مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان، به عنوان یکی از دانشگاه های قدیمی که در سال 1836 تاسیس شده بسیار مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است. دانشگاه هایدلبرگ آلمان یک موسسه تحقیقاتی است و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه آلمان شناخته شده است. این دانشگاه سومین دانشگاه تاسیس شده در امپراطوری روم است و مانند سایر دانشگاه های دولتی آلمان، هایدلبرگ از دانشجویان خود شهریه نمی گیرد. زبان تدریس در دانشگاه هایدلبرگ آلمان به طور کلی آلمانی است.

در حالی که تعداد قابل توجهی از مدارک تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی و همچنین برخی به زبان فرانسه نیز ارائه می شود. از آنجا که این دانشگاه مرکز کالوینیسم در دهه 60 بود، پیشرفت زیادی کرده است و به عنوان یک موسسه پیشرو در زمینه دوره های مهندسی، پزشکی، علوم زندگی و تاریخ و باستان شناسی تبدیل شده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جهت تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان اطلاعات جامعب را در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرایط تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان دوره هایی را در 12 رشته مطالعات رفتاری و فرهنگی، فلسفه، زبان های مدرن، اقتصاد و علوم اجتماعی، علوم زیستی، فیزیک و نجوم، شیمی و علوم زمین شناسی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، الهیات، حقوق و پزشکی ارائه می دهد. این دانشگاه از یک تقویم دانشگاهی ترمی پیروی می کند. همچنین، برخی از برنامه های معروف مانند اقتصاد، بهداشت بین المللی و مطالعات آمریکایی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برای تحقیقات برجسته، این دانشگاه با موسسه مطالعات نظری هایدلبرگ، آزمایشگاه های برتر اروپایی در زمینه زیست شناسی مولکولی و مرکز تحقیقات سرطان آلمان، همکاری کرده است. دانشگاه هایدلبرگ دوره های حود را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. در حال حاضر، این دانشگاه حدود 29000 دانشجو دارد که برای دوره های مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند.

19% از کل دانشجویان این موسسه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. همچنین، برنامه های تبادل دانشجو هایدلبرگ فرصت های زیادی را برای دانشجویان فراهم می کند تا یک برنامه درسی متفاوت را آموزش ببینند. همچنین این دانشگاه اطمینان حاصل می کند که دانشجویان تحت راهنمایی استادان با کیفیت، دانش کافی و مواجهه عملی مناسب را کسب کنند. در کنار دستیابی به شهرت چشمگیر جهانی به عنوان یک موسسه آموزشی، دانشگاه دولتی هایدلبرگ آلمان همچنین در بین دانشگاه های تحقیقاتی در اروپا، پیشتاز است. یک نظرسنجی انجام شده توسط سرویس تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) نشان داده است که این دانشگاه در میان محبوب ترین مکان ها برای داوطلبان بین المللی مقطع دکترا است.

جزییات تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان دارای 3 پردیس در هایدلبرگ و یک دانشگاه در مانهایم است. Neuenheimer Feld پردیس جدیدی است که در سال 1960 ساخته شده است. علاوه بر این، مرکز تحقیقات سرطان آلمان نیز در این دانشگاه واقع شده است. این مکان دارای یک پارکینگ برای دانشجویان، اعضای هیئت علمی و همچنین بازدید کنندگان خود ارائه می دهد. پردیس سوم این موسسه، پردیس برگیم می باشد که دانشکده های جامعه شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد را در خود جای داده است. همچنین، این پردیس دارای یک کتابخانه مدرن است که حدود 3 میلیون جلد کتاب را در خود جای داده است و با کیفیت ترین کتابخانه در آلمان را از آن خود کرده است.

اتحادیه دانشجویی هایدلبرگ آلمان نیز 65 سالن اقامتی را اداره می کند. با این حال، به دلیل تقاضای زیاد برای اتاق ها، فقط 13% از دانشجویان جدید می توانند از این امکانات اقامتی ارزان قیمت استفاده کنند که تقریبا نیمی از آنها دانشجویان بین المللی هستند. بسیاری از دانشجویان قبل از اینکه بتوانند تسهیلات مسکن مناسب را ترتیب دهند تصمیم به اقامت در خوابگاه ها می گیرند. پانسیون هایدلبرگ، هاستل استیفی، هاستل لوته و مونتورزیمر هیدلبرگ از جمله این اقامتگاه های مقرون به صرفه در شهر هستند. در خصوص اطلاع از جزییات تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان بی شک مطالعه مقاله مهمی مانند تحصیل در آلمان خالی از لطف نخواهد بود.

جزییات تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه هایدلبرگ آلمان

بسیاری از رشته های ارائه شده توسط دانشگاه هایدلبرگ آلمان از جمله موضوعات دارای محبوبیت بالا در جهان هستند. برخی از موضوعات دارای رتبه برتر توسط دانشگاه شامل علوم اجتماعی، پزشکی، تاریخ و باستان شناسی، زیست شناسی، داروسازی، رشته های مبتنی بر جغرافیا و غیره است. سال تحصیلی در دانشگاه هایدلبرگ به دو ترم زمستان (یک اکتبر تا 31 مارس) و ترم تابستان (یک آوریل تا 30 سپتامبر)، تقسیم می شود. برای مقطع کارشناسی، درخواست ثبت نام در دوره ها باید قبل از 15 ژوئیه (زمستان) و 15 ژانویه (تابستان) ارسال شوند. برای دوره های کارشناسی ارشد و پژوهشی، مهلت ارسال درخواست پذیرش متفاوت است.

این دانشگاه مهلت ثبت نام ترم زمستانی آینده را به دلیل شیوع COVID 19، تا 20 آگوست 2022 تمدید کرد. همه متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا لازم است که برای پذیرش آنلاین، از طریق وب سایت دانشگاه اقدام کنند. داوطلبانی که به دنبال پذیرش در دوره هایی با محدودیت های ترجمه مدارک تحصیلی اخذ شده (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) هستند باید نسبت به تأیید مدارک خود اقدام کنند.

شرایط کلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه هایدلبرگ آلمان و ارسال مدارک به شرح زیر است:

  • مدارک رسمی دبیرستان یا گواهی نامه کارشناسی (برای متقاضیان کارشناسی ارشد)
  • آزمون های تحصیل در آلمان
  • بیانیه شخصی
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • نتیجه آزمون TestAS برای دوره های انتخابی در سطح تحصیلات تکمیلی
  • صورت های مالی
  • بیمه درمانی

همچنین عدم توانایی در اثبات مهارت در زبان آلمانی، مشکلی است که با گذراندن دوره های مقدماتی زبان در دانشگاه هایدلبرگ یا در کشور مبدا قابل حل می باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه هایدلبرگ آلمان

در برخی موارد خاص، داوطلبان ممکن است بتوانند برای معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه اقدام کنند. هزینه های زندگی در هایدلبرگ نسبتا بیشتر از هزینه های زندگی در بیشتر مناطق آلمان است، از این رو دانشجویان بین المللی قبل از انتخاب تحصیل در این موسسه باید از نظر مالی بی نیاز باشند و هزینه های احتمالی را در نظر گیرند. در حال حاضر، دانشگاه هیچ بورسیه یا برنامه کمک مالی را به دانشجویان ارائه نمی دهد. از اینرو در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب بورسیه تحصیلی در آلمان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

در حالی که دانشجویان بین المللی هزینه زندگی خود را متحمل می شوند، می توانند برای بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط سرویس تبادل علمی دانشگاهی (DAAD) و سایر سازمان های آلمان درخواست دهند. جدا از این موارد، موسسه هایدلبرگ به دانشجویان بین المللی توصیه می کند که از طریق سازمان های موجود در کشور خود، بورسیه دریافت کنند. برای مطرح کردن سوالات خود با کارشناسان کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده تا از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :