مهاجرت به کشور ترکیه

ازدواج در ترکیه

ازدواج در ترکیه

یکی از کم هزینه ترین و امن ترین راه های ممکن جهت مهاجرت و اقامت برای متقاضیان بین المللی، اخذ ازدواج در ترکیه است. کشور ترکیه در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه های مختلف داشته و به همین جهت نیز تقاضا برای مهاجرت به این کشور افزایش یافته است. اخذ اقامت کشور ترکیه از طریق ازدواج کار چندان دشواری نیست. افراد با شرایط متفاوت قادر به دریافت آن خواهند بود. در قوانین مهاجرتی کشور ترکیه، یک بند کامل در رابطه با شرایط ازدواج و کسب اقامت این کشور از این طریق ارائه شده است، افرادی که با یکی از شهروندان کشور ترکیه ازدواج کرده باشند می توانند از این طریق اقامت این کشور را بدست آورند.

البته برای ایرانیان برای حضور به مدت 3 ماه در کشور ترکیه نیاز به دریافت مجوز اقامت ندارند و برای مدت بیش از 3 ماه باید درخواست مجوز اقامت موقت ترکیه دهند، وجود اقامت قانونی در کشور ترکیه می تواند به افراد کمک کند تا با آسودگی خاطر بیشتری در کشور اقامت داشته و اقدام به تحصیل یا کار کنند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله با تمرکز بیشتر بر اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج مطالبی در رابطه با قوانین کشور ترکیه در اختیار متقاضیان مهاجرت به این کشور قرار خواهند داد.

بررسی روش های مختلف مهاجرت به ترکیه

قدم اول در دستیابی به اقامت کشور ترکیه، شناخت راه های قانونی مهاجرت به این کشور است. در حال حاضر متقاضیان فراوانی وجود دارند که قصد دارند از کشور ترکیه به عنوان یک سکوی پرتاب برای ورود به کشورهای مطرح اروپایی استفاده کنند. اعتبار پاسپورت کشور ترکیه به مراتب بیشتر از پاسپورت ایرانی است و همین مسئله سبب می شود تا علاقمندان به مهاجرت به ترکیه افزایش پیدا کند.

مهم ترین راه های مهاجرت به کشور ترکیه عبارتند از:

  • مهاجرت به ترکیه از طریق دریافت ویزای تحصیلی
  • مهاجرت به ترکیه از طریق دریافت ویزای کاری
  • مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به ترکیه از طریق خرید مسکن
  • مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به ترکیه از طریق پیوستن به اعضای خانواده
  • مهاجرت به ترکیه از طریق بازنشستگی

قوانین ازدواج در ترکیه

بند 16 قانون تابعیت کشور ترکیه 3 شیوه را برای اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج تعیین کرده است. بر اساس آن متقاضی قادر خواهد بود به شهروند رسمی کشور ترکیه تبدیل شود.

در متن این قانون چنین آمده است:

شهروندی کشور ترکیه به صورت خودکار از طریق ازدواج با یک شهروند ترک تبار، به شهروندان خارجی منتقل نمی شود. متقاضیانی که حداقل 3 سال همسر قانونی یک شهروند ترک هستند و ازدواج آنها همچنان دوام دارد می توانند برای درخواست شهروندی کشور ترکیه اقدام کنند.

متقاضی باید همه شرایط زیر را داشته باشد:

  • به صورت قانونی ازدواج کرده باشد و ازدواج او همچنان پابرچا باشد.
  • عدم ارتکاب به اعمالی که با پیمان ازدواج منافات داشته باشد.
  • در اختیار داشتن شرایط کلی و عدم وجود مواردی که ممکن است امنیت ملی یا عمومی ترکیه را برهم بزند.

در صورتی که زوجی که شهروند ترکیه است، پس از ثبت درخواست فوت کند، شرایط بند اول (پابرجا بودن ازدواج) شامل متقاضی نخواهد شد. متقاضی می تواند منتظر پاسخ درخواست اقامت خود از طرف مراجع قانونی باشد.

قوانین ازدواج در ترکیه

قوانین جانبی اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

یکی از مواردی که در پروسه ازدواج ممکن است پیش آید، موضوع قانونی طلاق است. دولت ترکیه به منظور احترام به شهروندان خارجی در نظر گرفته تا به شهروندان خارجی اجازه اقامت موقت دهد. این اقامت ممکن است به افرادی داده شود که در حدود 3 سال در کشور ترکیه اقامت داشته باشند.

البته باید به این نکته نیز اشاره داشت، درصورتی که دادگاه تشخیص دهد که فرد خارجی مورد آزار و اذیت و یا خشونت های خانگی قرار گرفته است، مدت زمان اقامت فرد اهمیتی ندارد. در صورتی که فرزندی از طریق این ازدواج متولد شود، قادر خواهد بود تا اقامت قانونی کشور ترکیه را به دست آورد. چرا که یکی از والدین او شهروند کشور ترکیه است، در این مورد هیچ گونه اهمیتی ندارد که کودک در کدام کشور متولد شده باشد.

مدارک لازم جهت ازدواج در ترکیه

متقاضی اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج باید مدارک متفاوتی را در اختیار مراجع قانونی این کشور قرار دهند.

مهم ترین مدارک جهت ازدواج در ترکیه عبارتند از:

  • گواهی دلیل ورود اولیه فرد به کشور ترکیه
  • گواهی تسلط به مقدمات زبان ترکی یا آمادگی مصاحبه
  • گواهی اثبات حقیقی بودن ازدواج زوجین و فرزندان آنها
  • گواهی سلامت جسمی و عقلانی متقاضی
  • گواهی پرداخت درخواست اخذ اقامت

مهم ترین ارگانی که فرد برای درخواست اقامت خود در ترکیه باید به آن مراجعه کند، شهرداری شهر محل اقامت متقاضی است. متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از افراد با پرداخت هزینه های مختلف به شهروندان ترک به صورت غیر حقیقی اقدام به ازدواج با آنها می کردند تا بتوانند از این طریق اقامت کشور ترکیه را بدست آورند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادرند با استفاده از تجربیات خود در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف جهان از جمله کشور ترکیه، شرایط اقامت شما را از طریق هر یک از راه های مهاجرت به کشور ترکیه را متناسب با شرایط ترکیه در صدور ویزا و همچنین شرایط مالی و اجتماعی شما فراهم آورند. شما می توانید در خصوص اخذ مشاوره با مشاورین این موسسه تماس تلفنی برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :