مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان

تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان

تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان می تواند رزومه متقاضیان را تقویت کند چرا که اخذ پذیرش از این دانشگاه توسط افراد نخبه امکان پذیر است. در واقع به همین دلیل است که کارفرمایان انگلیس توجه زیادی به فارغ التحصیلان دانشگاه لیدز انگلستان دارند و آنها را راحت تر استخدام می نمایند. از آن جایی که کاریابی به عنوان یک فرد خارجی مستلزم این است که شخص رزومه بهتری در قیاس با متقاضیان کار انگلیسی داشته باشد، اخذ پذیرش از دانشگاه های خوب و عالی این کشور اهمیت پیدا می کند. البته کسانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان یا سایر دانشگاه های این کشور هستند باید توجه داشته باشند که نظام تحصیلی انگلستان نه تنها رایگان نیست، بلکه برای کسانی که خارج از اتحادیه اروپا و همینطور حوزه بریتانیا هستند، هزینه های بیشتری هم به دنبال خواهد داشت.

پس اگر کسی امکان برخورداری از بورسیه های تحصیلی در انگلستان را ندارد باید تمکن مالی خیلی خوبی داشته باشد تا بتواند از دانشگاه لیدز پذیرش بگیرد. البته برخی کارشناسان از تحصیل در انگلستان به عنوان نوعی سرمایه گذاری یاد می کنند چرا که پس از فارغ التحصیلی افراد می توانند درآمد بالایی کسب کنند و هزینه هایی که تا به حال صرف تحصیل نموده اند را به راحتی جبران نمایند. حین تحصیل در انگلستان نیز دانشجویان اجازه کار پاره وقت خواهند داشت. هرچند درآمد آن پاسخگوی تمامی هزینه ها در انگلستان نیست اما هم رزومه افراد را قوی تر می کند هم بخشی از هزینه های زندگی را تامین می نماید.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان چقدر است؟
  • جایگاه علمی دانشگاه لیدز چگونه است؟
  • کار ضمن تحصیل در انگلستان به چه صورت می باشد؟

درباره تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان

درباره تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان جالب است بدانید که این موسسه یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان می باشد که در شهر لیدز واقع در استان یورکشایر غربی، در سال 1874 تاسیس شده است. دانشگاه لیدز انگلستان که ابتدا به عنوان کالج علوم یورکشایر تاسیس شده بود، در سال 1884 با دانشکده پزشکی لیدز ادغام شد و به نام کالج یورکشایر تغییر نام داد. در سال 1887 این کالج با دانشگاه ویکتوریا ادغام گشت و در نهایت تبدیل به دانشگاه لیدز انگلستان شد. دانشگاه لیدز انگلستان در حال حاضر بیش از 36 هزار دانشجو دارد و پنجمین دانشگاه بزرگ انگلستان محسوب می شود که از سال 2006 همواره جزء 10 دانشگاه برتر انگلستان طبقه بندی شده است.

دانشگاه لیدز انگلستان همچنین یکی از ثروتمندترین دانشگاه های دنیا است. همان طور که پیش تر اشاره شد، فارغ التحصیل شدن از دانشگاه لیدز انگلستان امتیاز بزرگی به حساب می آید. چرا که این دانشگاه سطح علمی خیلی خوبی دارد. همچنین لازم به یادآوری است دانشگاه لیدز انگلستان مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هم می باشد. پس دانشجویانی که مدرک مهندسی، پرستاری، پزشکی، مدیریت و سایر خود را از دانشگاه لیدز انگلستان دریافت کرده باشند، می توانند در ایران از مدرک خود استفاده نمایند.

درباره تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان

هزینه های تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان

شهریه هر رشته تحصیلی در دانشگاه لیدز انگلستان با توجه به تابعیت دانشجویان، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آنها متفاوت است. اگرچه دانشجویان بریتانیایی تنها سالی 9500£ (پوند) برای پرداخت شهریه دانشگاه لیدز می پردازند، شهریه دانشجویان بین المللی به مراتب بالاتر است. همانطور که گفته شد شهریه دانشگاه لیدز انگلستان به عوامل مختلفی بستگی دارد. پس بهتر است هر فردی به طور خاص وبسایت این دانشگاه را برای رشته مورد نظر خود بررسی نماید. هرچند به طور کلی میانگین شهریه سالانه دانشگاه لیدز انگلستان سالانه 33660$ (دلار آمریکا) می باشد. اما ممکن است برخی رشته ها از رقم گفته شده گران تر یا ارزان تر باشند. در غالب دانشگاه های انگلستان از جمله دانشگاه لیدز انگلستان دوره تحصیلی بیشتر رشته ها در مقطع کارشناسی 3 ساله و در مقطع کارشناسی ارشد یک ساله می باشد.

علاوه بر هزینه های تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان همانطور که بررسی شد برای هر رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است، دانشجویان باید هزینه های زندگی در انگلستان را نیز مد نظر داشته باشند. برای زندگی در انگلستان یک نفر با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت خود ماهانه بین 1100£ الی 1400£ (پوند) هزینه می کند که بخشی از آن با مشغول شدن به کار نیمه وقت دانشجویی قابل تامین است. اما با این وجود دانشجویانی باید تحصیل در دانشگاه های انگلستان را انتخاب کنند که تمکن مالی خیلی خوبی دارند. چرا که پیش از صدور ویزا، سفارت انگلستان نامه تمکن مالی و رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه را بررسی می کند. در خصوص اطلاع از تحصیل پزشکی در انگلستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

کار ضمن تحصیل در انگلستان

دانشجویان در انگلستان حتی اگر تابعیت کشوری خارجی را داشته باشند اجازه کار خواهند داشت منتهی تا سقف 20 ساعت در هفته که البته منجر به تامین بخشی از هزینه های زندگی در انگلستان می شود. در بریتانیا درآمد دانشجویان بابت کار پاره وقت با توجه به شغلی که دارند متفاوت می شود، اما به طور متوسط هفته ای 11220£ (پوند) است. البته 15% دانشجویان در انگلستان هفته ای بیش از 200£ (پوند) درآمد دارند که پاسخگوی تمام هزینه های زندگی در این کشور است.

در خصوص اطلاع از شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان و دیگر دانشگاه های این کشور مطالعه مقاله تحصیل در دانشگاه لندن انگلستان خالی از لطف نخواهد بود. متوسط درآمد دانشجویی در شرق انگلستان هم هفته ای 13170£ (پوند) است که با توجه به شغل دانشجویان متفاوت می شود. علاقمندان به تحصیل در دانشگاه لیدز انگلستان می توانند برای آگاهی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور طی سال 2022 برای مشاوره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :