مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

تحقق رویای تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند می تواند به عنوان یکی از اهداف مهاجرت تحصیلی برای متقاضیان بین المللی تلقی گردد. دانشگاه آمستردام هلند در سال 1632 تاسیس شد و یک دانشگاه دولتی است. این مرکز توسط مقامات شهرداری با نام Athenaeum Illustre آغاز به کار کرد. بین سال های 1917 و 1931 تعداد دانشجویان از 1100 نفر به 2500 نفر افزایش یافت. پس از جنگ جهانی دوم، UvA خیلی زود، با میزبانی از حدود 7100 دانشجو در سال تحصیلی 1950-1951 به بزرگترین دانشگاه هلند تبدیل شد.

امروزه این دانشگاه در بین بهترین دانشگاه ها در زمینه دوره های تحقیقاتی قرار دارد. همچنین این موسسه دارای عضویت در سازمان های مشهوری مانندEUA ، UNICA ، Universitas 21 و LERU است. دانشگاه آمستردام هلند در بین 100 دانشگاه برتر جهان و 15 دانشگاه برتر اروپا قرار دارد و در تدریس بیش از 50 رشته تحصیلی تحقیقاتی تخصص دارد. جهت کسب اطلاعات جامع پیشنهاد ما به شما ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خواهد بود.

جزییات تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

در خصوص تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند بایستی بدانید که این دانشگاه در آمستردام پایتخت هلند واقع شده است. دانشگاه آمستردام هلند فعالیت های آموزشی و پژوهشی را در 4 محوطه انجام می دهد. پردیس اصلی در مرکز آمستردام واقع شده است و شامل کتابخانه مرکزی و ساختمان های دانشگاهی دانشکده علوم انسانی است. کتابخانه دانشگاه بیش از 4 میلیون جلد کتاب دارد که برای یادگیری و آموزش دانشجویان استفاده می شود. پردیس دوم در پارک علمی واقع در شرق آمستردام است. این دانشگاه بهترین موسسات تحقیقاتی، یک دانشکده علوم، یک کالج دانشگاهی و بیش از 120 شرکت را اداره می کند، مانند مرکز UMC در بیجلمریر، یک بیمارستان تحقیقاتی، دانشکده پزشکی و مرکز پزشکی دانشگاهی را در خود جای داده است. پردیس Roeterseiland شامل بلوک CREA و ساختمان های دانشگاهی 3 دانشکده است.

از دیگر امکانات این دانشگاه می توان به وجود مراکز مذهبی، پزشکی و ورزشی، رستوران ها و سالن های اجتماعات اشاره کرد. این دانشگاه با چندین سازمان غیرانتفاعی که مسکن به سبک آپارتمان را به دانشجویان ارائه می دهند، همکاری کرده است. بیشتر املاک مسکونی حدود یک ساعت با دانشگاه فاصله دارند. ظرفیت اقامتگاه ها در این دانشگاه محدود هستند و حداکثر برای یک سال ارائه می شوند. این دانشگاه به دانشجویان خود کمک می کند تا در سایت رسمی خود، مسکن مناسب را جستجو کنند. 17% دانشجویان این مرکز، افراد بین المللی هستند. از آنجا که UvA در خارج از شهر نیست، دانشجویان و ساکنان شهر به راحتی با یکدیگر مخلوط می شوند. بیشتر ساختمان های UvA در قلب آمستردام قرار دارند و فقط دانشکده های علوم، پزشکی و دندانپزشکی در خارج از مرکز شهر واقع شده اند.

سیستم تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند به گونه ای است که حدود 62 برنامه کارشناسی، 73 برنامه کارشناسی ارشد، 21 دوره کارشناسی ارشد تحقیقاتی و 43 برنامه دیگر را از طریق 7 دانشکده ارائه می دهد. از مجموع این تعداد، 98 برنامه به زبان انگلیسی تدریس می شود. محبوب ترین برنامه های این موسسه، شامل دوره های روانپزشکی و روانشناسی، علوم اعصاب، میکروب شناسی، هنر، علوم انسانی، ایمونولوژی و علوم فضایی می باشند. ساختار دانشگاهی UvA در 7 دانشکده سازمان یافته است. به علاوه، این نهاد با موسسات خارجی همکاری می کند که برنامه های تبادل دانشجویی و کارکنان را برای یادگیری بهتر تسهیل می کند.

UvA دارای انجمن های مختلف دانشجویی است که بیش از 50 فعالیت ورزشی و سرگرمی از جمله نمایش، تنیس، اسکیت، ایروبیک، موسیقی، شنا، گلف و عکاسی انجام می دهند. این دانشگاه نزدیک به 35000 دانشجو دارد و جمعیت دانشجویان محقق دانشگاه به 5000 دانشجو بین المللی از بیش از 100 کشور جهان می رسد. 6000 کارمند در دانشگاه حضور دارند که شامل کادر علمی و اداری است. کادر علمی این مرکز شامل متخصصان برجسته موفق از سراسر جهان است. در خصوص تحصیل در هلند و کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

سیستم تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه آمستردام هلند

پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند به صورت آنلاین انجام پذیر است و هزینه درخواست 75€ (یورو) می باشد. مهلت پذیرش دانشجو بسته به نوع برنامه بین ماه های ژانویه و مه هر سال متفاوت است. شرایط پذیرش بر اساس ارائه مدارک زیر بررسی می شود:

  • رونوشت از آخرین گواهینامه های اخذ شده
  • آزمون مهارت زبان در زبان انگلیسی و هلندی
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست
  • انگیزه نامه
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • گذرنامه
  • اطلاعات هویتی

این موسسه آموزش عالی هلندی 388 ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی بر اساس آزمون های ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. سال تحصیلی دانشگاه آمستردام در هلند، از اوایل سپتامبر تا اواسط ژوئیه ادامه دارد و به 2 ترم 20 هفته ای تقسیم می شود. همچنین باید ذکر شود که هیچ تعطیلی میان مدتی برای دانشجویان این مرکز وجود ندارد. فقط تعطیلات کوتاه مدت در قالب تعطیلات کریسمس و همچنین تعطیلات ملی هلند است.

از نظر شهریه دانشجویان تمام وقت اتحادیه اروپا برای هر 2 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد سالانه حدود 950€ (یورو)، برای دانشجویان نیمه وقت حدود 1700€ (یورو) و برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بین 9000€ الی 25000€ (یورو) در سال هزینه در نظر گرفته می شود. البته هزینه های دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بسته به نوع دانشکده و رشته های تحصیلی، متفاوت است. هزینه تحصیل در هلند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

کمک هزینه های تحصیلی در دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام کمک های مالی خود را به صورت بورسیه، وام و برنامه های تحصیل در خارج از کشور ارائه می دهد. این بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی نیز ارائه می شود. انواع بورسیه های تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه آمستردام هلند بورسیه تحصیلی عالی آمستردام، بورسیه تحصیلی شایسته آمستردام و بورسیه تحصیلی خاص دانشکده می باشد. همچنین بورسیه های قابل درخواست از طریق وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند، کمک هزینه تحصیلی هلند و بورسیه های تحصیلی سازمان های مختلف اروپایی، وجود دارد.

دانشگاه آمستردام با افتخار دارای لیستی از فارغ التحصیلان برجسته ای را که پیشگام و برنده جوایز در زمینه های ریاضیات، علوم، سیاست، نویسندگی، رسانه، هنر و ورزش می باشد. الک جفریس، متخصص بزرگ ژنتیک که به دلیل اختراع اثر انگشت DNA شناخته شده است، دانش آموخته این دانشگاه است. دیگر فارغ التحصیلان برجسته UvA، جیکوب ون هوف (شیمی دان بزرگ نظری، پیتر زیمان (فیزیکدان مشهور هلندی)، بودواین سیرکس (وکیل دانشگاهی)، مکس اووه (نویسنده، ریاضیدان و یک شطرنج باز محبوب)، چارلز میشل (نخست وزیر فعلی بلژیک) و غیره می باشند. علاقه مندان می توانند برای بهره مندی از مشاوره های رایگان، با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :