 زبان انگلیسی و مائوری مسلط هستند مزیت به حساب آید. برای مشخص شدن این گفته که تحصیل در دانشگاه وایکاتو مزیت مهمی است در جدول ذیل رتبه دانشگاه مزبور از دید طبقه بندی های مطرح بین المللی از جمله Times Higher Education Ranking در سال 2022 بیان گردیده است:

طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه وایکاتو نیوزلند
THE Ranking 2022501
QS Ranking 2022375
USN Ranking 2022761

درباره تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند

هزینه های تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند

هر دانشگاهی در نیوزلند رنکینگ مخصوص به خود را دارد که غالبا با توجه به تابعیت دانشجو، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی میزان آن متفاوت می شود. مثلا رشته دندانپزشکی در غالب کشورهای دنیا از جمله نیوزلند جزء رشته های گران طبقه بندی می شود که شهریه های به مراتب بیشتری در قیاس با رشته هایی مثل ادبیات انگلیسی به دنبال خواهد داشت. علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه دیگری که دانشجویان، چه تابعیت نیوزلند را داشته باشند چه تابعیت کشورهای دیگر، باید مدنظر قرار دهند، هزینه های زندگی در نیوزلند است. نیوزلند اگرچه در قیاس با کشورهایی مثل استرالیا، انگلیس و آمریکا، ارزان تر است، از ایتالیا، آلمان، مجارستان، پرتغال، اسپانیا و غیره، گران تر می باشد.

همانطور که اشاره شد هزینه های تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند به عوامل ذیل بستگی دارد:

  • تابعیت دانشجو
  • رشته انتخابی
  • مقطع تحصیلی

مثلا برای تحصیل کارشناسی ارشد رشته تجارت و مدیریت که در دانشگاه وایکاتو یک ساله به اتمام می رسد، دانشجویان بین المللی باید 25522€ (یورو) شهریه بپردازند. این در حالی است که کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک در این دانشگاه که دوره ای یک ساله است، برای دانشجویان خارجی 29944€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است علاقمندان به تحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک در دانشگاه وایکاتو باید تا دسامبر 2022 مدارک خود را تقدیم دانشگاه نمایند، چرا که کلاس ها از مارس 2022 آغاز می گردند.

اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

پس از اخذ پذیرش قطعی از دانشگاه وایکاتو نیوزلند بایستی جهت اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند اقدام نمایید. در خصوص اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند بایستی مدارکی را ارائه دهید. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب دیگر دانشگاه های این کشور مقاله تحصیل در دانشگاه اوتاگو نیوزلند را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند عبارتند از:

  • مدرک زبان معتبر
  • رزومه/CV
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • ارائه گذرنامه
  • اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • گواهی پرداخت هزینه های مربوط به شهریه
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

علاقمندان به تحصیل در دانشگاه وایکاتو نیوزلند و کسب اطلاعات جامع می توانند برای مطرح کردن سوالات خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :