مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل داروسازی در آلمان

تحصیل داروسازی در آلمان

در این مقاله به موضوع تحصیل داروسازی در آلمان پرداخته می شود تا علاقه مندان به مهاجرت از راه تحصیل پزشکی با شرایط آموزش آشنا شوند. داروسازی موضوعی است که به فنون تهیه و توزیع دارو می پردازد. دانشجویانی که در رشته ‌های داروسازی شرکت می‌ کنند، یاد می‌ گیرند که چگونه انواع مختلف داروها بر بدن و ذهن انسان تأثیر می ‌گذارند و وقتی با هم مخلوط می‌ شوند چگونه تعامل دارند. مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد داروسازی شامل گذراندن زمان در آزمایشگاه ها، تحقیق و یادگیری در مورد شیمی مورد استفاده برای تولید دارو است.

برخی از دوره های تحت پوشش این مدرک عبارتند از:

  • داروسازی
  • شیمی دارویی
  • فارماکگنوزی
  • عمل داروسازی

متقاضیان مهاجرت برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند از راهنمایی های مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل داروسازی در آلمان

در طول دوره های داروسازی در آلمان، دانشجویان با مبانی علوم دارویی آشنا می شوند. آنها از زمینه های مرتبط مانند پزشکی، شیمی، زیست شناسی و حتی اخلاق دانش کسب خواهند کرد. در طول سال های پایانی مطالعه، رویکرد از تئوری به عمل تغییر خواهد کرد. متقاضی همچنین باید یک پروژه تحقیقاتی فردی انجام دهد و یافته های خود را ارائه دهد. پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی، متقاضی همه چیز را در مورد داروهای تجویزی، اثرات آن و نحوه ایجاد داروها خواهد دانست. البته متقاضیان باید مهارت های ارتباطی عالی را توسعه دهند که به آنان امکان می دهد با بیماران تعامل داشته باشند و شرایط آنها را درک کند و درمان مناسب را توصیه کنند.

برای تبدیل شدن به یک داروساز، دانشجو باید در مورد نقش های درمانی داروها، فارماکودینامیک، عوارض جانبی، تداخلات بالقوه بین داروها، استانداردهای تولید و توزیع دارو اطلاعات کسب کند. علاوه بر این، یک داروساز باید بتواند این دانش را به طور قابل دسترس برای بیماران تفسیر کند. با توجه به اینکه هرکسی در مقطعی از زندگی خود به داروساز نیاز دارد، زمینه هایی که متقاضیان می توانند در آنها نقش و کار خود را پیدا کنند، بسیار وسیع و بسیار متنوع هستند.

برخی از این موارد عبارتند از:

  • داروسازی جامعه
  • بالینی
  • دامپزشکی
  • نظامی یا تخصصی
  • فارماکولوژی

در شکل زیر برخی از زمینه های دیگر که متقاضیان داروسازی می توانند وارد آن شود، اشاره شده است:

مزایای تحصیل داروسازی در آلمان

تعداد تحصیل در رشته داروسازی یک رویا برای بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است. برای کسانی که آلمان را به عنوان یک تجربه بین المللی ارائه می دهند که محیط های مطالعاتی عالی، آزمایشگاه های نوآورانه و قابل دسترس، اساتید و محققان بسیار عالی را ارائه می دهد. از سوی دیگر هزینه تحصیل در آلمان پایین است و داروسازی بخش مهمی از زنجیره مراقبت های بهداشتی است که بازار کار گسترده ای را برای کسانی که عنوان و حق عضویت در این مدار بزرگ را با موفقیت به دست می آورند، ارائه می دهد. از میان مجموعه استانداردهایی که انتظار می‌رود رعایت شود، آلمان حائز 5 استاندارد است. نخست اینکه آزمایشگاه ها وضعیت مطلوبی دارند و دانشجویان پزشکی و علوم طبیعی در دسترس بودن و وضعیت ایستگاه های کاری آزمایشگاه را خوب ارزیابی می کنند.

از سوی دیگر وجود حمایت از اقامت در خارج از کشور است که موجب می شود دانشجویان جذابیت برنامه تبادل، جذابیت دانشگاه های همکار، کافی بودن تعداد مکان های مبادله، حمایت و راهنمایی در آماده سازی اقامت در خارج از کشور، حمایت مالی (بورسیه تحصیلی، معافیت از هزینه تحصیل) را تجربه کنند. علاوه بر این پژوهش های آلمانی زبان در حوزه داروسازی دارای شهرت جهانی هسنند و در کنار این موضوع وجود سازمان مطالعه موجب شده که دانشجویان از جمله کامل بودن دروس ارائه شده با توجه به مقررات تحصیلی، فرصت های دسترسی به رویدادهای اجباری و هماهنگی دروس ارائه شده با مقررات امتحانی را خوب دانند.

در جدول زیر برخی از ویژگی های دیگر که مزیت تحصیل داروسازی در آلمان هستند، مشخص شده است:

  • آماده سازی جهت بازار کار در آلمان
  • وجود دانشگاه های متعدد
  • استفاده از اساتید بین المللی
  • تعامل پژوهشی دانشگاه ها و بیمارستان ها

مزایای تحصیل داروسازی در آلمان

 دانشگاه های موفق تحصیل داروسازی در آلمان

Philipps-Universität نه تنها یک دانشگاه آلمانی غرق در سنت، بلکه قدیمی ترین دانشگاه در جهان است. این دانشگاه به عنوان یک موسسه پروتستان در سال 1527 شروع به کار کرد. برای نزدیک به پنج قرن در حال حاضر دانشگاه به عنوان محل تحقیق و تدریس خدمت کرده است. در حال حاضر نزدیک به 25000 دانشجو در ماربورگ تحصیل می کنند که 12% آنها از سراسر جهان هستند. دانشگاه فیلیپس به عنوان مهد شکوفایی و رهایی در منطقه ماربورگ آلمان در نظر گرفته می شود. دانشگاه گریفسوالد نیز جزء دانشگاه های برتری است که بیش از 12000 دانشجو در آن هستند که از سراسر جهان مدرن ترین راهنماهای آموزشی و فرصت های تحقیقاتی هیجان انگیز را در یک محیط یادگیری دوستانه دریافت می کنند.

دانشگاه گوته فرانکفورت که در میان برترین دانشگاه ‌های تحقیقاتی بین ‌المللی قرار دارد، برنامه ‌های آکادمیک متنوع، گروه ‌های متنوعی از موسسات تحقیقاتی و تمرکز بر رویکردهای بین‌ رشته‌ ای برای حل مشکلات پیچیده را ارائه می ‌دهد. در گروه بیوشیمی، شیمی و داروسازی، 32 استاد به تحقیق و تدریس مشغول هستند. آنها توسط 215 کارمند دائمی پشتیبانی می شوند و در تدریس برای بیش از 1850 دانشجوی کارشناسی و 500 دانشجوی دکترا و فوق دکتری در 3 موضوع مختلف داروسازی، شیمی و بیوشیمی مشارکت دارند. در میان شرایط تحصیلی عالی، دانشگاه فرایبورگ آلمان یک رویکرد عملی عالی به دانشجویان خود ارائه می دهد.

درآمد مشاغل داروسازی در آلمان

فردی که در زمینه داروسازی و بیوتکنولوژی در آلمان کار می کند معمولا حدود 5120€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 2550€ (یورو) (کمترین میانگین) تا 9070€ (یورو) (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین مشاغل مختلف داروسازی و بیوتکنولوژی به شدت متفاوت است. متوسط ​​حقوق داروساز در آلمان 5530€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در داروسازی و بیوتکنولوژی کار می کنند کمتر از 5530€ (یورو) درآمد دارند. در حالی که نیمی دیگر بیش از 5530€ (یورو) درآمد دارند.

از سوی دیگر 25% از افرادی که در داروسازی و بیوتکنولوژی کار می کنند کمتر از 3640€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 3640€ (یورو) درآمد دارند. اما به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از تازه واردها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند. حال در زمینه کسب آگاهی در مورد تحصیل داروسازی در آلمان و در جهت برای ارائه خدمات تخصصی کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات مورد نیاز متقاضیان علاقه مند به مهاجرت به آلمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :