مهاجرت تحصیلی آمریکا

دوره تخصص در آمریکا

دوره تخصص در آمریکا

دوره تخصص در آمریکا یکی از بهترین انتخابات شما برای اخذ تخصص است و ایالات متحده آمریکا چندین دانشگاه برتر جهان را در این زمینه خواهد داشت. بدین ترتیب تخصص در رشته های پزشکی در آمریکا بیش از دیگر رشته ها به چشم می خورد. مدرک کارشناسی ارشد برای انجام دکترا در ایالات متحده همیشه لازم نیست. چندین دانشگاه برتر برنامه های دکتری ورود مستقیم را ارائه می دهند. طول دوره تحصیل در مقاطع دکترا و یا اخذ تخصص براساس رشته متفاوت است و از 2 سال تا 6 سال متغیر است. در این مدت دانشجویان دکترا می توانند علایق تحقیقاتی خود را توسعه دهند و از موضوع پایان نامه خود استفاده کنند. سپس آنها یک پیشنهاد پایان نامه می نویسند که باید قبل از شروع پایان نامه خود تأیید شود.

اکثر برنامه ها به دانشجویان دکترا نیاز دارند که 2 یا 3 سال تجربه تدریس را نیز کسب کنند، یا با هدایت کلاس و یا به عنوان دستیار تدریس برای یک استاد ادامه دهند. برای اخذ تخصص در آمریکا به طور متوسط ​​6 سال طول می کشد. برخلاف سیستم اروپا، حداقل حقوق و دستمزد برای دانشجویان دکترا در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد. دانشجویان بسته به موسسه، رشته تحصیلی و موقعیت مکانی خود سالانه بین 15000$ الی 30000$ (دلار آمریکا) درآمد کسب می کنند. این کمک هزینه می تواند عاری از مالیات باشد اگر جایزه بورسیه باشد و یا مشمول مالیات شود اگر یک حقوق مثلا از سمت تدریس باشد.

دانشجویان دکتری آمریکایی معمولا تنها 9 ماه از سال حقوق می گیرند، اما بسیاری از برنامه ها فرصت های تأمین مالی تابستان را ارائه می دهند که برخی از نگرانی های داوطلبان عبارتند از:

  • شهریه
  • مدرک
  • دوره تدریس
  • حقوق
  • پایان نامه
  • طول تحصیل
  • بورسیه
  • آینده شغلی
  • امتحانات

حقوق و مزایای دوره تخصص در آمریکا

بسیاری از محققان دوره تخصص در آمریکا پس از اخذ درجه دکترا به مرحله فوق دکترا می روند. فوق دکترا ادامه آموزش محقق است که به آنها اجازه می دهد در یک زمینه خاص تخصص بیشتری پیدا کنند و تکنیک های جدید را بیاموزند. پست های پسا دکترا معمولا 2 تا 3 ساله هستند و انجام بیش از یک فوق دکترا غیر معمول نیست. محدودیتی در تعداد ساله ای پذیرش شما در ایالات متحده وجود ندارد. متوسط ​​حقوق پسا دکتری 45000$ (دلار آمریکا) است. استادیاری شروع مسیر تصدی گری است. یک استادیار وظیفه آموزش، تحقیق و خدمات به موسسه (عضویت کمیته) را بر عهده دارد. استادیارها به طور معمول در هر ترم 2 تا 4 دوره تدریس می کنند. در حالی که بر دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز نظارت دارند.

همچنین انتظار می رود که آنها محققان فعالی باشند و کتاب ها، مونوگراف ها، مقالات و مقالات ژورنالی را برای تأمین نیازهای تصدی خود منتشر کنند. یک دانشیار اغلب دارای شهرت ملی است و فراتر از دانشگاه خود درگیر فعالیت های خدماتی است. از اینرو متوسط ​​حقوق برای استادیار در سال های اخیر 81274$ (دلار آمریکا) بوده است. بدین ترتیب 5 تا 7 سال پس از تصدی پست دانشیار بررسی دیگری را انجام می دهند. استادان معمولا سوابقی از موفقیت دارند که آنها را به عنوان یک رهبر بین المللی یا ملی در رشته خود شناخته است. طبق گزارش انجمن ها، متوسط ​​حقوق اساتید در سال های اخیر 104820$ (دلار آمریکا) بوده است.

حقوق و مزایای دوره تخصص در آمریکا

شرایط دوره تخصص در آمریکا

تحصیل تخصص در آمریکا و اروپا بدون کسب مدرک کارشناسی ارشد اغلب امکان پذیر نیست. در ایالات متحده، بسیاری از برنامه های تخصص متقاضیانی را قبول می کنند که فقط دارای مدرک کارشناسی هستند. دانش آموزان معمولا پس از گذراندن چند سال دوره درسی و گذراندن امتحانات خاص، به عنوان بخشی از برنامه تخصص و یا دکترا و کارشناسی ارشد می گیرند. این بدان معنا نیست که همه داوطلبان دکترا در دوره های دکترا در آمریکا مستقیما از مقطع کارشناسی وارد این برنامه شده اند. در بعضی از برنامه ها و رشته ها و دانشگاه، ممکن است دانشجویانی که قبلا دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند نیازی به گذراندن دروس به اندازه دانشجویان فقط با کارشناسی نباشند، اما این همیشه صدق نمی کند.

در ایالات متحده آمریکا، نامزدها به جای یک پروژه خاص دکترای خود، به برنامه دکترا در یک بخش مراجعه می کنند. در حالی که آنها باید درباره علایق تحقیقاتی خود بحث کنند و استادان بالقوه برنامه های خود را شناسایی کنند. بدین ترتیب دانشجویان تا سال دوم یا سوم در مورد موضوع پایان نامه خود تصمیم نمی گیرند. همچنین در ایالات متحده آمریکا، داوطلبان تخصص معمولا ملزم به تدریس در مقطع کارشناسی هستند، اغلب به عنوان دستیار تدریس برای یک کلاس سخنرانی بزرگ و یا دستیار آموزش را برای 20 الی 30 دانشجو هدایت می کنند و امتحانات و مقالات آنها را نمره می دهد. بیشتر دانشجویان دکترا در هر ترم به مدت 2 تا 3 سال یک کلاس تخصصی را می گذرانند.

امتحانات دوره تخصص در آمریکا

چندین برنامه و رشته ها برای دوره تخصص در آمریکا وجود دارد که دارای دوره های آموزشی اجباری برای دانشجویان می باشد. برنامه های تخصص آمریكایی، صرف نظر از رشته، دانشجویان را ملزم به گذراندن دوره های 2 یا 3 ساله دروس و سمینارها درباره موضوعات مختلف رشته می كنند، قبل از اینكه روی پایان نامه خود كار كنند. اکثر برنامه های دکترا اروپا برای پیشرفت در مقطع دکترا به دانشجویان برای گذراندن آزمون های مقدماتی نیازی ندارند.

بدین ترتیب دانشجویان بین المللی معمولا قبل از شروع کار روی پایان نامه خود مجبورند یک سری امتحانات جامع را بگذرانند. امتحانات تخصصی موجب می گردد که دانشجو در زمینه های اصلی رشته خود آزمایشاتی را انجام دهند. بدین ترتیب در صورتی که قصد دارید تحصیل تخصص در آمریکا تجربه کنید بایستی برای مشورت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

1 thoughts on “دوره تخصص در آمریکا

  1. رادین احمدی گفت:

    ممنون از مقاله مفیدتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :