مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل در دانشگاه اوترخت هلند

تحصیل در دانشگاه اوترخت هلند

در مقاله پیشرو به بررسی شرایط اخذ پذیرش و جزییات تحصیل در دانشگاه اوترخت هلند به عنوان یکی از برنامه های تحصیلی محبوب می پردازیم. دانشگاه اوترخت هلند (Universiteit Utrecht)، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در اوترخت هلند است که امروزه، تقریبا 340000 نفر در این شهر زندگی می کنند. این دانشگاه در تاریخ 26 مارس 1636 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های هلند است. تاکنون حدود 32000 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده اند و تقریبا 7000 کارمند در این موسسه مشغول کار هستند.

همچنین دانشگاه اوترخت هلند حدود 525 مدرک دکترا را اعطاء نموده و حدود 7000 مقاله علمی را منتشر کرد. بودجه سال 2022 دانشگاه اوترخت هلند حدود 857 میلیون € (یورو) بوده است. شعار این دانشگاه “Sol Iustitiae Illustra Nos” است که به معنی “ممکن است خورشید حقانیت ما را روشن کند” می باشد. در راستای کسب راهنمایی های لازم در جهت تحصیل در دانشگاه اوترخت هلند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

جزییات تحصیل در دانشگاه اوترخت هلند

در خصوص جزییات تحصیل در دانشگاه اوترخت هلند بایستی بدانید که این دانشگاه شامل 7 دانشکده و 25 گروه تحقیقاتی است که طیف گسترده ای از دوره ها را ارائه می دهند. این دانشکده ها شامل دانشکده های علوم انسانی، علوم اجتماعی و رفتاری، حقوق، اقتصاد و حکومتداری، علوم زمین شناسی، دامپزشکی و علوم است. همچنین دانشگاه اوترخت هلند دارای 3 مرکز بین فتوکال می باشد. این مراکز دانشگاه اوترخت، کالج دانشگاه روزولت و مرکز آموزش و پرورش Coluu نام دارند. از اینرو 2 دانشکده بزرگ علوم انسانی و قانون و حکومت در شهر درونی اوترخت واقع شده اند. 5 دانشکده دیگر و اکثر خدمات اداری این موسسه در پارک Utrecht Park de Uithof که یک منطقه پردیسی در حومه شهر است، واقع شده اند.

به طور کلی دانشگاه اوترخت هلند 49 برنامه کارشناسی و 147 برنامه کارشناسی ارشد را در مراکز و دانشکده های خود ارائه می دهد. محبوب ترین برنامه ها علوم انسانی، فارماکولوژی و سم شناسی، میکروبیولوژی، علوم گیاه شناسی و دام داری و علوم زمین شناسی می باشند. دانشگاه اوترخت هلند کارگاه های مختلفی را در محوطه خود احداث کرده است که به دانشجویان در توسعه مهارت های علمی، مقابله با مشکلات شخصی و موارد دیگر کمک می کند. این دانشگاه هیچ مسکن پردیس ندارد، اما به دانشجویان کمک می کند، در خارج از دانشگاه، امکانات مسکن را در وب سایت رسمی خود، جستجو کنند. اجاره بها در این اقامتگاه ها، معمولا مقرون به صرفه هستند.

جزییات تحصیل در دانشگاه اوترخت هلند

سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه اوترخت هلند

برنامه های کارشناسی ارشد دانشگاه اوترخت هلند شامل دوره های زمین شناسی و پایداری، اقتصادی و حکمرانی، آموزش و پرورش، حقوق، علوم بهداشتی و زندگی، علوم اجتماعی و رفتاری، علوم طبیعی و سایر می باشد. همچنین مدارک کارشناسی در زمینه های علوم دارویی، اقتصاد اقتصادی و بازرگانی، زبان شناسی و فرهنگ سلتیک، زبان و فرهنگ انگلیسی، علوم پایداری جهانی، تاریخ، زبانشناسی، مطالعات کتابخانه و سایر موارد ارائه می شوند. دانشجویی که مقطع کارشناسی ارشد را گذرانده باشند می توانند در صورت تمایل، برای ورود به مقطع دکترا اقدام کند. دانشجویان فرصتی برای کسب تجربه عملی از زمان شروع دوره دارند و این کلاس ها بیشتر از کلاس های تئوری برگزار می شوند.

دانشگاه اوترخت هلند توسط هیئت دانشگاهی، متشکل از برخی از پروفسورها، هدایت می شود. تحصیل در دانشگاه اوترخت هلند به معنای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های جهان است که در مجموع تعداد دانشجویان حدود 30000 دانشجو و 12 برنده جایزه نوبل است. دانشگاه اوترخت بیش از 90 برنامه تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، MA) و 12 برنامه کارشناسی را ارائه می دهد که همه برنامه ها کاملا انگلیسی تدریس می شوند. این دانشگاه همچنین تعدادی از برنامه های تخصصی را برای دانشجویان با استعداد از جمله سمینارهای بین رشته ای با کیفیت تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. جهت تحصیل در هلند و کسب اطلاعات بیشتر مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه اوترخت هلند

دانشگاه اوترخت یکی از بزرگترین دانشگاه هایی است که بیش از 31000 دانشجو را آموزش می دهد. دانشجویان خارجی در UU 6% جمعیت این مرکز را تشکیل می دهند. کارکنان دانشگاهی اوترخت شامل بیش از 2900 معلم و استاد هستند. دانشجویانی که مایل به شرکت در این برنامه ها هستند باید شرایط سخت پذیرش را داشته باشند. فرآیند درخواست تحصیل در این دانشگاه به صورت آنلاین می باشد. متقاضیان برای پذیرش مستلزم ارائه گواهینامه مربوط به عملکرد قبلی و نتایج آزمون ورودی است. سال تحصیلی در UU به 2 ترم تحصیلی تقسیم می شود.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه اوترخت هلند به شرح زیر است:

  • رونوشت از اخرین گواهینامه های اخذ شده تحصیلی
  • آزمون مهارت در زبان انگلیسی یا هلندی
  • نامه انگیزه شخصی
  • رزومه کاری
  • کپی پاسپورت برای اثبات هویت

یک سال از مطالعات کارشناسی متقاضیان در دانشگاه اوترخت هلند حدود 13000€ (یورو) هزینه خواهد داشت و به عنوان یک گزینه گران قیمت در نظر گرفته شده است. همچنین دانشجویان برای به دست آوردن مدرک کارشناسی ارشد، هزینه ای حدود 20000€ (یورو) در هر سال را پرداخت می کنند. لازم به ذکر است، این دانشگاه بین 20 تا 25 بورسیه تحصیلی به متقاضیان واجد شرایط بین المللی دوره کارشناسی ارشد ارائه می دهد. برای مطرح کردن سوالات خود، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :