مهاجرت کاری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا

بعد از سال 2015 میلادی مهاجرت به کشور کانادا بر اساس سیستمی به نام اکسپرس اینتری کانادا و سیستم جامعی انجام می شود. حال این سوال مطح می شود که اکسپرس اینتری کانادا چیست؟ Express Entry در واقع سیستمی جامع برای مهاجرت به کانادا بوده و بر اساس سیستم امتیاز بندی می باشد. در هر ماه یا در هر دوره حداقل یک امتیاز تعیین می شود، در صورتی که فرد آن امتیاز را به دست آورد وارد سیستم اکسپرس اینتری شده است.

بدین ترتیب پس از آن وارد مرحله بعد می شود. با کسب امتیاز بالاتر احتمال قبول شدن درخواست بالاتر رفته و فرد می تواند اقامت کانادا را به دست آورد. سیستم امتیاز بر اساس فاکتورهای متعددی می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه سعی دارند به پرسش (اکسپرس اینتری کانادا چیست؟) پاسخ دهند.

درباره اکسپرس اینتری کانادا

در 10 جولای 2019 میلادی یک دوره از قرعه کشی برنامه Express Entry برگزار شد. قرعه کشی های انجام شده در این دوران بر اساس سیستم امتیاز بندی می باشدو دولت کشور کانادا انتظار دارد تا سال 2022 میلادی تقریبا یک میلیون مهاجر از این طریق وارد خاک کانادا شوند. در طول چند دوره گذشته تعداد دعوت نامه های که برای متقاضیان صادر شده افزایش چشمگیری داشته است.

طی تغییراتی که در سال 2016 اعمال شد، بر اساس قوانین کانادا اگر فردی در حال تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور کانادا باشد (به ویژه در مقطع تحصیلی دکتری) امتیاز بیشتری به دست می آورد. اگر از طول مدت ارائه درخواست فرد 12 ماه گذشته باشد متقاضی باید مجددا درخواست خود را در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نماید.

عوامل موثر در برنامه Express Entry کانادا

در رابطه با این پرسش که اکسپرس اینتری کانادا چیست؟ باید بگوییم که متقاضیان باید در این برنامه حداقل امتیاز را کسب نمایند تا بتوانند در این برنامه شرکت نماید. سیستم امتیاز بندی از 100 نمره می باشد. متقاضی مهاجرت به کانادا از این روش باید حداقل 67 نمره کسب نماید. امتیازات بر اساس فاکتورهایی مثل: تجربه کاری یا سوابق بیمه، داشتن بستگان یا اقوام درجه یک در کشور کانادا، سن، میزان تحصیلات، دریافت پیشنهاد کاری و داشتن مدرک زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی تعیین می شود. در خصوص جمع بندی اطلاعات خود در باب کار در کانادا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

عوامل موثر در برنامه اکسپرس اینتری کانادا

جداول امتیازبندی اکسپرس اینتری کانادا

همانطور که گفته شد متقاضیان بر اساس فاکتورهای مختلف امتیاز به دست می آورند، که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که متقاضیان بر اساس هر یکی از فاکتورها چند امتیاز به دست می آورند.

  • امتیازبندی بر اساس سوابق شغلی
  • تجربه کاری
  • امتیازبندی بر اساس انطباق پذیری
  • امتیازبندی بر اساس سن
  • امتیازبندی بر اساس میزان تحصیلات
  • امتیازبندی بر اساس داشتن پیشنهادکاری
  • امتیازبندی بر اساس مدرک معتبر زبان

شرایط کلی مهاجرت به کانادا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است، که می تواند اطلاعاتی جامع در اختیار شما قرار دهد.

نکاتی در رابطه با اکسپرس اینتری کانادا

تا به این قسمت سعی داشتیم به این پرسش پاسخ دهیم که اکسپرس اینتری کانادا چیست؟ در این بخش سعی داریم به نکاتی قابل توجه در رابطه با این برنامه اشاره نماییم.

  • برای اثبات سوابق کاری لازم نیست متقاضی مدارک بیمه را ارائه نماید.
  • در این برنامه محدودیتی برای رشته تحصیلی وجود ندارد. تنها فرد بر اساس مدرک تحصیلی امتیاز کسب می نماید، پس نوع رشته متقاضی در قبولی موثر نمی باشد. اگر موسسه WES مدرک شما را قبول کند جای نگرانی برای شما وجود ندارد.
  • طول مدت ارائه ویزا برای افرادی که امتیازات بالایی کسب کرده اند بین 8 تا 12 ماه می باشد.
  • اگر درخواست شما در برنامه اکسپرس اینتری پذیرفته شود باید مدارکی را که درباره آنها ادعا کرده بودید ارسال نمایید.
  • ارائه گواهی تمکن مالی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا الزامی می باشد.

تبدیل اقامت کانادا به تابعیت یکی از مباحث مهمی است که متقاضیان خارجی خواهان اطلاع از این موضوع می باشند.

درباره پروفایل اکسپرس اینتری کانادا

متقاضیانی که تخصص یا رشته تحصیلی آنها در لیست مشاغل مورد نیاز کشور کانادا ذکر شده باشد می توانند با وکیل یا مشاور مهاجرتی اقدامات لازم را در جهت ثبت اطلاعات شخصی مانند:

  • سوابق تحصیلی
  • تجربه های کاری
  • میزان تسلط به زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی یا هر 2 زبان

متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که کارشناسان اداره مهاجرت کشور کانادا تمامی پرونده ها را با دقت بررسی می نمایند. در صورتی که متقاضی اطلاعات نادرستی را ارائه داده باشد تا 5 سال آینده اجازه شرکت در برنامه اکسپرس اینتری را ندارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی داشتند به این پرسش پاسخ دهند که اکسپرس اینتری کانادا چیست؟ اگر پس از مطالعه مقاله نیاز به مشاوره های بیشتری داشتید می توانید با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه تماس حاصل نمایید و یا با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :