مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا

تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا

آگاهی از شرایط تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا، برای دانشجویان سراسر جهان به ویژه دانشجویان خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. مجسمه ای از جان هاروارد، اولین حامی کالج، در مقابل سالن دانشگاه در حیاط هاروارد قرار دارد و شاید شناخته شده ترین نقطه دانشگاه باشد. دانشگاه هاروارد آمریکا میراث خود را از بیش از 375 سال نه تنها در ایالات متحده بلکه در سطح جهانی نیز در اختیار دارد. در حال حاضر دانشگاه هاروارد آمریکا علاوه بر موسسه مطالعات پیشرفته رادکلیف، 12 مدرسه اعطاء مدرک نیز دارد.

این دانشگاه حدود 2400 نفر، عضو هیئت علمی کلاس جهانی و بیش از 10400 منتصب دانشگاهی در بیمارستان های آموزشی وابسته، دارد. هاروارد 48 برنده جایزه نوبل، 32 رئیس دولت، 48 برنده جایزه پولیتزر دارد که این افراد به عنوان دانشجویان، اعضای هیئت علمی یا محققان وابسته بوده اند. مشاورین ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات شما در راستای تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا خواهند بود.

جزییات تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا

جزییات دانشگاه هاروارد آمریکا به گونه ای است که با مساحت 5457 هکتار در ماساچوست کمبریج مستقر است. کمبریج یکی از مراکز مهم شهر بوستون است که در اطراف فضاهای سبز و باستانی شهر، میادین پر درخت و همچنین کرانه های رودخانه چارلز، سازمان یافته است. دانشگاه هاروارد آمریکا در مرکز کمبریج است و به افراد امکان دسترسی فوری به مراکز خرده فروشی، رستوران های متراکم در سطح شهر را می دهد. کمبریج یکی از عناصر حمل و نقل عمومی بوستون است. افراد می توانند با اتوبوس، کابین و ایستگاه مترو که درست داخل میدان هاروارد قرار دارد، به سادگی به هر مکانی که می خواهند سفر کنند.

دانشگاه هاروارد آمریکا دارای جمعیت دانشجویی متنوعی برخوردار است که این مقدار بیش از 50 ایالت و 80 کشور را در بر می گیرد و در حال حاضر بیش از 36000 دانشجو در هاروارد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 6699 نفر در کالج هاروارد، 13120 نفر به عنوان دانشجوی تحصیلات تکمیلی و حرفه ای و 16193 نفر در مدرسه ترویجی هاروارد تحصیل می کنند. هاروارد دارای قدیمی ترین کتابخانه دانشگاهی جهان است که متشکل از 20.4 میلیون جلد کتاب، 180000 عنوان سریال، 400 میلیون مقاله، 10 میلیون عکس، 124 میلیون صفحه وب بایگانی شده و 5.4 ترابایت بایگانی و دست نوشته دیجیتال است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه هاروارد آمریکا

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه هاروارد آمریکا حدود 4 سال و به صورت تمام وقت می باشد. از سال 2008، دانشجویان دوره های کارشناسی در 8 دسته عمومی خارج از رشته یا رشته انتخابی خود گذرانده اند. این 8 دسته، درک زیبایی شناختی و تفسیری، فرهنگ و اعتقاد، استدلال تجربی و ریاضی، استدلال اخلاقی، علوم سیستم های زندگی، علوم فیزیک جهانی، جوامع جهان و موقعیت ایالات متحده در جهان را شامل می شوند. دانشگاه هاروارد آمریکا 49 برنامه را ارائه می دهد، بسیاری از آنها بین رشته ای هستند و هیچ برنامه درسی از پیش تعیین شده ای وجود ندارد. همچنین دانش آموزان انعطاف پذیری دارند تا برای رسیدن به اهداف علمی خود، مهارت های خود را بسازند.

به نظر می رسد دانشگاه هاروارد آمریکا یک محیط جذاب برای مطالعه باشد، اما اقدام به تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا مانند صعود دانشجویان به قله اورست است و فقط نخبه های علمی موفق می شوند. میزان قبولی هاروارد در حدود 5% در ایالات متحده، کمترین میزان است و نشان دهنده کالیبره بالای داوطلبان متقاضی برای ثبت نام در دانشگاه است. اگرچه هاروارد تلاش قابل توجهی برای شایسته سالاری در روند پذیرش خود انجام داده است. اما مانند سایر موسسات Ivy League ترجیحات میراثی را برای دانش آموزان فارغ التحصیل ارائه می دهد، سیاستی است که به دلیل حمایت از متقاضیان ثروتمند سفیدپوست مورد انتقاد قرار گرفته است. در خصوص تحصیل تخصص در آمریکا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه هاروارد آمریکا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا

درخواست ها را می توان از طریق برنامه مشترک، برنامه ائتلاف یا برنامه کالج جهانی ارسال کرد. دانشگاه هاروارد آمریکا به هیچ یک از روش های کاربردی اولویت نمی دهد. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا موارد زیر می شود:

  • فرم نامه پذیرش از دانشگاه
  • پاسخ به سوالات مقاله
  • گزارشی از سوابق دبیرستان شامل رونوشت و گزارش مدرسه
  • 2 آزمون موضوعی SAT و یک آزمون ACT
  • پرداخت هزینه های مربوطه
  • ارائه گذرنامه و مدارک تحصیلی

هزینه درخواست پذیرش از دانشگاه هاوارد آمریکا 75$ (دلار آمریکا) می باشد. حدود 12% از درخواست های دوره های کارشناسی مربوط به تحصیلات بین المللی است و دانشجویان بین المللی دقیقا همان مراحل پذیرش دانشجویان آمریکایی را می گذرانند. نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی می تواند ارسال شود اما اجباری نیست. هزینه سالانه تحصیلات کارشناسی در دانشگاه هاروارد آمریکا حدود 73600$ (دلار آمریکا) است که شامل شهریه، اتاق، هزینه های شخصی و هزینه های سفر می شود و هزینه کمی نیست.

اما دانشگاه هاروارد برنامه ریزی مالی مبتنی بر نیاز خانواده ها در تمام سطوح درآمد را ارائه می دهد که 70% دانشجویان آن را می گیرند. کلیه دانشجویان GSAS شهریه را براساس ساختار شهریه ای طبقه بندی می کنند که با پیشرفت دانشجویان در دوره تحصیلات خود، با گذشت زمان کاهش می یابد. دانشجویان در دوره های دکترا و برخی از دوره های کارشناسی ارشد کمک هزینه و کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند که این هزینه را پوشش می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب هزینه تحصیل در آمریکا مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

شهریه مقطع دکترا و ارشد دانشگاه هاروارد آمریکا

دانشجویان از زمان ورود به دوره تحصیلات تا زمان دریافت مدرک خود باید به طور مداوم برای ثبت نام هزینه هایی را پرداخت کنند. از دانشجویان غیرمقیمی که دارای مرخصی غیبت یا دانش پژوه مسافرتی هستند، حداقل هزینه پرونده فعال دریافت می شود.

شهریه مقطع دکترا و ارشد دانشگاه هاروارد آمریکا و هزینه خدمات بهداشتی 2022 در آمریکا از قرار زیر است:

  • شهریه کامل 49448$ (دلار آمریکا) می باشد که در 2 سال اول تحصیل لازم است.
  • شهریه کاهش یافته 12858$ (دلار آمریکا) می باشد که در سال های سوم و چهارم تحصیل نیاز است.
  • هزینه امکانات 3272$ (دلار آمریکا) می باشد که بعد از سال چهارم مورد نیاز است.
  • هزینه پرونده فعال 300$ (دلار آمریکا) می باشد که حداقل هزینه برای وضعیت عدم اقامت تایید شده است.
  • هزینه های برنامه بهداشت دانشجویی دانشگاه هاروارد آمریکا (HUSHP)
  • هزینه خدمات بهداشتی دانشگاه هاروارد که 1206$ (دلار آمریکا) می باشد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های تلفنی رایگان در خصوص تحصیل در دانشگاه هاروارد آمریکا می توانند با کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل بفرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :