مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه

تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه

در خصوص آگاهی از شرایط تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه بایستی بدانید که این دانشگاه با کیفیت ترین برنامه تحصیلی در ترکیه می باشد. دانشگاه بیلکنت ترکیه یک دانشگاه خصوصی است که در آنکارا در کشور ترکیه واقع شده است. دانشگاه بیلکنت ترکیه با هدف ایجاد یک مرکز پیشرو در آموزش عالی و تحقیقات، توسط پروفسور احسان دوراماچی، در سال 1984 تاسیس شد. این موسسه اولین دانشگاه غیرانتفاعی خصوصی بود که در ترکیه تأسیس شد.

نام بیلکنت مخفف bilim kenti است که به معنی شهر علم می باشد. دانشگاه بیلکنت ترکیه از بدو تاسیس تاکنون دائما در ردیف برترین دانشگاه های ترکیه قرار دارد. در سال 2022، از نظر رتبه بندی جزء برترین دانشگاه های جهان، در جایگاه 112 قرار گرفت. دانشگاه بیلکنت که در پایتخت کشور واقع شده است، به عنوان قطب فعالیت های علمی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می کند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما تماس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

جزییات تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه

دانشگاه بیلکنت ترکیه در مساحت 300 هکتار گسترش یافته و خدمات و امکانات گسترده ای را برای دانشجویان در نظر گرفته است. جزییات تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه به گونه ای است که امکانات اقامتی و سالن های اقامتی را با تمام امکانات اولیه در اختیار افراد قرار می دهد. در اطراف دانشگاه بیلکنت ترکیه، دانشجویان به سوپرمارکت ها، بانک ها و دستگاه های خودپرداز دسترسی دارند. این مرکز خدمات مختلف دیگری مانند مراکز رایانه ای، فروشگاه غذا و نوشیدنی، فضای بازی داخلی، بازی در فضای باز، سالن سمینار و یک مرکز زیبایی را برای دانشجویان فراهم می کند. این موسسه مسئله ایمنی و امنیت دانشجویان را بسیار جدی می گیرد که به همین منظور یک شماره اضطراری را در اختیار آنها قرار می دهد. همچنین، ردیاب های دود و گرما در مکان های مشترک نصب می شوند. ساختمان های بیلکنت مجهز به کپسول های آتش نشانی و سیگنال های خروجی اضطراری کارآمد هستند.

دانشگاه بیلکنت ترکیه دارای 9 دانشکده اصلی است که دانشکده هنر، طراحی و معماری، دانشکده مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، علوم اداری و اجتماعی، دانشکده آموزش، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم انسانی و ادبیات،‌ دانشکده حقوق، دانشکده موسیقی و هنرهای نمایشی، دانشکده علوم می باشند. در این دانشکده ها، دانشجویان در موضوعات مختلف مانند اقتصاد، معماری، مدیریت، علوم سیاسی و مدیریت عمومی، زبان خارجی، مهندسی برق و الکترونیک، ترجمه و تفسیر، ریاضیات، هنرهای نمایشی و باستان شناسی تحصیل می کنند. در کتابخانه دانشگاه بیلکنت ترکیه مجموعه بزرگی از کتاب ها با ارزش خرید سالانه بیش از 3 میلیون $ (دلار آمریکا) نگهداری می شود.

سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه

دانشگاه بیلکنت ترکیه برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در موضوعات مختلف ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین مقرراتی را برای دانشجویان بین المللی و دانشجویانی که مایل به تعویض دوره ها یا دروس خود هستند فراهم کرده است. این مرکز یک مدرسه جداگانه برای یادگیری زبان انگلیسی دارد و 29 رشته در مقطع کارشناسی و 59 برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. همچنین اعضای هیئت علمی آن از بیش از 40 کشور در سراسر جهان می آیند. فلسفه آموزشی بیلکنت بر این فرض استوار است که کسانی که دانش جدیدی معرفی می کنند نیز بهترین توانایی را برای انتقال آن دارند. تحقیقات علمی در بیلکنت در طیف گسترده ای از موضوعات گسترش می یابد.

مهم ترین عواملی که استاندارد بالایی از سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه را تضمین می کنند، فضاهای علمی پویا هستند که تحقیقات با کیفیت بالا را ارائه می دهند. براساس شاخص های استنادی ISI دانشگاه بیلکنت ترکیه نه تنها در کشور ترکیه بلکه در سطح بین المللی از نظر تعداد مقالات منتشر شده به ازای هر عضو هیئت علمی رتبه بالایی دارد. دانشگاه بیلکنت ترکیه به طور فعال در فناوری های جدید آموزشی و تحقیقاتی سرمایه گذاری می کند. دانشجویان مقطع کارشناسی ممکن است در پروژه هایی که در مراکز فناوری پیشرفته اعم از مراکز فناوری نانو تا آزمایشگاه های تولید و ویرایش محتوای دیجیتال انجام می شود، شرکت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در ترکیه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه بیلکنت ترکیه

دانشگاه بیلکنت ترکیه که یک دانشگاه درجه یک در ترکیه است، با ایجاد رقابت شدید در پذیرش، از متقاضیان استقبال می کند. این امر، نتیجه فعالیت علمی چشمگیر این موسسه در کمتر از 40 سال است. دانشگاه بیلکنت ترکیه در بین 5% از معتبرترین موسسات آموزشی جهان قرار دارد. طبق نظرسنجی های موجود، دانشگاه بیلکنت ترکیه از جایگاه بالایی در بین کارفرمایان برخوردار است. دانشگاه از نظر اندازه متوسط ​​دارای ظرفیت 10000 دانشجو است. هنگام ثبت نام برای پذیرش در دانشگاه بیلکنت ترکیه، باید تمام مدارک لازم، تهیه شود.

لیست مدارک لازم ممکن است در کشورهای مختلف دارای تفاوت باشد. برخی از این مدارک جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه بیلکنت ترکیه به شرح زیر است:

  • تمام اسناد دانشگاهی
  • فرم درخواست آنلاین
  • گواهینامه آیلتس یا تافل
  • گذرنامه
  • اطلاعات شخصی
  • اثبات پرداخت هزینه نامه پذیرش
  • توصیه نامه ها
  • رزومه کاری
  • بیمه درمانی
  • ویزای دانشجویی

همچنین متقاضیان باید به عنوان بخشی از مراحل پذیرش، امتحانات ورودی را نیز بگذرانند. سال تحصیلی دانشگاه بیلکنت ترکیه مانند بسیاری از دانشگاه های ترکیه از 2 ترم تشکیل شده است. یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان حدود 14500€ (یورو) هزینه دارد. دانشگاه بیلکنت ترکیه برای صدور مدرک کارشناسی ارشد  حدود 14500€ (یورو) در هر سال را در نظر گرفته است که یک گزینه گران قیمت محسوب می شود. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مشخص شده می باشد.

اطلاعات اقامتی مربوط به دانشگاه بیلکنت ترکیه

دانشگاه بیلکنت ترکیه دارای خدمات اجتماعی و دانشگاهی فراوانی است تا اقامت دانشجویان به راحتی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. از جمله وسایلی که برای هر دانش آموز تهیه می شود. امکانات محل های اقامت یا خوابگاه های دانشگاه بیلکنت ترکیه عبارتند از تشک، روتختی، بالشت، روبالشی، روتختی، پتو و لحاف می باشد. در طول اقامت دانشجویان در خوابگاه ها، این اقلام به طور منظم و بدون هزینه اضافی شستشو می شوند. طبق مقررات بهداشت، تمام مناطق خوابگاهی، از جمله اتاق های دانشجویی، توسط پیمانکاران دارای گواهینامه ISO به طور مکرر و منظم تمیز می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، در خصوص الزامات تحصیل در دانشگاه بیلکنت ترکیه می توانید با مشاوران ماهر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :