مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه آتاتورک ترکیه

تحصیل در دانشگاه آتاتورک ترکیه

تحصیل در دانشگاه آتاتورک ترکیه، از سوی دانشجویان بین المللی و اروپایی به طور قابل توجهی، مورد بررسی و توجه بسیار قرار گرفته است. دانشگاه آتاتورک در سال 1957 در ارزروم ترکیه تأسیس شده است. این دانشگاه از 23 دانشکده، 18 کالج، 8 انستیتو و 30 مرکز تحقیقاتی تشکیل شده است. پردیس اصلی دانشگاه آتاتورک در شهر ارزروم، بزرگترین شهر آناتولی شرقی است. از زمان تاسیس، این مرکز به عنوان قطب تعالی آموزشی و فرهنگی منطقه شرقی، عمل کرده است.

در میان موسسات متعددی که به نام بنیانگذار ترکیه مدرن نامگذاری شده است، دانشگاه آتاتورک می تواند ادعای مستقیم تری نسبت به اکثر آنها داشته باشد. ایده دانشگاه دولتی در آناتولی شرقی در سال 1937 در سخنرانی مصطفی کمال آتاتورک مطرح شد و 20 سال بعد، پس از انتخاب شهر ارزروم به عنوان خانه خود، تاسیس شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

جزییات کلی دانشگاه آتاتورک ترکیه

در آغاز جمهوری ترکیه، اهمیت ایجاد یک دانشگاه در آناتولی شرقی، توسط بنیانگذار جمهوری، آتاتورک، در سخنرانی افتتاحیه خود در مجلس ملی بزرگ این کشور، در تاریخ یک نوامبر 1937، بیان شد. با این حال، اجرای این ایده به دلیل جنگ جهانی دوم به تأخیر افتاد. پس از 20 سال، در سال 1957، ساخت اولین سازه های دانشگاه آتاتورک آغاز شد و در سال 1970 به پایان رسید. در ابتدا، دانشگاه آتاتورک با آموزش 135 دانشجو در دانشکده کشاورزی و دانشکده علوم و ادبیات، شروع به کار کرد. این موسسه تا کنون توانسته تقریبا 280000 دانشجو، 2600 عضو هیئت علمی و از ابتدا تاکنون در مجموع بیش از 170000 فارغ التحصیل داشته است. دانشگاه آتاتورک امکانات بسیاری را در اختیار دانشجویان دانشگاه قرار می دهد. در همین راستا، انواع مختلفی از امکانات اجتماعی در محوطه دانشگاه مانند سالن های سینما، مراکز تناسب اندام در نظر گرفته شده است.

بیمارستان این دانشگاه یکی از بزرگترین بیمارستان های آموزشی و تحقیقاتی در ترکیه است. این بیمارستان دانشگاهی در مرکز دارای نقش مهم بهداشتی برای تمام آناتولی شرقی و دریای سیاه شرقی است. دانشجویانی که کمتر از 25 سال دارند، می توانند از خدمات بهداشتی درمانی به صورت رایگان استفاده کنند و این خدمات پزشکی 24 ساعته در دسترس هستند. در طول سال، پردیس دانشگاه آتاتورک می تواند بسیاری از جشنواره های فرهنگی، مراسم و جشن ها و سایر فعالیت ها را برگزار کند. در پردیس این دانشگاه، 40 غذاخوری گزینه های غذایی نسبتا ارزان را ارائه می دهند. این دانشگاه دارای یکی از غنی ترین و برجسته ترین کتابخانه ها است. این کتابخانه که عضو شبکه ملی اطلاعات آکادمیک آنلاین است، دارای صنایع دستی و کتاب های تاریخی بسیاری است.

شرایط تحصیل در دانشگاه آتاتورک ترکیه

از زمان تاسیس در سال 1957، دانشگاه آتاتورک به عنوان قطب تعالی آموزشی و فرهنگی برای منطقه شرقی عمل کرده است. این دانشگاه با دانشگاه نبراسکا و شبکه دانشگاه های بالکان تعامل کرده و با آنها توافق نامه همکاری دارد. این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه های قفقاز است. این موسسه همچنین تحت پروژه آزمایشی اراسموس، با کشورهای اتحادیه اروپا، برنامه های تبادل دانشجویی را فراهم می کند. هم اکنون حدود 2350 دانشجوی بین المللی در بخش های مختلف مشغول به تحصیل هستند. این تعداد متشکل از حدود 1350 دانشجوی کارشناسی، 450 دانشجوی کارشناسی ارشد و 450 دانشجوی دکترا هستند. همانطور که گفته شد، دانشجویان می توانند در 22 دانشکده و 8 موسسه تحقیقاتی دانشگاه آتاتورک، تحصیل کنند.

موضوعاتی که دانشجویان می توانند مطالعه کنند شامل معماری و طراحی، دندانپزشکی، آموزش، هنرهای زیبا و ارتباطات از جمله موارد دیگر می شود. طیف وسیعی از دوره های محبوب مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، در زمینه های معماری و طراحی، کشاورزی، علوم، ادبیات، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، پزشکی و دندانپزشکی می باشند. دانشگاه آتاتورک همچنین برنامه هایی در زمینه آموزش و پرورش، زمین شناسی، مهندسی، الهیات، داروسازی، علوم دامپزشکی، حقوق، علوم ورزشی، جهانگردی، هتلداری، تربیت بدنی و زبان های خارجی ارائه می دهد. همچنین، این مرکز، برخی دوره های فرعی مانند رقص های محلی سنتی، موسیقی محلی ترکی، موسیقی غربی و تئاتر را به علاقه مندان ارائه می دهد. شرایط تحصیل در ترکیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه آتاتورک ترکیه

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه آتاتورک ترکیه

دانشگاه آتاتورک یک دانشگاه رویایی برای بسیاری از دانشجویان است. زیرا کیفیت آموزش، این دانشگاه را به جایگاهی در بین 20 موسسه برتر آموزشی ترکیه تبدیل کرده است. این دانشگاه با توجه به رتبه بندی بین المللی در بین 5% موسسه های برتر قرار دارد. داوطلبان می توانند طیف گسترده ای از برنامه های تمام وقت را انتخاب کنند. اما دوره های این دانشگاه فقط به این برنامه ها محدود نمی شوند. زیرا دوره ها و برنامه های آنلاین نیز قابل ارائه هستند. برای پذیرش در این مرکز، باید تمام مدارک مورد نیاز ارائه شود.

لیست اسناد لازم برای ثبت نام موفقیت آمیز، شامل موارد زیر است:

  • تمام مدارک تحصیلی اخذ شده
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گواهینامه مهارت زبانی
  • گذرنامه
  • اطلاعات تماس
  • شناسه پست الکترونیک
  • جزئیات شخصی
  • رزومه کاری ( برای مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا)
  • بیمه درمانی و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • نامه تشویقی از موسسه های قبلی

هیئت پذیرش دانشگاه آتاتورک، در کنار مدارک فوق، نتایج آزمون ورودی را درخواست می کند. شانس پذیرش موفقیت آمیز بسیار زیاد است، زیرا 60% از متقاضیان ثبت نام می شوند. این میزان، ممکن است بسته به نوع دانشکده متفاوت باشد. سال تحصیلی شامل 2 ترم است. دانشگاه آتاتورک دارای برنامه های کارشناسی مقرون به صرفه ای است که هزینه آنها کمتر از 1000€ (یورو) در سال است. هزینه تحصیلات کارشناسی ارشد در این مرکز سالانه حدود 1000€ (یورو) است. در کنار هزینه تحصیل بایستی به هزینه زندگی در ترکیه نیز توجه داشته باشید.

دستاوردهای برجسته دانشگاه آتاتورک ترکیه

دانشگاه آتاتورک توسط شورای آموزش عالی ترکیه معتبر شناخته می شود و توسط سازمان UniRank در رتبه 10 ملی و 1082 جهانی قرار دارد. این دانشگاه همچنین در بین 400 موسسه برتر جهانی برای تحصیل در رشته های کشاورزی و جنگلداری توسط گزارش QS، قرار گرفته است. از فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه، می توان به رجب آکداگ که (وزیر بهداشت و معاون نخست وزیر)، عمر دینچر (وزیر سابق آموزش و پرورش) و احمد دمیرچان (وزیر بهداشت)، اشاره کرد. برای آگاهی از اطلاعات به روز با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :