مهاجرت تحصیلی چین

بهترین دانشگاه های چین

بهترین دانشگاه های چین

بهترین دانشگاه های کشور چین همواره با ارائه برنامه های متنوع علمی و پژوهشی در بسیاری از رشته در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. جمهوری خلق چین با داشتن هزاران دانشگاه، کالج ها و موسسات آموزشی، امروزه پذیرای هزاران دانشجو از کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی و دیگر کشورها می باشد. دولت چین با استفاده از برنامه ریزی های مدون خود و اختصاص بودجه عظیم برای بخش آموزش و پروش در سال های اخیر باعث پیشرفت نظام آموزشی و دانشگاهی این کشور در سطح جهانی شده است.

چین با داشتن قلمرو وسیعی که بر آسیای شرقی گسترده شده، یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان را در اختیار دارد. بسیاری از کشفیات و تحقیقات علمی از چین سرچشمه گرفته شده اند. هم اکنون، سیستم دانشگاهی با سرمایه گذاری دولت پیشرفت قابل توجهی کرده است. پس از سال ها توسعه، برخی از دانشگاه های چین به دلیل قدرت فراگیر، شهرت زیادی در بین مردم چین و دانشجویان خارج از کشور کسب کرده اند. در این نگارش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های کشور چین پرداخته اند.

مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های چین

مدارک صادر شده از دانشگاه های برتر چین دارای اعتبار جهانی می باشد. از این رو افراد فارغ التحصیل شده از این دانشگاه ها هیچ گونه مشکلی برای ورود به بازار کار نخواهند داشت. تحصیل در این دانشگاه ها هم به زبان انگلیسی و هم زبان چینی امکان پذیر است. امکان بورسیه تحصیلی نیز در برخی از این دانشگاه ها برای دانشجویان واجد شرایط امکان پذیر می باشد.

این دانشگاه ها با توجه به سطح بالای کیفی و ارزش مدارک خود نسبت به دیگر دانشگاه های هم سطح بسیار از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشد. هم چنین هزینه زندگی در چین نیز پایین است و کار را برای تحصیل دانشجویان خارجی آسوده تر کرده است. این دانشگاه ها دارای رشته های متنوع و جدید در حوزه های تکنولوژی و علمی می باشد. همچنین امکان تحصیل و تحقیق در حوزه های متنوع را فراهم کرده اند. تمامی موارد گفته شده از جمله ویژگی های تحصیل در دانشگاه های برتر چین می باشد.

برترین دانشگاه های چین طبق رده بندی QS

طبق رتبه بندی منتشر شده QS در بین دانشگاه های کشور چین در سال 2022، تقریبا 100 دانشگاه از چین را از بین بهترین های دانشگاه چین اعلام کرده است. این رتبه بندی جدید دانشگاه های چینی را مبتنی بر میزان استخدام ملی، اعتبار دانشگاهی، تأثیرات تحقیقات انجام شده، میزان درصد دانشجویان بین المللی و موارد دیگر را ارزیابی کرده است. در خصوص تحصیل در چین ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بر اساس این رتبه بندی نام 10 دانشگاه برتر چین در جدول زیر آورده شده است:

رتبه QS در چیننام دانشگاهرتبه جهانی QS
1دانشگاه چینهوا16
2دانشگاه پکن22
3دانشگاه فودان40
4دانشگاه علم و صنعت چین89
5دانشگاه ژجیانگ54
6دانشگاه جیائو تونگ شانگهای60
7دانشگاه نانجینگ120
8دانشگاه سان یات سن287
9دانشگاه ووهان257
10دانشگاه فناوری هاربین277

برترین دانشگاه های چین در رده بندی TIMES

رتبه بندی دانشگاه های جهانی آموزش عالی تایمز 2022 شامل تقریبا 1400 دانشگاه در 92 کشور جهان است که به عنوان یکی از بزرگترین و متنوع ترین رتبه بندی دانشگاه ها تاکنون شناخته شده است. این رتبه بندی هر سال به روز رسانی می شود و مورد بازرسی قرار می گیرد. این جدول براساس 13 شاخص عملکردی با دقت تنظیم شده است. در این جدول عملکرد دانشگاه ها را در زمینه آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی ارزیابی می کند. این رده بندی منبع خوبی برای شناسایی برترین دانشگاه های جهان در تمامی کشورها می باشد.

جدول زیر تعدادی از برترین دانشگاه های کشور چین در این رده بندی آورده شده است:

نام دانشگاهرتبهتعداد دانشجودرصد دانشجویان خارجینسبت آقا به خانوم
دانشگاه چینهوا233878311%34:66
دانشگاه پکن243957515%46:54
دانشگاه علم و صنعت چین80162454%نامشخص
دانشگاه ژجیانگ1073342722%23:77
دانشگاه فودان1093253712%53:47
دانشگاه جیائو تونگ شانگهای1573885313%44:56
دانشگاه سان یات سن251356039%51:49
دانشگاه ووهان351-400525027%نامشخص
دانشگاه فناوری هاربین401-5002960312%32:68

دانشگاه چینهوا از بهترین دانشگاه های چین

یکی از معتبرترین دانشگاه های چین، دانشگاه چینهوا است که در رتبه بندی های جهانی رتبه شماره یک دانشگاه چین را کسب کرده است. این دانشگاه به دلیل داشتن مهندسین و دانشمندان بزرگ شناخته شده و با داشتن تاریخ غنی از سال 1900، برای رشته های علمی، مدیریت اقتصادی، علوم انسانی و حقوق، زمینه های فراوانی ها را ایجاد کرده است. دانشگاه چینهوا که در باغ شاهنشاهی سابق سلسله چینگ واقع شده، طی چندین سال همراه با تاریخ غنی، علم و دانش را توسعه داده است.

این دانشگاه علاوه بر فعالیت های گذشته هم اکنون نیز در حال آموزش دانشجویان خلاق می باشد و نه تنها برنامه های خود را به دانشجویان چینی ارائه می دهد. بلکه برنامه های مختلف خود را نیز به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این دانشگاه یکی از اولین دانشگاه های چین است که درهای خود را به روی دانشجویان بین المللی باز کرد. اعزام دانشجو به چین به طور کلی در مقاله مذکور شرح داده شده است.

دانشگاه چینهوا از بهترین دانشگاه های چین

دانشگاه پکینگ از بهترین دانشگاه های چین

یکی از دانشگاه های دارای رتبه بالا در چین، دانشگاه پکینگ چین است که یک دانشگاه ملی می باشد. این دانشگاه با باز کردن درب های خود به روی دانشجویان خارجی و ارائه برنامه های جدید برای دانشجویان خود تلاش می کند تا کیفیت آموزش خود را بیشتر کند. این دانشگاه با داشتن دانشکده های برجسته، به دلیل داشتن توانایی های بالا در تحقیقات و فناوری شناخته شده است. همچنین با هدف کسب رتبه در بین دانشگاه های برتر جهان، دانشگاه پکینگ با انقلابی در مراکز آموزشی خود و اضافه کردن برنامه های بیشتر به لیست آنها، استانداردهای خود را بالا برده است.

این دانشگاه تاریخچه ای غنی دارد زیرا این دانشگاه اولین دانشگاه ملی چین بوده که برای ارتقاء آموزش عالی تأسیس شد. از این رو هر ساله با آموزش نسل های جدید، نقش خود را ایفا می کند. دانشگاه پکینگ یکی از برترین دانشگاه های تحصیل دندانپزشکی در چین است که مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال جاری می باشد.

دانشگاه ژجیانگ چین

یکی از دانشگاه های برتر چین دانشگاه ژجیانگ می باشد که در تلاش است با ارتقاء فرصت های عالی در زمینه آموزش و تحقیقات، زندگی و پیشرفت چین را دگرگون کند. این دانشگاه با داشتن شعار تحت عنوان “به دنبال حقیقت، در جستجوی نوآوری” اهداف خود را با ارائه آموزش عالی با کیفیت و نوآوری برنامه های دانشگاهی خود در این فرآیند، دنبال می کند.

دانشگاه ژجیانگ که دارای 7 پردیس مختلف است. بیش از 150 برنامه کارشناسی و 300 برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. این دانشگاه همچنین تعداد بسیار زیادی دانشجویان بین المللی را پذیراست. یکی از معتبرترین موسسات آموزشی کشور به حساب می آید. فارغ التحصیلان این دانشگاه به دلیل تاکید جدی بر تحقیق و مطالعه بیشتر و نوآوری های آینده دست به ابداعات جدید می زنند.

دانشگاه علم و فناوری چین

دانشگاه علم و فناوری چین (University of Science and Technology of China) در بین 100 رتبه برتر دانشگاه های جهان QS قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 1958 در پکن توسط آکادمی علوم چین (CAS) و در یک اقدام استراتژیک توسط دولت چین برای تأمین نیازهای علمی و فناوری این کشور تأسیس شد. این دانشگاه در سال 1970 به مکان فعلی خود منتقل شد. همچنین امروز حدود 15500 دانشجو دارد که تقریبا نیمی از آنها دانشجوی کارشناسی هستند.

این دانشگاه کماکان یکی از مراکز نخبگان در کشور چین به شمار می آید. این دانشگاه یکی از دانشگاه های محبوب کشور چین می باشد. در مقاطع کارشناسی و بالاتر برنامه های متنوعی را برای دانشجویان خود ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله فرهنگ مردم چین را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه شانگهای جیائوتونگ چین

دانشگاه شانگهای جیائوتونگ چین به عنوان یکی از دانشگاه های مشهور جهانی در چین شناخته شده است. از این رو دارای سابقه ای طولانی است که امروزه یکی از دانشگاه های مهم چین به شمار می آید. این دانشگاه با داشتن دانشکده های باکیفیت و مراکز مختلف، آموزش در سطح عالی را در بین دانشگاه های چین ارائه می دهد. همچنین به دلیل توانایی های عالی در زمینه تدریس و تحقیق در جایگاه خوبی قرار می گیرد. این دانشگاه همچنین دارای زیرساخت های حیاتی برای دولت چین است.

همچنان دارای بهترین کتابخانه تحقیقاتی در بین دانشگاه های چین است. همچنین این دانشگاه بیش از 3000 دانشجوی بین المللی را پذیرش کرده است. توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در چین با توجه به سطح دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین دانشگاه های اروپایی و آمریکایی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از اطلاعات کارشناسان این موسسه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :