مهاجرت به کشور مالتا

بزرگترین صنایع مالتا

بزرگترین صنایع مالتا

آگاهی از موضوع اینکه بزرگترین صنایع مالتا کدام اند هم برای دانشجویان داخلی و بین المللی و هم برای سرمایه گذاران خارجی اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال دانشجویان بایستی بدانند که در کشور کوچک مالتا چه صنایعی و در چه زمینه هایی قوی تر هستند و نتیجتا فرصت های شغلی بیشتر و بهتری دارند. بدین ترتیب با اطلاع از این موضوع می توانید دست به انتخاب رشته عاقلانه تر و آینده نگرانه تری بزنید. چرا که مالتا کشور کوچکی است که تنها حدود 515000 نفر جمعیت دارد و طبیعتا در مقایسه با کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا، فرانسه، اتریش، انگلستان، مجارستان و سایر، فرصت های شغلی کم تری دارد. البته با توجه به این که مالتا کشوری توریستی است، زمینه رشد هتل ها، تور لیدری، صنایع دستی و محلی، رستوران ها و غیره در این کشور وجود دارد و تقویت هم شده است.

لازم به ذکر است به لحاظ سهولت سرمایه گذاری در هر کشوری، مالتا رتبه 88 را در دنیا به خود اختصاص داده است. این بدان معنا است که ایده آل ترین کشور برای سرمایه گذاری قطعا مالتا نمی باشد. اما در عین حال سیاست های خصمانه ای را هم در مقابل سرمایه گذاری خارجی اتخاذ ننموده است. خصوصا با توجه به کم جمعیت بودن این کشور، دولت مالتا در تلاش است توسعه اقتصادی را با جذب سرمایه های خارجی سرعت بخشد.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به بزرگترین صنایع مالتا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • در سال 2022 بزرگترین صنایع مالتا کدام اند؟
  • اقتصاد مالتا به طور کلی چه وضعیتی دارد؟

اقتصاد و بزرگترین صنایع مالتا

اقتصاد مالتا یک اقتصاد کاملا صنعتی و مبتنی بر خدمات است. از اینرو به همین دلیل است که صندوق بین المللی پول این کشور را به عنوان یک کشور دارای اقتصاد پیشرفته طبقه بندی می کند. به علاوه صندوق بین المللی پول، مالتا را کشوری با درآمد بالا می داند و مجمع جهانی اقتصاد نیز این کشور را به عنوان یک اقتصاد مبتنی بر نوآوری در نظر گرفته است. مالتا کشوری توسعه یافته است و به دلایل مختلف اخذ اقامت و تابعیت آن برای افراد غیر اروپایی مزایای زیادی دربرخواهد داشت که از آن جمله می توان به سهولت سرمایه گذاری های بعدی در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره نمود.

چرا که مالتا علاوه بر منطقه یورو، عضو شنگن و اتحادیه اروپا هم می باشد. بدین ترتیب کشور مالتا در واقع در تاریخ 1 ژانویه سال 2008 یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود اعلام نمود. از جمله نقاط قوت اقتصاد مالتا می توان به موقعیت استراتژیک آن که در وسط دریای مدیترانه و در تلاقی قاره های اروپا، آفریقای شمالی و خاورمیانه واقع شده است، اشاره نمود. اقتصاد باز و جمعیت چند زبانه آن نیروی کار مناسب، مالیات شرکتی کم و سایر موارد، از جمله دلایلی هستند که رشد صنایع را در مالتا سبب شده اند. از جمله بزرگترین صنایع مالتا هم می توان به صنعت گردشگری اشاره نمود.

اقتصاد و بزرگترین صنایع مالتا

اسامی بزرگترین صنایع مالتا

علاوه بر صنعت گردشگری، صنایع دیگری هم در مالتا جایگاه خوبی دارند و به رشد اقتصاد این کشور و کاریابی جوانان کمک می کنند. از جمله موفق ترین و بزرگترین صنایع مالتا در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بزرگترین صنایع مالتامتوسط استخدام سالانهمتوسط درآمد سالانه به یورو
غذا، نوشیدنی و تنباکو2873€13441
منسوجات و محصولات نساجی422€15512
پوشاک و لباس733€11698
محصولات چرمی185€9308
چوب و محصولات چوبی78€12000
کاغذ و محصولات کاغذی265€15698
انتشار و چاپ1669€17615
مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی1038€19052
محصولات پلاستیکی1578€15254
محصولات معدنی غیر فلزی766€11928
محصولات فلزی596€14451
ماشین آلات و تجهیزات1409€13518
رادیو، تلویزیون و تجهیزات ارتباطی3168€16515
ابزار پزشکی877€18673
وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه تریلر50€10220
سایر تجهیزات حمل و نقل258€15753

موقعیت های شغلی زیادی توسط صنایع مذکور در مالتا به وجود آمده اند و در نتیجه توسعه آنها برای مردم این کشوری که کمی بیش از نیم میلیون نفر جمعیت دارد، فرصت های استخدامی زیادی به وجود آمده است. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور مالتا می توانید مقاله افتتاح حساب بانکی در مالتا را مطالعه بفرمائید.

نقش بزرگترین صنایع مالتا در وضعیت معیشت مردم

فقر و محرومیت در مالتا یکی از مشکلات قابل توجه است که دولت این کشور در پی رفع آن می باشد. در سال 2008 حدود 15% از جمعیت کشور مالتا زیر خط فقر زندگی می کردند. برای رسیدگی به مسئله فقر در تاریخ 24 دسامبر سال 2014 مالتا با رونمایی از سیاست ملی استراتژیک کاهش فقر، با برقراری قوانین جدیدی در حوزه های فرهنگ، آموزش، اشتغال و درآمد این مشکل را تا حد زیادی رفع نمود. هر چند پیش بینی می شود مشکل فقر تا سال 2024 همچنان در مالتا باقی بماند. البته نباید فراموش کرد یکی از اهداف جذب سرمایه های خارجی به منظور ایجاد فرصت های شغلی و ریشه کردن فقر در مالتا می باشد. شرایط مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل یکی دیگر از روش های مهاجرتی به کشور مالتا خواهد بود.

البته باید توجه داشت نرخ بیکاری اعلام شده از سوی دولت مالتا در نهایت به 3 دسته تقسیم می شود:

  • کسانی که از اول هیچ شغلی نداشته اند.
  • کسانی که شغلی داشته اند و اخراج شده اند.
  • کسانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند اما به دنبال پیدا کردن کار دیگری می باشند.

در مالتا مزایای بیکاری به مدت 156 روز به افراد شناسایی و تایید شده توسط دولت این کشور داده می شود. افراد واجد شرایط مالتا باید حتما بالای 16 سال داشته باشند و در برنامه های تحصیل یا کاری که دولت تعیین کرده ثبت نام کرده باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص بزرگترین صنایع مالتا و تاثیر آن ها بر کسب درآمد دولت و ایجاد فرصت های شغلی در مالتا توضیحاتی ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :