مهاجرت به کشور استرالیا

بزرگترین صنایع استرالیا

بزرگترین صنایع استرالیا

بزرگترین صنایع استرالیا در حوزه های مختلفی از جمله سلامت، مواد غذایی، نفت و سایر فعالیت می کنند که هر کدام در بخش های مختلف رو به رشد هستند. از دیگر بخش های درآمدزای استرالیا در سال 2022 می توان به معدن، کشاورزی، سرگرمی و شبکه های اجتماعی اشاره نمود. البته ذکر این نکته ضروریست که تقریبا تمامی بخش ها در این کشور موفق و پردرآمد هستند. کارگران و کارمندان توانایی تامین هزینه زندگی در استرالیا را به راحتی دارند. یکی از دلایلی که در جوامع بین المللی استرالیا به عنوان “کشور خوش اقبال” شناخته می شود نیز همین است. در واقع ثبات اقتصادی، بازار کار پررونق، حمایت دولت از شرکت ها و بیزینس های نوپا، امنیت اقتصادی و اجتماعی و غیره همه از دلایلی شده اند که فعالیت حساب شده صنایع مختلف در استرالیا ریسک های کمی داشته باشد.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص صنایع استرالیا به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • بزرگترین صنایع استرالیا در سال 2022 کدام اند؟
  • درآمد این صنایع سالانه به چه صورت است؟

مقدمه ای بر مبحث بزرگترین صنایع استرالیا

استرالیا کشوری با بیش از 25 میلیون نفر جمعیت است که صاحب چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیا می باشد. تولید ناخالص داخلی آن نیز به ازای جمعیت، رتبه 10 را در دنیا دارد. از جهت دموکراسی نیز هشتمین کشور برتر دنیا استرالیاست که شاخص توسعه انسانی آن رتبه 6 را در دنیا دارد. بالا بودن امید به زندگی، کیفیت سلامت، سطح آموزش، آزادی های اقتصادی و مدنی، حقوق سیاسی و غیره سبب شده بسیاری افراد از سرتاسر دنیا استرالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایند. به طوری که امروزه بیش از 30% جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل داده اند. هر چند مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره مورد استقبال دولت و مردم استرالیا است. همچنین مهاجرت غیر قانونی به این کشور به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

عضویت استرالیا در سازمان های جهانی مختلف مثل سازمان تجارت جهانی یا WTO (World Trade Organization)، همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه، G20 و غیره از جمله دلایل رونق تجارت در این کشور است. همچنین داشتن رویکرد صلح طلبانه دولت و مردم استرالیا سبب شده که علاوه بر استرالیایی ها، افراد خارجی بسیاری نیز اقدام به مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری در عرصه صنایع مختلف کنند و احساس امنیت داشته باشند. این در حالیست که برخی کشورهای جنگ طلب یا کشورهایی که نظام حقوقی ناعادلانه ای در مقابل خارجی ها اتخاذ می کنند محل مناسبی برای سرمایه گذاری نیستند.

معرفی بزرگترین صنایع استرالیا

اگرچه تمامی صنایع و فعالیت ها در استرالیا شانس خوبی برای موفق شدن دارند، 10 صنعت این کشور از نظر سطح درآمد بسیار موفق تر و بزرگتر از سایرین هستند.

بزرگترین صنایع استرالیا عبارت هستند از:

رتبهبزرگترین صنایع استرالیادرآمد سالانه به دلار استرالیا
1مالی1956$
2سرویس های تخصصی1792$
3خدمات سلامت1496$
4خرده فروشی کالاهای مصرفی1500$
5بانک های تجاری ملی و منطقه ای1475$
6سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی1132$
7استخراج سنگ آهن834$
8بیمارستان های عمومی752$
9معادن زغال سنگ728$
10صنایع استخراج نفت و گاز696$

معرفی بزرگترین صنایع استرالیا

بزرگترین صنایع استرالیا در حوزه مالی

با بهبود شرایط پس از کنترل شیوع ویروس کرونا از سوی دولت استرالیا، اعتماد تجارت ها، رویکرد مصرف کننده ها، ثبات اقتصادی و غیره مجددا شرایط خوبی پیدا کرد. این بهبود سبب شده مجددا انتظار پیشرفت صنایع استرالیا در حوزه مالیه طی سال 2020 تا 2025 برود. پیش بینی می شود نرخ نقدینگی و نرخ بهره بازار کشور استرالیا طی دوره مذکور افزایش یابد چرا که اقتصاد این کشور شیوع ویروس کرونا را کنترل نموده است. پیش بینی می شود این روند به نفع زیربخش ها باشد. چرا که شرکت ها و صنایع حوزه مالیه سبد وام های قابل توجهی طی 5 سال گذشته ایجاد نموده اند. در خصوص مهاجرت به استرالیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تعداد تجارت ها و مجموع کارکنان آن ها در صنایع حوزه مالیه عبارت است از:

  • تعداد تجارت ها: 49661
  • تعداد کارکنان: 211443

بزرگترین صنایع استرالیا در حوزه خدمات سلامت

بخش صنایع استرالیا در حوزه سلامت شامل زیر مجموعه ای از خدمات و امکانات بهداشتی است. بیمارستان های دولتی بزرگترین عامل درآمد این بخش هستند که بیش از نیمی از درآمد خدمات بهداشتی استرالیا را تشکیل می دهند. پزشکان عمومی، متخصصان بالینی و دندانپزشکان درآمد قابل توجهی از این بخش را دارند. به طوری که پردرآمدترین شغل در استرالیا به جراحان اختصاص دارد که سالانه حدود 405000$ (دلار استرالیا) درآمد کسب می کنند. انتظار می رود جمعیت در حال رشد و پیر شدن استرالیا طی سال های آینده تقاضاء زیادی را برای خدمات بهداشتی ایجاد نماید. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق کار نیز می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

وضعیت این بخش عبارتند از:

  • تعداد تجارت ها در حوزه خدمات سلامت استرالیا: 133717
  • تعداد کارکنان در حوزه خدمات سلامت استرالیا: 797180

نکاتی راجع به آینده برخی صنایع بزرگ در استرالیا

رتبه 10 را بین بزرگترین صنایع استرالیا، بخش استخراج نفت و گاز دارد. صنعت استخراج نفت و گاز استرالیا، علی رغم نوسانات بالا طی 5 سال گذشته رشد درآمد چشمگیری داشته است. تغییر در قیمت های نفت و گاز، حرکت نرخ ارز، تقاضای داخلی و صادراتی برای نفت وگاز و حجم تولید سالانه همگی بر عملکرد این صنعت تاثیر می گذارد. در حالی که قیمت جهانی نفت و گاز طبیعی کاهش پیدا کرده است. تولیدات این صنعت طی 5 سال گذشته گسترش یافته است.

پیش بینی می شود تولید گاز طبیعی استرالیا که بیشتر بخش این صنعت را تشکیل می دهد با رشد 18.2% افزایش یابد. اگرچه قیمت گاز طبیعی در جهان کاهش داشته است. پیش بینی این است که درآمد صنعت مذکور در استرالیا از سال 2021 طی 4 سال 9.1% رشد پیدا کند. همچنین پیش بینی می شود درآمد صنعت استخراج نفت و گاز استرالیا رشد کند اگرچه احتمالا نرخ سرمایه گذاری در پروژه های جدید با کاهش روبه رو باشد.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به بزرگترین صنایع استرالیا در سال 2021 به طور کلی توضیحاتی ارائه گردید، متقاضیان مهاجرت به استرالیا برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان این موسسه تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :