مهاجرت تحصیلی ترکیه

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

متقاضیان تحصیل در ترکیه علاوه بر اخذ ویزای تحصیلی خود، بایستی نسبت به اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل نیز به صورت قانونی اقدام نمایند. برای اخذ اقامت تحصیلی ترکیه، شما می توانید پس از اخذ ویزای تحصیلی و در عرض یک ماه پس از ورود به خاک ترکیه اقدام نمائید. مطابق قوانین مهاجرتی ترکیه، به دانشجویانی که از دانشگاه های ترکیه قبول شده اند، ویزای اقامت تحصیلی ترکیه با اعتبار یک ساله اعطاء می شود.

بر طبق آمارهای جدید، در حال حاضر حدود 65000 دانشجوی خارجی نیز مشغول به تحصیل در ترکیه وجود دارد. این امر نشانگر اهمیت بالای تحصیل در ترکیه می باشد. اگر شما نیز مایل به تحصیل در ترکیه و کسب اطلاعات تخصصی در این زمینه می باشید، کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند.

بررسی تحصیل در ترکیه

ترکیه به دلیل قرار گیری در چهارراه بین اروپا و آسیا، از همان زمان های قدیم تا به امروز نقش مهمی در روابط بین المللی ایفاء کرده است. با مسافرت به ترکیه و بازدید از این کشور، شما نیز اذعان خواهید کرد که کشور ترکیه همانند موزه بازی می باشد که مملو از سایت ها و یادمان های تاریخی است. هم اکنون، ترکیه با توجه به بحث ها پیرامون الحاق به EU، بازیگر کلیدی در حل مسائل مختلف جهانی نیز محسوب می شود.

همگام با این رشد اقتصادی، سیستم آموزشی ترکیه نیز در سال های اخیر به رشد و توسعه مطلوبی دست یافته است. ترکیه با ارائه آموزش های برتر دانشگاهی به مقصد تحصیلی دانشجویان خارجی تیدیل گشته است. شما برای مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل دلایل متعددی از جمله کیفیت بالا و مدرک معتبر، هزینه های مقرون به صرفه، تدریس دروس به زبان انگلیسی و سایر را در اختیار خواهید داشت.

اقامت ترکیه از طریق پذیرش تحصیل

اولین مرحله از اخذ پذیرش جهت تحصیل در ترکیه، اعتبار سنجی دانشگاه های ترکیه قبل از ارائه درخواست می باشد. اعتبارسنجی دانشگاهی در واقع استعلام اعتبار دانشگاه ترکیه ای از طریق شورای آموزش عالی ترکیه (YӧK) می باشد. هدف از این کار، جلوگیری از اتلاف هزینه و وقت متقاضی می باشد.

دومین مرحله پذیرش ترکیه، شرکت در آزمون پذیرش دانشجویان خارجی (YӧS) می باشد. بر طبق قانون، کلیه دانشجویان دارنده مدرک دیپلم دبیرستان و هنرستان می توانند شانس پذیرش خود را در این آزمون امتحان نمایند. در ترکیه، سازمان گزینش دانشجو ӧsym متولی برگزاری آزمون مذکور می باشد. سومین مرحله از این فرآیند، تکمیل فرم درخواست و آماده سازی مدرک های هویتی و مرحله چهارم اخذ ویزای تحصیلی می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور ترکیه بدین شرح است:

  • پاسپورت با اعتبار بیش از 90 روز
  • فرم درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش
  • بیمه سلامت
  • بلیط برگشت
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه اداری
  • گواهی عدم سوءسابقه
  • گواهی معاینه پزشکی

اقامت ترکیه از طریق پذیرش تحصیل

ویزای اقامت ترکیه

مطابق قوانین کشور ترکیه، مهاجران خارجی که قصد اقامت بیش از 90 روز در ترکیه را دارند و یا افرادی که متقاضی تمدید ویزای اقامت خود یا اخذ معافیت ویزایی می باشند، بایستی ویزای اقامت ترکیه را اخذ نمایند. اقامت ترکیه تا آنجایی اهمیت دارد که اصولا کلیه فعالیت های شما درترکیه (تحصیل، کسب و کار، تجارت، درمان، گردشگری و سایر) بواسطه اخذ ویزای اقامت ترکیه وجه قانونی به خود می گیرد.

اقامت کوتاه مدت ترکیه ویژه متقاضیانی می باشد که قصد گردشگری، کار، بیزینس، تحصیل و سایر دارند. مدت اعتبار این نوع روادید اقامتی از یک تا 2 سال متغییر می باشد. در حالیکه، اقامت بلند مدت ترکیه مخصوص مهاجران خارجی می باشد که در ترکیه اقامت پیوسته چندساله ای داشته اند.

بر این اساس، انواع ویزای اقامت ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • روادید اقامت توریستی
  • روادید اقامت تحصیلی
  • روادید اقامت خانوادگی
  • روادید اقامت تجاری
  • روادید اقامت کاری در ترکیه
  • روادید اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

ویزای اقامت ترکیه از طریق تحصیل

مرحله پنجم از پذیرش تحصیلی ترکیه که در طی یک ماه پس از ورود شما به ترکیه شروع می شود، اخذ اقامت تحصیلی ترکیه می باشد. بنابر قوانین مهاجرتی ترکیه، دانشجویانی که قصد تحصیل و زندگی در این کشور را برای مدت بیش از 90 روز دارند ملزم به درخواست ویزای اقامت تحصیلی می باشند. در حقیقیت، شما برای تحصیل در ترکیه، علاوه بر اخذ ویزای تحصیلی خود همچنین نیازمند دریافت اقامت تحصیلی ترکیه نیز می باشید.

متقاضیان بایستی نسبت به اخذ اقامت تحصیلی ترکیه در طی یک ماه پس از ورود به کشور ترکیه اقدام نمایند. مدارکی که شما جهت صدور اقامت تحصیلی بایستی به اداره مهاجرت ترکیهGӧc idaresi تحویل دهید به این شرح می باشد:

  • فرم درخواست ویزای اقامت تحصیلی ترکیه
  • پاسپورت معتبر بین المللی به همراه ویزای تحصیلی ترکیه
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش دانشگاهی صادره از موسسه آموزش عالی ترکیه
  • بیمه سلامت معتبر

امتیازات ویزای اقامت تحصیلی ترکیه

دانشجویانی که برای اولین بار اقدام به درخواست ویزای اقامت تحصیلی ترکیه می نمایند، بایستی از قبل ویزای تحصیلی خود را از کنسولگری ترکیه نیز اخذ کرده باشند. این دانشجویان پس از ورودشان بایستی در طی یک ماه از تحصیل در ترکیه، برای اخذ اقامت تحصیلی ترکیه اقدام نمایند. از امتیازات این نوع اقامت می توان به بهره مندی از خدمات تامین اجتماعی ترکیه، امکان به همراه آوردن اعضای خانواده، انجام کار ضمن تحصیل، افتتاح حساب و دریافت وام بانکی و سایر اشاره نمود.

روادید اقامت تحصیلی ترکیه توسط اداره مهاجرت ترکیه برای کلیه دانشجویان خارجی پذیرفته شده از دانشگاه های ترکیه صادر می شود. اقامت تحصیلی ترکیه از نوع اقامت موقت یا اقامت کوتاه مدت بوده و مدت اعتبار آن نیز حداکثر یک ساله می باشد. از شرایط دیگر اقامت تحصیلی ترکیه امکان تمدید آن برای مدت زمان مشابه می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب از کارشناسان و وکلای مهاجرتی، آماده راهنمایی کامل هموطنان در راستای مهاجرت تحصیلی به ترکیه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :