مهاجرت تحصیلی انگلستان

تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان

تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان

تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان طرفداران زیادی دارد چرا که اخذ پذیرش از این دانشگاه کمتر از دانشگاه آکسفورد و کمبریج رقابتی خواهد بود. بدین ترتیب تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان مزیت مهمی به حساب می آید. انگلستان در خصوص مهاجرت کشوری سختگیر به حساب می آید که به مراتب کم تر از آمریکا، آلمان، استرالیا، کانادا، هلند، دانمارک، مجارستان، اتریش، ترکیه و غیره مهاجرپذیر است. به همین دلیل اخذ ویزای انگلستان از هر نوعی، چه تحصیلی چه توریستی ساده نیست و علاوه بر تمکن مالی کافی نیازمند داشتن رزومه خوب می باشد.

البته بهتر است متقاضیان تحصیل در خارج از کشور اگر تمکن مالی لازم را ندارند به سراغ کشورهای نسبتا ارزان تری مثل مجارستان بروند. شهریه غالب دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان بین المللی بالای سالی 20000€ (یورو) است، شهریه دانشگاه های مجارستان بین 2000€ الی 10000€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در انگلستان و مجارستان نیز برای یک نفر به ترتیب ماهی 1300€ و 450€ (یورو) است. با این حال تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان طرفدارانی هم دارد به همین دلیل در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2022 کدام اند؟

درباره تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان

در این بخش توضیحاتی درباره تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان توضیحاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. دانشگاه بریستول انگلستان در شهری با همین نام در انگلیس واقع گردیده است. از اینرو دانشگاه بریستول انگلستان تحقیق محور است که در سال 1909 تاسیس شده است. هرچند می توان ریشه های آن را در مدرسه Merchant Venturers پیدا کرد که در سال 1595 تشکیل شده است. دانشگاه بریستول انگلستان از 6 دانشکده به وجود آمده که بیش از 200 دوره تحصیلی برگزار می کنند. همچنین امکان تحصیل در طیف وسیعی از رشته های تحصیلی در این دانشگاه فراهم است. لازم به ذکر است افراد سرشناس زیادی از جمله 21 دانشمند مطرح پزشکی و سایر از دانشگاه بریستول انگلستان فارغ التحصیل شده اند.

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه بریستول انگلستان نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد که اصطلاحا Tier 4 نام دارد. ویزای Tier 4 انگلستان انواع مختلف دارد که یکی از تقسیم بندی های آن با توجه به طول مدت تحصیلی فرد است. هرچند علاقمندان به اخذ مدرک از دانشگاه بریستول انگلستان با توجه به این که دوره های تحصیلی آن حداقل یک ساله است باید ویزای بلند مدت انگلستان را اخذ نمایند.

درباره تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان

کار ضمن تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان

کسانی که در دانشگاه بریستول انگلستان مشغول به تحصیل هستند می توانند حدود اجازه کار 20 ساعت در هفته را داشته باشند. بدین ترتیب آنها هم می توانند در داخل محیط دانشگاه مثلا در فعالیت های پژوهشی اساتید فعالیت داشته باشند و حقوق بگیرند و هم این امکان را دارند تا خارج از دانشگاه بریستول انگلستان به کار بپردازند. مشاغلی به عنوان کارآموز یا به عنوان پیشخدمت و سایر جزء مشاغل کار ضمن تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان محسوب می گردد. بدین ترتیب امکان کار دانشجویی در انگلستان در یکسری مشاغل وجود ندارد که از آن جمله می توان به پزشکی، پرستاری، تجارت، کارآفرینی و سایر اشاره نمود.

لازم به ذکر است تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان نه تنها برای کاریابی ضمن تحصیل بلکه برای کار پس از فارغ التحصیلی هم مزیت است. در ضمن دانشجویان در انگلستان معمولا هفته ای 120€ (یورو) حقوق می گیرند اما دانشجویان ماهر و نخبه دانشگاه هایی مثل بریستول انگلستان امکان کسب درآمد تا هفته ای 200€ (یورو) را هم دارند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

برای مشخص تر شدن جایگاه علمی و ارزش اخذ پذیرش از دانشگاه بریستول انگلستان در جدول ذیل رتبه ای که این دانشگاه از دید طبقه بندی های بین المللی مختلف کسب کرده نشان داده شده است:

طبقه بندی های بین المللیرتبه
THE Ranking 202291
QS Ranking 202258
USN Ranking 202286

هزینه های تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان

علاوه بر هزینه های زندگی در شهر بریستول انگلستان که معمولا ماهانه 1000£ الی 1300£ (پوند) است، اما می توان آن را تا 750£ (پوند) هم کاهش داد. یکی از رشته های محبوب در دانشگاه بریستول انگلستان رشته حقوق است. این رشته که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری گرایش های متعددی دارد. از اینرو همواره مورد توجه علاقمندان به تحصیل در انگلستان بوده است. کارشناسی ارشد یکی از گرایش های حقوق یعنی حقوق تبلیغات در دانشگاه بریستول انگلستان تنها یک سال طول می کشد و شهریه این رشته حدود 22188€ (یورو) برای دانشجویان بین المللی است.

کارشناسی ارشد حقوق بشر در همین دانشگاه بریستول انگلستان نیز یک ساله است اما شهریه کمی بالاتری دارد که معادل سالی 23117€ (یورو) می باشد. از دیگر رشته های محبوب در دانشگاه بریستول انگلستان می توان به رشته حقوق بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد اشاره نمود که شهریه آن همانند کارشناسی ارشد حقوق بشر است. رشته های مهندسی هم طرفداران زیادی در انگلستان دارند اما شهریه آنها بیشتر از رشته های علوم انسانی است.

مثلا شهریه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران که کلا یک ساله به اتمام می رسد، برای دانشجویان غیر بریتانیاییحدود 26951€ (یورو) است. در حالی که می توان با تنها 8000€ (یورو) کارشناسی ارشد گرایش های مهندسی را در دانشگاه های کشوری مثل مجارستان یا لهستان دنبال کرد. به همین دلیل در نموداری که در ادامه ترسیم شده شهریه مقطع کارشناسی ارشد این رشته ها در سال تحصیلی 2022 با هم مقایسه شده است:

مقایسه شهریه کارشناسی ارشد حسابداری و اقتصاد در دانشگاه بریستول انگلستان (یورو)

در این مقاله راجع به تحصیل در دانشگاه بریستول انگلستان توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد. علاقمندان به تحصیل در دانشگاه بریستول یا تحصیل در دانشگاه آکسفورد انگلستان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :