مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل در دانشگاه بن آلمان

تحصیل در دانشگاه بن آلمان

تحصیل در دانشگاه بن آلمان، که یکی از دانشگاه های قدیمی و عالی رتبه این کشور است، بسیار مورد توجه متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. دانشگاه بن آلمان، در نوردراین وستفالن، در شهر بن آلمان، واقع شده است. این دانشگاه در سال 1818 تاسیس شد و در میان موسسات برتر آلمان در زمینه آموزش عالی و همچنین در میان دانشگاه های برتر تحقیقاتی جهان از شهرت خوبی برخوردار است. پس از جنگ جهانی دوم، دانشگاه بن آلمان بلافاصله شروع به فعالیت کرد و در جهت پیشرفت آموزشی، در یک بستر جهانی، ثابت قدم ماند.

دانشگاه بن آلمان با احداث ساختمان های جدید در محوطه دانشگاه خود و همچنین با گسترش بخش های تخصصی، جهت گیری علمی بین المللی نیز ایجاد کرد. دانشگاه بن آلمان شامل 7 دانشکده کاتولیک، الهیات پروتستان، حقوق و اقتصاد، ریاضیات و علوم طبیعی، هنرها، پزشکی و کشاورزی است. در خصوص کسب اطلاعات جامع در خصوص تحصیل در دانشگاه بن آلمان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

جزییات تحصیل در دانشگاه بن آلمان

جهت تحصیل در دانشگاه بن آلمان بایستی بدانید که این دانشگاه دارای 5 پردیس اصلی و از 349 ساختمان تشکیل شده است. پردیس های دانشگاه بن آلمان شامل پردیس های مرکز شهر، اندنیچ، کلاین آلندورف (دانشکده کشاورزی)، Poppelsdorf و بن ونوسبرگ (بیمارستان دانشگاهی) می باشند. دانشگاه بن آلمان دارای 58 کتابخانه با حدود 5 میلیون جلد کتاب می باشد. در داخل دانشگاه، یک بیمارستان دانشگاهی نیز وجود دارد که با دانشکده پزشکی دانشگاه همکاری نزدیک دارد. محوطه این دانشگاه همچنین شامل موزه هایی مانند موزه دانشگاهی آثار باستانی، موزه مصر، آریتوم، مجموعه آموزشی باستان شناسی و مردم شناسی، باغ گیاه شناسی، موزه مواد معدنی، موزه تاریخ شناسی، موزه تاریخی بیهوشی هورست استوکل و موزه کونیگ است.

به طور کلی 56 باشگاه، انجمن و سازمان دانشجویی در جنبه های مختلف مانند ورزش، ادیان و منافع اجتماعی برای تشویق دانشجویان به مشارکت در موضوعات مختلف دانشگاهی وجود دارد. محل اقامت در دانشگاه بن آلمان توسط Studienwerk Bonn اداره می شود. 33 واحد مسکونی (28 سالن مسکونی) با حدود 3600 اتاق برای دانشجویان بین المللی و داخلی وجود دارد. این اقامتگاه ها شامل اتاق های یک نفره در آپارتمان های مشترک، آپارتمان ها، آپارتمان های 2 تخته و آپارتمان هایی با ظرفیت 2 تا 4 اتاق برای والدین دانشجو موجود است.

سیستم تحصیل در دانشگاه بن آلمان

سیستم تحصیل در دانشگاه بن آلمان دوره هایی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. در این راستا، روش های تحقیقاتی خود را توسعه داده است که ارزیابی های بین المللی آن ها را نیز دریافت کرده است. این دانشگاه همچنین شامل 38000 دانشجو که از جمله آن 5000 دانشجو، بین المللی هستند. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه دولتی در آلمان هیچ شهریه ای دریافت نمی کند و دانشجویان فقط ملزم به پرداخت هزینه های جانبی می باشند. دانشگاه بن، حدود 6400 کارمند دارد که 540 استاد را شامل می شوند. همه اساتید این دانشگاه در زمینه تخصص خود استثنایی هستند و از طریق استراتژی استخدام مورد سنجش قرار گرفته جذب می شوند. به طور کلی جهت اطلاع از سیستم آموزشی کشور آلمان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در آلمان خواهد بود.

دانشگاه بن آلمان حدود 200 دوره را در زمینه های مختلف تحصیلی ارائه می دهد. برخی از زمینه های اصلی تحصیلات در این دانشگاه بن آلمان ریاضیات، فیزیک، حقوق، اقتصاد، علوم اعصاب، ژنتیک پزشکی، بیولوژی شیمی، کشاورزی، مطالعات آسیای شرقی و فلسفه است. تحصیل در دانشگاه بن آلمان به دانشجویان خود، چشم اندازهای متنوعی از آموزش و پرورش و یک محیط آرام برای زندگی ارائه می شود. در این موسسه، 6 موضوع اصلی تحقیقاتی وجود دارد که هدف اصلی آنها ایجاد تحولات قابل توجه در برابر موانع برجسته علمی، فناوری و اجتماعی در زمان امروز است. در این مضامین، طیف گسترده ای از رشته ها با 6 موضوع فوق رشته ای، مانند ریاضیات، مدل سازی و شبیه سازی سیستم های پیچیده، بلوک های متقابل ماده و اساسی، زندگی و سلامت، موسسات و جوامع، صنایع مدرن با فرهنگ های مختلف برای آینده ای پایدار، ارائه می شوند.

سیستم تحصیل در دانشگاه بن آلمان

اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه بن آلمان

جهت اخذ پذیرش در خصوص تحصیل در دانشگاه بن آلمان، دانشجویان باید سطح کافی مهارت در زبان انگلیسی و آلمانی را داشته باشند، زیرا تدریس موارد آموزشی، در هر 2 زبان ارائه می شوند. همچنین برنامه هایی مانند دوره های ویژه زبان آلمانی و همچنین برنامه Junior Year Program و Exchange وجود دارد. دانشگاه بن آلمان همچنین یک برنامه الهیاتی ویژه، برای دانشجویان علاقه مند به مطالعات الهیات مسیحی ارائه می دهد. دانشگاه بن آلمان برای ترم های تابستان و زمستان از داوطلبان برای ثبت نام، دعوت به عمل می آورد. دوره های تحصیلات تکمیلی ممکن است مهلت ثبت نام مختلفی داشته باشند. بنابراین، توصیه می شود که افراد مهلت های پذیرش را قبل از اقدام، بررسی کنند. آخرین مهلت ارسال درخواست برای ترم زمستان 20 آگوست و برای ترم تابستان 15 ژانویه می باشد.

همچنین متقاضیان بین المللی برای پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه بن آلمان باید مدارک زیر را آماده ارسال کنند:

  • گواهی اتمام دور تحصیلی دبیرستان و دانشگاه
  • مدارک ترجمه شده تحصیلی اخذ شده
  • نتیجه آزمون ورودی دانشگاه
  • تسلط به زبان آلمانی و انگلیسی
  • CV یا رزومه کاری (در صورت وجود)
  • کپی گذرنامه
  • رونوشت ها
  • سوابق تحصیلی و ریز نمرات

شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی دانشگاه بن آلمان

سازمان DAAD کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه های تحصیلی متنوعی را در آلمان و در دانشگاه بن به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این کمک ها بر اساس شایستگی و نیاز مالی دانشجویان اعطاء می شوند. کمک های مالی در دسترس دانشجویان بین المللی شامل راه اندازی مشاغل دانشجویی نیز می شود. به طور کلی، توصیه می شود دانشجویان قبل از حضور در دانشگاه بن آلمان، هزینه های احتمالی را در نظر گیرند. جهت اطلاع از شرایط هزینه زندگی در آلمان پیشنهاد می شود مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

فارغ التحصیلان دانشگاه بن آلمان از مزایا و خدمات مختلفی برخوردار هستند که با خبرنامه های فارغ التحصیلی و ویژگی هایی مانند ارسال ایمیل های به روز، در جریان قرار می گیرند. همچنین فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه بن آلمان عبارتند از کارل مارکس (فیلسوف مشهور)، آرمین لاشکت (عضو انجمن بوندسرات آلمان)، آندره ناهلز (عضو سابق انجمن بوندستاگ آلمان)، گیدو وستروله (وزیر خارجه پیشین آلمان) و غیره می باشند. متقاضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانند با کارشناسان مجرب و با دانش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :