مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا

تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا

تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا در شهر پرث استرالیا واقع شده اما در کشورهای سنگاپور و امارات هم دارای ساختمان آموزشی می باشد. دانشگاه مرداک استرالیا که دومین دانشگاه استان استرالیای غربی به شمار می آید در سال 1973 تاسیس شده و از سال 1975 اولین دانشجویان کارشناسی خود را پذیرش کرده است. نام دانشگاه مرداک استرالیا از نام والتر مرداک گرفته شده که یکی اساتید بنیانگذار دانشگاه استرالیای غربی می باشد و شخصیت برجسته ای در کشور استرالیا به شمار می آید. اگرچه پرهزینه ترین روش مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری است، اما تحصیل در استرالیا نیز می تواند برای دانشجویان گران تمام شود. چرا که نه دانشگاه مرداک و نه هیچ دانشگاه دیگری در این کشور رایگان یا حتی ارزان قیمت نیست و خود استرالیا نیز به لحاظ میزان هزینه های زندگی جزء گران ترین کشورهای دنیا می باشد.

البته شهر پرث که دانشگاه مرداک استرالیا در آن واقع گردیده هزینه های پایین تری در قیاس با شهرهای سیدنی، ملبورن و کانبرا دارد. با این حال پرث هم جزو شهرهای مهم و گران استرالیا طبقه بندی می شود. هرچند از جمله مزایای آن می توان به فراوانی موقعیت های کاری در پرث اشاره نمود. لازم به ذکر است یکی از مهم ترین عواملی که دانشجویان پیش از انتخاب مقصد نهایی خود باید به آن توجه نمایند نرخ بیکاری و وضعیت بازارکار آن کشور است. چرا که در غالب کشورهای دنیا بدون کاریابی پس از تحصیل نمی توان اقامت را تمدید نمود مگر با یکی از شهروندان ازدواج کرد.

این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به طور خاص راجع به تحصیل در استرالیا به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا چقدر است؟
  • جایگاه علمی دانشگاه مرداک استرالیا در سال 2022 چگونه است؟

درباره تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا

درباره تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا ابتدا بایستی بدانید که این دانشگاه در سال 1973 تاسیس شد و از سال 1975 به ثبت نام دانشجویان کارشناسی پرداخت. دانشگاه مرداک استرالیا در طول تاریخ همواره جزء دانشگاه های نسبتا خوب، نه عالی و نه ضعیف، استرالیا قرار داشته است. البته به مرور کمی افت در رنکینگ دانشگاه مرداک استرالیا دیده می شود. به عنوان مثال در طبقه بندی 100 دانشگاه برتر دنیا که در 50 سال اخیر ساخته شده اند، دانشگاه مرداک در سال 2013 رتبه 57 را داشت اما در سال 2017 به رتبه 68 تنزل پیدا کرد.

در سال 2022 رتبه دانشگاه مرداک استرالیا مطابق طبقه بندی های بین المللی مختلف به شرح نمودار ذیل می باشد:

طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه مرداک استرالیا
USN Ranking 2022679
QS Ranking 2022571
THE Ranking 2022501

هزینه های تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا

هر کدام از دانشگاه های استرالیا قوانین شهریه مخصوص به خود را دارند، اما معمولا در تعیین میزان آن به 3 عامل توجه دارند:

  • تابعیت دانشجو
  • رشته انتخابی
  • مقطع تحصیلی

دانشگاه مرداک استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست و در تعیین میزان شهریه آن این عوامل دخیل هستند. اما در کل می توان دانشگاه مرداک استرالیا را در گروه دانشگاه های پرهزینه این کشور طبقه بندی نمود. مثلا شهریه کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه مرداک استرالیا سالی 30944AUD (دلار استرالیا) برای دانشجویان بین المللی می باشد. دوره کارشناسی ارشد رشته رواشناسی در این دانشگاه 2 سال به طول می انجامد، تا اکتبر 2022 مهلت اخذ پذیرش دارد و کلاس های آن از فوریه 2022 آغاز می گردد. لازم به ذکر است اگر کسی بخواهد پذیرش کارشناسی ارشد رشته روانشناسی را از دانشگاه مرداک استرالیا اخذ نماید باید حداقل آیلتس 7 یا تافل 94 ارائه نماید. هزینه تحصیل در استرالیا مبحثی است که به صورت مجزا در مقاله لینک شده بررسی شده است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا

بهترین رشته ها برای تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا

بهترین رشته ها در هر کشوری رشته هایی هستند که علاوه بر داشتن موقعیت های شغلی زیاد، سطح درآمد بالایی هم دارند. در خصوص کشورهای توسعه یافته البته تقریبا برای تمامی رشته ها فرصت شغلی وجود دارد. از جمله بهترین رشته ها برای تحصیل در دانشگاه مرداک و کاریابی در استرالیا می توان به رشته انرژی های تجدیدپذیر اشاره نمود که شهریه آن در دانشگاه مرداک استرالیا سالی 33213AUD (دلار استرالیا) است. اخذ پذیرش کارشناسی ارشد رشته انرژی های تجدیدپذیر از دانشگاه مزبور دشوار نیست و آیلتس 6 یا تافل 73 می خواهد.

از دیگر رشته های پردرآمد در استرالیا می توان به امنیت و امور بین المللی اشاره نمود که یکی از گرایش های کارشناسی ارشد رشته حقوق در دانشگاه مرداک استرالیا به شمار می رود و شهریه سالانه آن 34527AUD (دلار استرالیا) است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به استرالیا از طریق کار پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا

جهت اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا دانشجویان باید با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی خود مدارک متفاوتی را ارائه نمایند. اما به طور کلی اصلی ترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مرداک استرالیا در سال 2022 را می توان به شرح ذیل خلاصه نمود:

  • رزومه/CV
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی در برخی رشته ها از جمله رشته های مدیریتی
  • انگیزه نامه یا همان motivational letter که باید شخصا توسط دانشجو نگارش گردد.
  • مدرک زبان مطابق با حداقل های در نظر گرفته شده که در هر رشته ای متفاوت است.

یکی دیگر از موضوعات مهم در کنار تحصیل موضوع هزینه زندگی در استرالیا خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

به منظور اخذ ویزای تحصیلی استرالیا داشتن مدارک متعددی لازم است که از آن جمله می توان به نامه پذیرش قطعی از دانشگاه مرداک استرالیا یا دانشگاه دیگری در این کشور اشاره نمود. از دیگر مدارکی که باید تحویل سفارت استرالیا به منظور اخذ ویزای تحصیلی این کشور شود می توان به نامه تمکن مالی بانک، رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه، مدرک زبان، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و سایر موارد اشاره نمود. در این مقاله در خصوص تحصیل در دانشگاه مرداک استرالیا، هزینه های تحصیل در این دانشگاه و سایر توضیحاتی ارائه گردید. علاقمندان به مهاجرت تحصیلی و کاری به استرالیا، آلمان و سایر کشورها می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :