مهاجرت تحصیلی مجارستان

تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان

تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان

تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان، به عنوان یک دانشگاه قدیمی در این کشور، می تواند مکانی جذاب برای تحصیل دانشجویان بین المللی باشد. دانشگاه سگد مجارستان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهر سگد و شهرستان تسونگراد است. این دانشگاه که در سال 1872 به عنوان دانشگاه کولوزوار توسط امپراتور فرانتس جوزف اول تاسیس شد، مکان خود را در سال 1921 به سگد منتقل کرد و نام فعلی خود را انتخاب کرد. قدمت این موسسه باعث شده است تا به یکی از قدیمی ترین دانشگاه های تحقیقاتی کشور تبدیل شود.

در مجارستان این مرکز آموزشی در طول قرن بیستم تغییرات زیادی را پشت سر گذاشت و سرانجام به دانشگاه های مستقل و متمایز تقسیم شد. دانشگاه فعلی سگد در سال 2000 تشکیل شد. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 21000 دانشجو را ثبت نام می کند. جهت اطلاع از شرایط کلی در خصوص تحصیل در مجارستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

جزییات دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد دارای پردیس شهری است و شامل کلیسای با شکوه Votive در میدان کلیسای جامع است که در 12000 متر مربع مساحت گسترده شده است. این محوطه شامل تعدادی ساختمان تاریخی و پیچیده است که محل دفاتر دانشگاه و خدمات دانشجویی است. دانشگاه سگد طیف وسیعی از امکانات را برای دانشجویان ارائه می دهد که شامل کلاس های درس و سالن های سخنرانی مدرن، کتابخانه های مجهز، گزینه های مسکن دانشجویی، سالن های غذاخوری، کافه، مرکز بهداشت، امکانات پزشکی و امکانات ورزشی علاوه بر اتحادیه دانشجویی با مجموعه ای از باشگاه ها و انجمن ها و مراکز تحقیقاتی می شود. این دانشگاه شامل 12 دانشکده است که طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند.

همچنین این مرکز از 19 مدرسه آموزشی دکترا تشکیل شده است که هر کدام به صورت مستقل عمل می کند. علاوه بر این، این دانشگاه یک مرکز بهداشتی و یک بیمارستان آموزشی گسترده و 3 مدرسه آزمایشگاهی که آموزش عمومی و تربیت معلم را با هم ترکیب می کنند، اداره می کند. لازم به ذکر است که دانشکده ها و ساختمان های مربوطه، یک پردیس واحد را تشکیل نمی دهند، زیرا ساختمان ها در اطراف مرکز شهر سگد پراکنده شده اند. اگرچه مرکز بهداشت و ساختمان های گروه هنر در مجاورت یکدیگر قرار دارند. این دانشگاه همچنین کتابخانه کلبلسبرگ، بزرگترین کتابخانه دانشگاهی در اروپای مرکزی است. اقامت دانشجویی عمدتا به آن دسته از دانشجویان بین المللی که دارای بورسیه دولتی هستند، مانند بورسیه Stipendium Hungaricum، ارائه می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان

همانطور که ذکر شد، دانشگاه سگد مجارستان طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. حدود 2500 مربی و محقق در این موسسه به طور فعال در پروژه های تحقیقاتی ملی و بین المللی مشارکت دارند. در 4 دانشکده در دانشگاه، 14 گروه تحقیقاتی وجود دارند که توسط آکادمی علوم مجارستان (MTA) پشتیبانی می شوند. دانشگاه سگد یک دانشگاه تحقیقاتی است که در آن فعالیت های برجسته تحقیق محور، توسعه و نوآوری انجام می شود. در این مرکز، تحقیقات مستمر، استراتژیک اساسی و کاربردی از اهمیت خاصی برخوردار است. مدیریت استعداد ها یک وظیفه اولویت دار در تمام سطوح آموزشی است.

بیشتر رشته های تحصیلی موجود به 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم شده اند. این رشته ها در زمینه های مطالعات پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی، معماری، حقوق و برنامه های تربیت معلم ارائه می شوند. برنامه های کارشناسی معمولا 3 تا 4 سال طول می کشند و منجر به دریافت مدرک کارشناسی معتبر می شوند. این مدارک معمولا شامل کسب 180 یا 240 واحد اعتباری درسی و نوشتن پایان نامه کارشناسی می شوند. همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی یک تا 2 سال طول می کشد. برنامه های دکترا نیز به عنوان یک دوره تحصیلی اختیاری در دسترس هستند. شرایط تحصیل در دیگر دانشگاه های این کشور از جمله تحصیل در دانشگاه بوداپست مجارستان به طور کلی در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه سگد مجارستان

تحصیلات عالی در مجارستان غیر اجباری است و پذیرش اختیاری است. شرایط لازم برای برنامه های کارشناسی دانشگاه سگد، شامل شرکت در آزمون Matura، آزمون عمومی ترک تحصیل در مجارستان است. در برخی از برنامه ها، دانشجویان احتمالی باید در آزمون عملی یا تشریحی قبول شوند. در حال حاضر، این دانشگاه دارای 21000 دانشجو است که در مجموع 134 رشته را مطالعه می کنند. تقویم تحصیلی به 2 ترم تقسیم می شود و سگد 52 برنامه تمام وقت تحصیلی را ارائه می دهد.

دانشجویان بین المللی ممکن است برای برنامه های آنلاین درخواست دهند و برای درخواست باید یک فرم را ارسال کنند. آنها باید اسنادی را بارگذاری کنند که سابقه تحصیلی، مهارت زبان و سلامت عمومی آنها را تأیید کند. فرآیند درخواست بر اساس نوع دانشکده متفاوت است. دانشجویان احتمالی نیز ممکن است نیاز به تهیه نامه های انگیزشی یا گذراندن مصاحبه امتحان آنلاین داشته باشند.

مدارک لازم جهت پذیرش در این موسسه شامل موارد زیر است:

  • گواهی ترک مدرسه، معادل دیپلم دبیرستان مجارستان
  • سوابق دانشگاهی
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • نتیجه آزمون استاندارد ورودی دانشگاه
  • اثبات منابع مالی
  • اثبات بیمه درمانی

همچنین شهریه دانشگاه سگد مجارستان عموما توسط دولت تأمین می شود. یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 4500€ (یورو) برای هر فرد هزینه دارد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز، مبلغ قابل توجه 5000€ (یورو) در سال را برای دانشجو در پی خواهد داشت. در کنار هزینه تحصیل در این کشور به بررسی موضوع هزینه زندگی در مجارستان نیز می پردازیم.

اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان علاوه بر برنامه ERASMUS اتحادیه اروپا، عضو انجمن دانشگاه های اروپایی و ملی مجارستان است. این دانشگاه همچنین با تعدادی از موسسات در سراسر جهان همکاری کرده است تا برنامه های تحصیل در خارج از کشور را به دانشجویان خود ارائه دهد. دانشگاه سگد تعداد زیادی از فارغ التحصیلان برجسته را تربیت کرده است که از جمله آنها می توان به آلبرت سانت گیورگی (برنده جایزه نوبل)، گیولا یوهاش (شاعر مجارستانی)، ایستوان بیبو (وکیل مجارستانی) و میکلوش رادنوتی (شاعر مجارستانی) اشاره کرد. داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مجارستان می توانند با کارشناسان دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :