مهاجرت تحصیلی کانادا

تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا

تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا

تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا یکی از بهترین گزینه ها برای علاقمندان به تحصیل در این کشور برای متقاضیان اروپایی و بین المللی خواهد بود. اگرچه اتاوا پایتخت کانادا می باشد اما مهم ترین شهرهای کانادا عبارت هستند از ونکوور و تورنتو. با این حال در اتاوا نیز دانشگاه های خوب و موقعیت های کاری زیادی وجود دارد. کانادا کشوری بسیار توسعه یافته است که در سال 2022 بیش از 38 میلیون نفر جمعیت دارد با این حال همچنان به دنبال جذب مهاجران جوان و متخصص یا سرمایه گذاران است. به همین دلیل راه های مهاجرتی زیادی برای ورود به کشور کانادا وجود دارد که از آن جمله می توان به روش تحصیلی، مهاجرت کاری با سیستم ورود سریع (express entry)، مهاجرت کاری به کبک، سرمایه گذاری در استان یوکان، سرمایه گذاری در استان نورت وست تریتوریز و غیره اشاره نمود.

با این حال برای کسانی که شرایط سنی و مالی لازم را دارند، بهترین راه مهاجرت به کانادا مهاجرت تحصیلی است. در این راستا دانشگاه اتاوا می تواند انتخاب خوبی باشد. البته کانادا نظام تحصیلی رایگان ندارد، اما از آن جایی که بورسیه های متنوعی از سوی اساتید و موسسات مختلف به دانشجویان اعطاء می شود. همچنین با توجه به این که امکان مشغول شدن به کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته در کانادا وجود دارد، می توان بخشی از هزینه های زندگی در این کشور را تامین نمود. البته دانشجویانی که بخواهند در محیط دانشگاه اتاوا مشغول به کار شوند نیاز به اخذ مجوز کاری ندارند ولی کار خارج از دانشگاه مستلزم داشتن مجوز است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در کانادا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • جایگاه علمی دانشگاه اتاوا در سطح جهانی چگونه است؟
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا چقدر است؟

درباره تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا بزرگ ترین دانشگاه 2 زبانه (انگلیسی و فرانسوی) دنیا است که در پایتخت کانادا واقع شده و در سال 1848 تاسیس گردیده است. دانشگاه اتاوا نزد دانشجویان بین المللی هم خیلی محبوب است. به طوری که در حال حاضر بیش از 7000 دانشجوی خارجی از 150 کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. در سال 2022 بیش از 41000 دانشجو در دانشگاه اتاوا مشغول به تحصیل هستند که با توجه به رشته تحصیلی خود هزینه های متفاوتی پرداخت می نمایند. البته از آن جایی که رنکینگ ملی و جهانی دانشگاه اتاوا از دید طبقه بندی های مختلف خیلی خوب است. در نهایت دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مزبور امکان کاریابی در موقعیت های شغلی زیادی را دارند و می توانند سریع به درآمد برسند.

در جدول ذیل رتبه دانشگاه اتاوا کانادا از دید مطرح ترین طبقه بندی های بین المللی نشان داده شده است:

طبقه بندی های بین المللی دانشگاه اتاوا کانادارتبه بندی در سال 2022
QS Ranking279
USN Ranking192

درباره تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا

هزینه های تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا

دانشگاه اتاوا کانادا از دانشجویان با توجه به رشته انتخابی، تابعیت و مقطع تحصیلی آنها شهریه متفاوتی اخذ می نماید. اما معمولا شهریه ای که از دانشجویان غیر کانادایی اخذ می نماید. یکی از رشته های محبوب در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه اتاوا کانادا رشته بیولوژی و توسعه پایدار محیط است که 2 سال به طول می انجامد. زمان اپلای آن تا مارس 2022 و زمان شروع کلاس های آن از سپتامبر 2022 است.

 

از دیگر رشته های محبوب در دانشگاه اتاوا کانادا می توان به رشته پرستاری اشاره کرد که در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد. دوره کارشناسی ارشد رشته پرستاری در این دانشگاه تا فوریه 2022 مهلت برای اخذ پذیرش دارد و کلاس ها از سپتامبر 2022 شروع می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کانادا به لینک مذکور مراجعه فرمائید.

شهریه ای که دانشجویان باید برای این دوره تحصیلی به دانشگاه اتاوا کانادا پرداخت نمایند در نمودار ذیل نشان داده شده است:

شهریه سالانه دانشگاه اتاوا در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری به یورو

هزینه های زندگی حین تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا

زندگی در اتاوا خیلی گران نیست البته تا حد زیادی به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد. به عنوان مثال دانشجویان می توانند با پرداخت ماهانه 200CAD الی 450CAD (دلار کانادا) در اتاوا خوابگاه بگیرند. در حالی که اجاره آپارتمان در این شهر به مراتب بالاتر است. هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در اتاوا بدون احتساب اجاره مسکن ماهانه 4270CAD (دلار کانادا) یعنی حدود 3365$ (دلار آمریکا) است. همچنین زندگی یک نفره در اتاوا بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن ماهی 1175CAD (دلار کانادا) هزینه دربردارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه اتاوا کانادا

هر رشته ای در دانشگاه اتاوا کانادا، مدارک متفاوتی لازم دارد. به عنوان مثال برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد مدیریت در دانشگاه مزبور حداقل آیلتس 7 یا تافل 100 مورد نیاز است، در حالی که کارشناسی ارشد بیولوژی و توسعه پایدار محیط نیازمند آیلتس 6.5 یا تافل 79 می باشد. لازم به ذکر است برای بررسی شدن مدارکی که دانشگاه اتاوا از دانشجویان مطالبه می کند باید هزینه ای تحت عنوان application fee پرداخت شود که غیر قابل بازگشت است و مبلغ 110CAD (دلار کانادا) می باشد. پس از اخذ پذیرش از رشته مورد نظر از دانشگاه اتاوا نوبت به ویزای تحصیلی کانادا می رسد که به مدارک متعددی از جمله نامه تمکن مالی بانک نیازمند است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دانشگاه اتاوا کانادا در سال 2022 می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :