مهاجرت به کشور اتریش

تولد در اتریش

تولد در اتریش

اتریش یک کشور پارلمانی است که به لطف اقتصادی پیشرفته و پویا، علاقه مندان زیادی را به تولد در اتریش ترغیب کرده است. کشور اتریش کوچک یکی از قطب های اقتصادی اروپا به شمار می رود و دارای پاسپورتی ارزشمند در بین دیگر کشورها است. راه های مختلفی برای گرفتن اقامت اتریش وجود دارد. افرادی که با داشتن شرایط لازم وارد این کشور می شوند، پس از مدتی اقدام به تمدید اقامت موقت یا اخذ اقامت دائم در این کشور می گیرند. این اقامت در اتریش پس از مدت معینی امکان تبدیل به تابعیت اتریش را دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی نحوه گرفتن تابعیت اتریش پس از اقامت در این کشور و شرایطی که برای آن لازم است پرداخته است.

دلایل تبدیل اقامت از طریق تولد در اتریش

اتریش در سال های اخیر یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی معرفی شده است. این کشور اقتصادی توسعه یافته و همچنان رو به پیشرفت دارد. برای همین طبیعی است که از دیگر کشورها درخواست های مهاجرتی بسیاری داشته باشد. مزایا و معایب زندگی در اتریش را می توان در کنار یکدیگر بررسی کرد، اما دلایل بسیاری که باعث گرفتن اقامت و پس از آن تبدیل اقامت به تابعیت در اتریش شده است را می توان در این بخش برشمرد. سطح رفاه بالای مردمان این کشور و حقوق های کافی ماهانه یکی از دلایل اصلی ماندگاری در اتریش است. علاوه بر کیفیت بالای زندگی و فرهنگ مردم، دانشگاه ها و مراکز آموزشی اتریش از سیستم های پیشرفته و نوین آموزشی برای ارائه تحصیلات به دانشجویان و دانش آموزان برخوردارند. این یک دلیل برای دانشجویان راغب به تحصیل در این کشور است.

در اتریش امکانات و فضای بسیار مناسبی برای رشد تجارت افراد وجود دارد. به این دلیل که عنوان چهارمین کشور ثروتمند اروپا به اتریش اعطاء شده است. طبیعی است که تابعیت در این کشور مزایای بسیار زیادی از نظر پیشرفت تجاری برای افراد و شرکت ها خواهد داشت. اتریشی ها در کشوری امن و با آرامش زندگی می کنند. به طوری که مهاجران با زندگی در اتریش، شاهد کمترین درصد خلاف و جرایم خواهند بود. افرادی که موفق به اخذ تابعیت اتریش می شوند، به طور عادی می توانند از حقوق شهروندی اتحادیه اروپا بهره مند شوند و بدون ویزا به هر کشور حوزه شنگن سفر کنند.

الزامات تولد در اتریش

یکی از راه های موجود برای گرفتن اقامت اتریش، ازدواج با یک تبعه اتریشی یا تولد در اتریش است. افرادی که با این شرایط، اقامت اتریش را دریافت کنند، پس از گذشت 5 سال از زندگی مشترک در یک خانه می توانند تابعیت اتریش را نیز بگیرند و برای همیشه یک تبعه اتریش به حساب بیایند. متقاضی که از کشور دیگر از طریق ازدواج به اتریش مهاجرت کرده و در این کشور اقامت گزیده است، باید به اندازه 6 سال متوالی در اتریش زندگی کرده باشد تا شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در اتریش را داشته باشد.

همانطور که گفته شد، فرزندی که از پدر یا مادر تبعه اتریش زاده می شود، بدون توجه به خاک زادگاه او، شرایط اخذ تابعیت اتریش را خواهد داشت. پس از تولد فرزند، والدین او با ارائه مدارک لازم برای اثبات اتریشی بودن خود، می توانند شهروندی و تابعیت این کشور را برای فرزند خود نیز بگیرند و این فرزند می تواند در این کشور یا بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی اقامت داشته باشد و از حقوق شهروندی آنها استفاده کند.

الزامات تولد در اتریش

تبدیل اقامت به تابعیت در تولد در اتریش

ممکن است برای افرادی نیز سوال پیش بیاید که آیا امکان اخذ تابعیت اتریش برای افراد دیگر نیز وجود دارد؟ به طور مثال ممکن است برخی مهاجران از راه های مهاجرت به اتریش به غیر از ازدواج یا تولد وارد این کشور شده باشند و بخواهند تابعیت اتریش بگیرند. دانشجویان، متقاضیان کار یا ثبت شرکت، پناهندگان و سایر نیز برای اخذ تابعیت اتریش می توانند درخواست بدهند. اما در شرایط خاصی امکان تبدیل اقامت به تابعیت برای آنها وجود خواهد داشت.

این شرایط در لیست زیر آورده شده اند:

لیست شرایط تبدیل اقامت به تابعیت در اتریش

لازم به ذکر است که اتریش نسبت به همسایگان خود کشوری گران تر محسوب می شود، اما با پیدا کردن شغل مناسب در این کشور می توان هزینه زندگی در اتریش را تامین کرد. اگر فردی بتواند تمکن مالی خود را اثبات کند و همچنین شرایط دیگر لازم برای اقامت اتریش را داشته باشد، معمولا پس از 6 سال می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند و یا از راه های بررسی شده در این مقاله، اقدام به تبدیل اقامت به تابعیت در اتریش بگیرد. مشاوران کاردان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در زمینه های مهاجرت، اخذ اقامت و تابعیت کشورهای اروپایی از جمله اتریش، به شما مشاوره های ارزنده ای ارائه خواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و به روز در مورد کشورهای مقصد مهاجرت خود، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :