مهاجرت تحصیلی مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان

در حال حاضر نزدیک به 70 موسسه آموزش عالی در مجارستان وجود دارد که همین امر موجب جذابیت تحصیل داروسازی در مجارستان شده است. تفاوت اصلی بین دانشگاه ها در مجارستان برای مطالعات آکادمیک و کالج های حرفه ای است. طبق معمول در منطقه آموزش عالی اروپا، ساختار مدرک برای بخش عمده موضوعات برنامه ها 3 لایه است که شامل مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مب شود و طول دوره کارشناسی حدود 3 الی 4 سال، کارشناسی ارشد معمولا 2 و مقطع دکترا 3 سال است. تکمیل برنامه های پزشکی حدود 6 سال طول می کشد. نگارش این مقاله از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف افزایش اطلاع متقاضیان مهاجرت تحصیلی به مجارستان صورت گرفته است که علاوه بر این متقاضیان می توانند به آرشیو دیگر مطالب سایت موسسه مراجعه نمایند.

کلیات تحصیل داروسازی در مجارستان

در دنیای آکادمیک یا حرفه ای، داروسازی به عنوان شاخه ای از علم تعریف می شود که به تهیه، دوزها، توزیع و اثرات (از جمله ایمنی) داروها (یا داروهای دارویی یا صرفا داروها) می پردازد. در مفهوم گسترده، داروسازی پیوندی بین علوم بهداشتی و شیمی است. شما همچنین می توانید آن را به عنوان یک مثلث عشقی که شامل پزشکی، زیست شناسی و شیمی است، نامگذاری کنید. یک داروساز (کسی که دانش کافی در مورد داروسازی دارد یا داروسازی را انجام می دهد) از نظر فنی باید دانش بیشتری نسبت به یک پزشک در مورد داروهای دارویی – ترکیب دارو، اثرات تعامل با سیستم بیولوژیکی، خواص فیزیکی و شیمیایی داشته باشد. دوزهای درمانی، عوارض جانبی، تداخل با سایر داروها داشته باشد. در این زمینه مجارستان حدود 8200 داروساز دارد و 2394 داروخانه محلی در این کشور وجود دارد.

اکثر این داروخانه از سال 1990 تا به امروز خصوصی شده اند و امروزه در سال 2023 حدود 129 موسسه داروخانه وجود دارد. همه داروها، حتی OTC ها، پشت پیشخوان نگهداری می شوند که به داروسازان اجازه می دهد تداخلات دارویی را مدیریت کرده و توصیه های مناسب را ارائه دهند. از زمان معرفی قانون جدید در سال 2011، قوانین حاکم بر مالکیت داروخانه در مجارستان هر سال سخت ‌تر می‌ شود و در نتیجه یکی از محدودکننده ‌ترین رژیم‌ ها در اروپا ایجاد می ‌شود. هدف صریح الزامات سختگیرانه حفاظت از منافع داروسازان خصوصی محلی با حذف زنجیره‌ های داروخانه ‌های سازمانی از بازار مجارستان است. سرمایه گذاران نهادی در داروخانه های موجود موظف شدند یک داروساز محلی را به عنوان مدیر داروخانه منصوب کنند.

نظام آموزشی برای متقاضیان داروسازی در مجارستان

در مجارستان هر ساله 1500 دانشجو در 4 دانشکده تحصیل می کنند و 300 دانشجو تحصیلات خود را تکمیل می کنند. دانشکده ها پس از موفقیت در آزمون ورودی در 2 درس عمومی (زیست شناسی و فیزیک یا شیمی) دانشجو می پذیرند که امروزه همراه با کنکور است و با توجه به سهمیه معینی که توسط وزارت تعیین می شود، حدود 300 دانشجو تحصیلات خود را آغاز می کنند که دانشجویان خارجی باید هزینه تحصیل در مجارستان را بپردازند. آموزش به زبان مجارستانی و انگلیسی ارائه می شود، دومی فقط برای دانشجویان خارجی. برنامه درسی شامل 5 سال مطالعات پایه و ویژه است. 2 سال اول شامل علوم پایه است و در خارج از دانشکده داروسازی تدریس می شود. در 3 سال بعدی بر دانش تخصصی در زمینه های دارویی و دارویی تاکید می شود. 3 موضوع انتخابی باید در ترم نهم از بیش از 25 موضوع مختلف انتخاب شود.

انواع آموزش شامل سخنرانی (48%)، سمینار (3%) و تمرین (50%) است که پس از آزمون شفاهی یا کتبی ارزیابی می شود. پس از آن، دانشجویان باید یک پایان نامه را تحت دستورالعمل یک معلم خصوصی بنویسند و قبل از امتحان نهایی از آن دفاع کنند. یک ماه تمرین تابستانی اجباری پس از سال های 2، 3 و 4 باید در داروخانه دولتی یا سازمانی یا در صنعت انجام شود. قبل و در طول ترم 10، دانشجویان باید 2+4 ماه را در یک برنامه آموزشی عملی بگذرانند (حداقل 18 هفته در یک داروخانه محلی و بقیه در یک داروخانه بیمارستان). امتحان نهایی شامل یک آزمون کتبی، کار عملی و یک بخش تئوری است که 2 قسمت آخر در یک هیئت عمومی ارائه می شود. پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیل، دیپلم خود را می گیرند که منجر به مدرک کارشناسی ارشد علوم می شود.

تحصیلات تکمیلی رشته داروسازی در مجارستان

در سیستم تحصیلات تکمیلی مجارستان 2 زمینه اصلی برای داروسازان برای تحصیل بیشتر پس از اخذ دیپلم وجود دارد که در برنامه های دکترا، همه داروسازانی که در زمینه هایی کار می کنند که باید هر 5 سال یک بار ثبت نام خود را تمدید کنند، باید در آموزش مداوم شرکت کنند و تعداد معینی از امتیازها را جمع آوری کنند. این سیستم از سال 2000 در چارچوب قانونی فعالیت می کند. داروسازان شاغل در داروخانه های دولتی و بیمارستانی موظفند هر 5 سال 250 امتیاز جمع آوری کنند.

نکات بر 2 نوع است:

  • عملی
  • نظری

تعداد امتیازات عملی 100 است و زمانی که شخصی به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار می کند، داده می شود. نمرات نظری (150 در هر 5 سال) باید در 3 دسته اصلی جمع آوری شود. این 3 دسته شامل دوره های فوق است. دوره های اجباری (تنها توسط دانشگاه ها برگزار می شود) (50 امتیاز در هر 5 سال)، دوره های انتخابی اجباری (به میزبانی دانشگاه ها) (25 امتیاز در هر 5 سال)، دوره های آزاد انتخاب شده (بقیه نکات نظری). علاوه بر این در همه دوره ها مواردی همچون کنگره ها، کنفرانس ها، دوره های آموزشی، دوره های آموزشی فردی و سایر وجود دارد که موجب کسب امتیاز می شود.

تحصیلات تکمیلی رشته داروسازی در مجارستان

دانشگاه های معتبر برای تحصیل داروسازی در مجارستان

یکی از دانشگاه های محبوب در رشته داروسازی در مجارستان، دانشگاه دبرسن است که کنکور برای ورود به آن اجباری است. علاوه بر این الزامات مربوط به زبان باید رعایت شود، یک انگیزه نامه باید به درخواست شما اضافه شود. در طول فرآیند انتخاب، صلاحیت متقاضی به 2 صورت بررسی می شود. نخست اینکه دانشکده با بررسی مدارک مطالعات قبلی (مدرک تحصیلی، موضوعات، نتایج) در مورد صلاحیت متقاضی تصمیم گیری می کند. پس از آن یک آزمون ورودی (کتبی و شفاهی) برگزار می شود. در صورتی که حضوری امکان پذیر نباشد، آزمون می تواند آنلاین باشد که موضوعات آزمون شامل زیست + شیمی و فیزیک (موضوع دوم انتخاب متقاضیان می باشد). سطح زبان انگلیسی نیز ارزیابی می شود.

این برنامه به منظور ارائه دانش ‌آموختگان به مهارت‌ ها و دانش اصلی مورد نیاز برای بهبود سلامت بیمار از طریق داروسازی نوآورانه و مشارکتی، مدیریت دارودرمانی و تحقیق است. این مدرک شامل خواص شیمیایی، فیزیکی، پزشکی، دارویی، دارویی و درمانی مواد پزشکی، داروهای تجویزی و داروهای بدون نسخه و همچنین کاربرد این محصولات در داروسازی، درمان های دارویی و مراقبت های بهداشتی می باشد. ساختار برنامه این دانشگاه شامل تئوری شیمی عمومی، تمرین شیمی عمومی، زبان مجارستانی، زبان لاتین، ریاضیات، زیست شناسی دارویی، پروپدئوتیک داروسازی، فیزیک، بیوفیزیک، شیمی تجزیه و تحلیل معدنی و کیفی، شیمی آلی، آناتومی دارویی، بیوشیمی دارویی، داروسازی بیوشیمی می باشد.

در تصویر زیر، سایر دروس در این دانشگاه به تفکیک سال آمده است:

دروس دانشگاه دبرسن مجارستان

درآمد شاغلان داروسازی در مجارستان

متقاضی که به عنوان داروساز مشغول کار در مجارستان می شوند، معمولا حدود 574000HUF (فورینت) درآمد دارد. هرچند حقوق داروسازان در مجارستان از 310000HUF (فورینت) در ماه (حداقل حقوق) تا 866000HUF (فورینت) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق داروسازان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. البته متوسط ​​حقوق 528000HUF (فورینت) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان داروسازها کار می کنند کمتر از 528000HUF (فورینت) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 528000 HUF (فورینت) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از داروسازان کمتر از 377000HUF (فورینت) درآمد دارند.

در حالی که 25% بیش از 641000HUF (فورینت) درآمد دارند. یک داروساز با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 360000HUF (فورینت) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 454000HUF (فورینت) در ماه درآمد داشته باشد. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 599000HUF (فورینت) در ماه به دست می آورد. متغیر اثرگذار دیگر سطح تحصیلات است که بر این اساس وقتی سطح تحصیلات کارشناسی باشد، متوسط ​​حقوق یک داروساز 466000HUF (فورینت) در ماه است. در حالی که فردی با مدرک کارشناسی ارشد 710000HUF (فورینت) در ماه حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر، سایر درآمدها به تفکیک تجربه کاری بیان شده است:

درآمدها در کشور مجارستان به تفکیک تجربه کاری

برای آگاهی از جزئیات بیشتر زمان آغاز پذیرش تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا در زمانی مناسب اقدام به پذیرش نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :