مهاجرت تحصیلی نیوزلند

تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند

تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند

تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند جزء 10 دانشگاه برتر بوده و بسیاری از متقاضیان خارجی تمایل به تحصیل در این دانشگاه را دارند. چرا که مدرک تحصیلی دانشگاه مزبور مورد قبول کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا و غیره هم می باشد. البته از آن جایی که نیوزلند به نوبه خود کشوری توسعه یافته و امن است که شاخص توسعه انسانی بالا و امنیت اقتصادی و اجتماعی دارد، مقصدی مهاجرپذیر است که سبب شده دانشجویان پس از فارغ التحصیل تلاش داشته باشند اقامت خود را در همین کشور تمدید نمایند. با توجه به این که دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود همچنان تا 3 سال اقامت این کشور را داشته باشند. همچنین تحصیل در نیوزلند را می توان بهترین راه مهاجرت به این کشور قلمداد نمود.

لازم به یادآوری است کاریابی برای کسانی که از دانشگاه های برتر این کشور از جمله دانشگاه تکنولوژی اوکلند فارغ التحصیل شده اند، دشوار نیست، حتی اگر تابعیت کشوری به جزء نیوزلند و استرالیا را داشته باشند. البته برای تسریع کاریابی در نیوزلند پیشنهاد می شود دانشجویان دانشگاه تکنولوژی اوکلند از قبل پذیرش تحقیق کنند. هرچند برخلاف بعضی از کشورهای در حال توسعه مثل ترکمنستان که برای برخی رشته ها از جمله فیزیک، شیمی و غیره بازار کار ندارد. تقریبا تمامی رشته ها قادر به کاریابی در کشورهایی مثل نیوزلند، استرالیا، هلند و غیره هستند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در نیوزلند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند چقدر است؟
  • رتبه دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند در سطح جهانی چگونه است؟

درباره تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند

تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند که رتبه 3 را در سطح ملی دارد، مزیت مهمی برای دانشجویان به شمار می رود. لازم به ذکر است از آن جایی که اخذ ویزای کاری نیوزلند مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور است. همچنین برخلاف استرالیا، آلمان و تعداد معدودی از کشورها، نیوزلند امکان اقامت پیش از پیدا کردن کار را به افراد نمی دهد. از اینرو تحصیل بهترین راه مهاجرت به این کشور است. خصوصا کسانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های مطرح نیوزلند مثل دانشگاه اوتاگو، دانشگاه اوکلند، دانشگاه وایکاتو، دانشگاه کانتربری، دانشگاه تکنولوژی اوکلند و سایر شوند.

در واقع بهترین دانشگاه های نیوزلند که مورد تایید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت ایران هم هستند عبارتند از:

  1. دانشگاه اوکلند
  2. دانشگاه اوتاگو
  3. دانشگاه صنعتی اوکلند
  4. دانشگاه کانتربری
  5. دانشگاه وایکاتو

همان طور که مشاهده می شود دانشگاه تکنولوژی اوکلند که به زبان مائوری Te Wānanga Aronui o Tāmaki Makau Rau گفته می شود، دانشگاه مطرحی است. این دانشگاه که در یک ژانویه سال 2000 تاسیس شده است 5 دانشکده در نقاط مختلف شهر اوکلند نیوزلند دارد. در حال حاضر بیش از 29000 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه تکنولوژی اوکلند مشغول به تحصیل هستند که جزء نوابغ علمی به حساب می آیند.

درباره تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند

هزینه های تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند

عمده ترین هزینه های تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند عبارت هستند از:

  • شهریه دانشگاه
  • هزینه های زندگی در شهر اوکلند

شهریه دانشگاه اوکلند نیوزلند که با توجه به رشته انتخابی، مقطع تحصیلی و تابعیت دانشجویان متفاوت است. اما هزینه های زندگی در شهر اوکلند برای همه دانشجویان صرف نظر از کشوری که تابعیت آن را دارند یکسان می باشد. البته سبک زندگی هر فرد تعیین کننده در رقم دقیق هزینه های وی خواهد بود اما به طور کل بدون احتساب اجاره مسکن متوسط هزینه های زندگی تک نفره در نیوزلند را می توان ماهانه 1345$ (دلار نیوزلند) دانست.

هزینه های زندگی خانواده 4 نفره در اوکلند نیز بدون در نظر گرفتن میزان اجاره بهای ماهانه 4855$ (دلار نیوزلند) می باشد. لازم به ذکر است دانشجویان بهتر است خوابگاه دانشجویی بگیرند چرا که اجاره بهای آپارتمان در شهر اوکلند بالا می باشد. مثلا یک آپارتمان یک خوابه در اوکلند به طور متوسط ماهانه اجاره ای حدود 1615$ (دلار نیوزلند) به دنبال دارد. در حالی که خوابگاه دانشجویی به مراتب ارزان تر است. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله کانادا مقاله مهاجرت به کانادا را مطالعه بفرمائید.

شهریه دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند

همانطور که بررسی شد یکی از هزینه های عمده تحصیل در نیوزلند پرداخت شهریه سالانه دانشگاه تکنولوژی اوکلند است. از جمله رشته های تحصیلی محبوب در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند می توان به رشته تجارت اشاره نمود که کارشناسی ارشد آن در این دانشگاه یک سال و 6 ماه به طول می انجامد. شهریه ای که سالانه باید به دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند بابت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تجارت پرداخت گردد 17009€ (یورو) است.

یکی دیگر از رشته های محبوب در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند رشته بازاریابی است که اتفاقا موقعیت های شغلی زیادی هم در شهر اوکلند دارد. تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد گران است. چرا که شهریه این دوره یک ساله 28940€ (یورو) می باشد. دوره LL.M نیز طرفداران خاص خود را دارد و امکان تحصیل آن در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند وجود دارد. شهریه این دوره یک ساله در دانشگاه مزبور 20457€ (یورو) می باشد. شرایط تحصیل در دانشگاه کانتربری نیوزلند را از طریق مطالعه مقاله مذکور بررسی بفرمائید.

شهریه کارشناسی ارشد رشته های مهندسی عمران و حقوق بشر، که هر 2 در مدت یک سال به اتمام می رسند، در نمودار ذیل مقایسه شده است:

مقایسه شهریه کارشناسی ارشد رشته های مهندسی عمران و حقوق بشر به یورو

شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

به منظور اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند دانشجویان باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه تکنولوژی اوکلند، مدارک لازم را تقدیم سفارت کنند. از جمله مدارکی که به این منظور مورد نظر سفارت نیوزلند است می توان به نامه پذیرش قطعی از دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند، نامه تمکن مالی بانکی، رسید پرداخت شهریه دانشگاه حداقل برای سال اول و سایر اشاره نمود. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در دانشگاه تکنولوژی اوکلند نیوزلند یا جهت آگاهی درباره تحصیل در این کشور یا سایر دانشگاه ها مانند تحصیل در دانشگاه مسی نیوزلند می توانند برای آگاهی بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :