مهاجرت تحصیلی فرانسه

تحصیل در دانشگاه بورگوندی فرانسه

تحصیل در دانشگاه بورگوندی فرانسه

تحصیل در دانشگاه بورگوندی فرانسه که به عنوان Université de Dijon شناخته می شد، یک دانشگاه دولتی است که در دیژون فرانسه واقع شده است. این دانشگاه ریشه در اعماق تاریخ فرانسه دارد و منشاء آن به دوران سلطنت فرانسه باز می گردد. این موسسه با تأسیس دانشکده حقوق دیژون در سال 1722، به دستور پادشاه لوئیس پانزدهم شروع به فعالیت کرد.

پس از انقلاب فرانسه، بین سال های 1805 و 1809، ناپلئون اول فرانسه، دانشکده های علوم، هنر و پزشکی را در مرکز دیژون تأسیس کرد. حدود 150 سال بعد، کل دانشگاه، به همراه دانشکده های جدید، در محوطه زیبای کنونی مرکز شهر مستقر شدند. امروزه هر یک از پردیس های دانشگاه در تلاش هستند تا uB را به عنوان موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی برتر در منطقه تبدیل کنند. در مقاله پیشرو به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل در این دانشگاه می پردازیم.

شرایط تحصیل در دانشگاه بورگوندی فرانسه

دانشگاه بورگوندی در محوطه ای بزرگ (بیش از 150 هکتار) در قسمت غربی دیژون به نام Campus Montmuzard و در فاصله 15 دقیقه با تراموا، از مرکز شهر واقع شده است. پردیس اصلی در دیژون واقع شده است و میزبان 24000 دانشجو است. چندین کتابخانه، امکانات ورزشی با کیفیت، یک مرکز فرهنگی پر رونق، یک نمایشگاه هنری دائمی، چندین رستوران دانشگاهی و سالن های اقامتی برای دانشجویان، مهد کودک روزانه و 130 انجمن دانشجویی پر جنب و جوش در محوطه دانشگاه یافت می شود.

پردیس سوم پردیس Nevers در شرابی شرقی است. این موسسه مهندسی خودرو و حمل و نقل را ارائه می دهد. پردیس چهارم، پردیس اوسر است که در شمال بورگوندی واقع شده و دارای امکانات دانشگاه فناوری است. پردیس پنجم یک پردیس کوچک Chalon-sur-Saone است که در جنوب بورگوندی قرار دارد. ششمین پردیس Macon در لیون قرار گرفته و همچنین کوچکترین محوطه دانشگاه است که برنامه های کارشناسی ارشد را در مدیریت دولت محلی ارائه می دهد. این دانشگاه دارای 10 دانشکده، 4 موسسه فنی و مهندسی، 3 موسسه فناوری کارشناسی و 2 موسسه حرفه ای است که برنامه های تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند.

شرایط تحصیل در دانشگاه بورگوندی فرانسه

سیستم آموزشی دانشگاه بورگوندی فرانسه

دانشگاه بورگوندی 26 برنامه کارشناسی، 38 برنامه حرفه ای، 130 برنامه کارشناسی ارشد و برنامه های دکترا را ارائه می دهد. این دانشگاه دارای بیش از 2900 کارمند علمی از جمله 16800 دانشجوی کارشناسی و 9400 دانشجوی کارشناسی ارشد و 1300 دانشجوی دکترا است. به طور کلی، این موسسه 400 دوره مختلف را در همه مقاطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) ارائه می دهد و 3000 نفر از کارکنان و 29000 دانشجو را در بر می گیرد که بیش از 2300 نفر از آنها دانشجوی بین المللی هستند. دانشگاه بورگوندی با استفاده از شبکه توسعه یافته خدمات EURAXESS Burgundy، از دانشجویان پشتیبانی می کند و آن ها را در آماده سازی و پیشرفت همراهی می کند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در فرانسه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور خواهد بود.

موسسه فناوری این دانشگاه دیپلم های سطح بالاتری را در زمینه تجارت، زیست شناسی، ارتباطات و علوم رایانه ارائه می دهد. اکثر مدارک از طریق زبان فرانسوی تدریس می شوند، اما برخی از آنها نیز به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. دانشجویان و معلمان می توانند در کلاس های آموزشی، دوره های فشرده یا کلاس های عصرگاهی در مرکز مطالعات فرانسوی برای بهبود مهارت های زبان خود شرکت کنند و سالانه بیش از 1500 نفر این کار را انجام می دهند. چنانچه تمایل به تحصیل پزشکی در فرانسه دارید، مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

نحوه پذیرش تحصیلی در دانشگاه بورگوندی فرانسه

دانشگاه بورگوندی دارای سیستم رایج در فرانسه است که سال تحصیلی را به 2 ترم تقسیم می کند. این مرکز یکی از دانشگاه هایی است که آموزش آنلاین را نیز ارائه می دهد. این مرکز درخواست های ثبت نام دانشجویان خارجی را می پذیرد. آموزش های این دانشگاه توسط بیش از 2500 معلم و استاد متخصص و حرفه ای ارائه می شوند.

مدارک لازم جهت پذیرش در این موسسه، شامل موارد زیر است:

  • کلیه مدارک دانشگاهی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گذرنامه
  • عکس
  • اثبات پرداخت شهریه
  • رزومه کاری (برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد)
  • گواهی مهارت در زبان فرانسوی و انگلیسی
  • بیمه سلامت جهت زندگی در فرانسه
  • ویزای دانشجویی
  • اعلامیه حمایت مالی
  • نامه تشویق
  • طرح های پیشنهادی تحقیق
  • فرم توافق نامه کارفرما (دکترا)

دانشجویان و کارکنان این مرکز می توانند در برنامه های مبادله بین المللی شرکت کنند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی حدود 1000€ (یورو) در سال لازم است. برای به دست آوردن مدرک کارشناسی ارشد نیز دانشجو باید حدود 1000€ (یورو) در سال را در نظر بگیرد. میزان شهریه تحصیلی چندان بالا نیست، اما دانشجویان همچنان می توانند برای ارائه درخواست بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

در نمودار زیر، برآورد هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه بورگوندی بر حسب یورو، قابل مشاهده است:

هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه بورگوندی بر حسب یورو

دستاوردهای برجسته دانشگاه های فرانسه

پروفسور لوئیس رنو، فارغ التحصیل در بخش حقوق بازرگانی دانشگاه بورگوندی، در سال 1907 برنده جایزه صلح نوبل شد. از جمله فارغ التحصیلان مشهور آن می توان به راشیدا داتی (نماینده سابق پارلمان اروپا)، راجر گیلمین (متخصص علوم اعصاب)، چوکا امونا (نماینده پارلمان انگلستان)، لارنس کلارک پاول (کتابدار)، گای کانیوت (قاضی فرانسوی) و محمدعلی جمالزاده (نویسنده ایرانی) اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تبادل نظر، می توانید با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :