مهاجرت تحصیلی سوئیس

بورسیه تحصیلی در سوئیس

بورسیه تحصیلی در سوئیس

تحصیل در سوئیس، یک انتخاب مناسب برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل و کسب اطلاعات کافی درباره بورسیه تحصیلی در سوئیس را دارند. سوئیس یک مکان شگفت انگیز برای مطالعه است، تحصیل در سوئیس تجربه زندگی در یک کشور اروپایی را در کشوری پیشرفته و در عین حال متنوع ارائه می دهد. در کل 12 دانشگاه عمومی و تعداد کمتری از موسسات آموزش عالی خاص علوم و تحقیقات در کشور سوئیس وجود دارد. 8 دانشگاه از این دانشگاه ها را در رتبه بندی دانشگاه های QS جهانی پیدا خواهید کرد که بالاترین آنها مربوط به ETH زوریخ است که در رتبه 10 قرار دارد. 4 دانشگاه از این دانشگاه ها نیز در 100 دانشگاه برتر دنیا لیست شده اند.

سوئیس آموزش و پرورش را در موفقیت روزمره کشور بسیار مهم ارزیابی می کند. به اعتقاد آن، این امر برای ثبات از نظر سیاسی و افزایش ثروت ضروری است. تعدادی از موسسات بر موضوعات خاص تمرکز دارند و آنها را بسیار تخصصی ارائه می کنند که برای هر کسی که تمرکز اضافی می خواهد انتخابی عالی می باشد. تحصیل در سوئیس فرصتی خارق العاده برای غرق شدن در یک فرهنگ جدید است. از این رو دانشجویان خارجی می توانند از موقعیت سوئیس استفاده کنند. سوئیس 4 زبان رسمی دارد، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی. در طول تحصیل فرصت های زیادی برای خواندن بیش از یک زبان خواهید داشت.

شرایط بورسیه تحصیلی دولت سوئیس

دانشجویان بین المللی در سوئیس که متصاضی دریافت بورسیه تحصیلی هستند می توانند از بورسیه هایی که توسط دولت، دانشگاه های سوئیس یا سازمان های دیگر مانند SEMS ارائه می شود استفاده کنند. بورسیه های تحصیلی ارائه شده توسط دولت سوئیس به صورت مشترک با چندین کشور می باشد. از این رو توسط کمیسیون فدرال بورسیه دانشجویان خارجی (FCS) ارائه می شود. بیشتر این بورسیه ها به داوطلبان تحصیلات تکمیلی و محققان اعطاء می شوند. کنفدراسیون سوئیس هر ساله بورس تحصیلی تعالی دولت را برای محققان بین المللی تحصیلات تکمیلی در هر رشته در نظر می گیرد.

این بورس تحصیلی هزینه زندگی ماهیانه، معافیت شهریه، بیمه درمان، هزینه سفر یا بلیط هواپیما و کمک هزینه مسکن را شامل می شود. مبلغ پرداختی ماهانه 1920CHF (فرانک سوئیس) است، علاوه بر این، به بورس دهندگان کمک هزینه مسکن معادل 300CHF (فرانک سوئیس) تعلق می گیرد. یک کارت حمل و نقل عمومی نیمه کرایه یک ساله به دانشجو پرداخت می شود. این بورس تحصیلی همچنین شامل خدمات پشتیبانی و سفرهای مختلف، شام و تورهای گشت و گذار برای دارندگان بورسیه تعالی دولت سوئیس است. آگاهی از شرایط تحصیل در سوئیس به طور کامل از طریق مطالعه مقاله مذکور امکان پذیر خواهد بود.

شرایط بورسیه تحصیلی دولت سوئیس

هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس توسط دولت پرداخت می شود. به این معنی که شهریه دانشگاه های دولتی نسبتا کم است. هزینه های تحصیل اغلب هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور مهمترین مساله در ذهن دانشجویان است. خوشبختانه، هزینه تحصیل در سوئیس برای دانشجویان بین المللی نسبت به برخی دیگر از کشورهای اروپایی نسبتا پایین است. اگر از آمریکای شمالی یا انگلیس می آیید، ممکن است بسیار کمتر باشد. یک موسسه عمومی در سوئیس به طور متوسط برای هر ترم بین 500$ الی 2000$ (دلار آمریکا) هزینه دریافت می کند.

همچنین مهم است که هنگام تهیه بودجه برای تحصیل در سوئیس، هزینه زندگی خود را در نظر بگیرید. دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا هستند، مجاز به کار حداکثر 15 ساعت در هفته در طول مدت ترم و بدون محدودیت خارج از مدت ترم می باشند. دانشجویان از هر کشور دیگر مجاز به کار 6 ماه پس از شروع تحصیل هستند. در صورتی که برای آنها پروانه کار در سوئیس صادر شود. هزینه های موسسات آموزش عالی در سوئیس می تواند متفاوت باشد. به طور معمول هزینه تحصیل در سوئیس در موسسات دولتی در مقایسه با موسسات خصوصی کمتر است.

شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاهی سوئیس

دانشگاه زوریخ، از دانشجویان ممتاز در هر جایی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند. همه متقاضیانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در زوریخ هستند، می توانند برای 2 برنامه بورس تحصیلی، برنامه بورسیه و فرصت عالی (ESOP) درخواست کنند. بورسیه تحصیلی Excellence هزینه کامل تحصیل و زندگی دانشجویان را پوشش می دهد. در حالی که برنامه بورسیه تحصیلی Master (MSP) به دانشجویان کمک هزینه ای جزئی و پیشنهاد کمک هزینه تحصیلی می کند.

دانشجویان عالی که تحصیلات کارشناسی خود را در زوریخ یا سایر دانشگاه های سوئیس یا بین المللی به پایان رسانده اند واجد شرایط دریافت این بورسیه تحصیلی می باشند. همچنین دانشگاه لوزان به دانشجویان بین المللی که می خواهند از طریق کمک هزینه های کارشناسی ارشد UNIL در این مقطع تحصیل کنند، مبلغ 1600CHF (فرانک سوئیس) بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. اطلاع از شرایط کلی در خصوص هزینه زندگی در سوئیس این امکان را به شما می دهد که از شرایط کلی این کشور اطلاع یابید.

EPFL تعداد محدود بورسیه تحصیلی را در مقطع کارشناسی ارشد فقط به دانشجویانی با سوابق تحصیلی عالی ارائه می دهد که برای هر سال تحصیلی مبلغی معادل با 16000CHF (فرانک سوئیس) شامل رزرو اتاق در محل اسکان دانشجویان است. برای اطلاعات بیشتر از شرایط بورسیه تحصیلی در نظام آموزشی سوئیس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :