مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی

اقامت آفریقای جنوبی

اقامت آفریقای جنوبی

بسیاری از گردشگران و متقاضیان بین المللی پس از مهاجرت تمایل به اخذ اقامت آفریقای جنوبی به صورت دائم یا موقت را خواهند داشت. ملزم به اخذ ویزا می باشند. آفریقای جنوبی کشوری زیبا و با فرهنگ های متنوع است که تجربیات منحصر به فرد و فرصت های هیجان انگیزی را به مهاجران و گردشگران ارائه می کند. هرچند آنها برای گذشتن از سواحل ناهموار آفریقای جنوبی نیاز به اخذ ویزا دارند. ویزاهای مختلفی برای ورود به این کشور وجود دارد. نوع ویزا بسته به هدف متقاضی از مهاجرت و مدت زمان اقامت در این کشور متفاوت است. در این مقاله به بررسی انواع ویزاها برای مهاجرت به آفریقای جنوبی پرداخته شده است. این مقاله تحت نظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پردازش شده و به متقاضیان اقامت آفریقای جنوبی ارائه می گردد.

بررسی اقامت آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی با جمعیتی بیش از 60 میلیون نفر و 11 زبان رسمی، صنعتی ترین اقتصاد منطقه است. بر اساس نظرسنجی انجام شده، 62% از مهاجرانی که به آفریقای جنوبی نقل مکان کردند، کیفیت زندگی خود را در مقایسه با کشورهای خود بهبود بخشیدند. آب و هوای جذاب این کشور، سبک زندگی پررونق در فضای باز، و کیفیت زندگی عمومی از جمله دلایل تمایل به اقامت طولانی ‌تر در این کشور است.

آفریقای جنوبی بر اساس معیارهای زندگی، آرزو و طرز فکر، با رتبه 38 در بین کشورهای جذاب برای مهاجران قرار گرفت. با این حال، به عنوان یک جامعه، آفریقای جنوبی مشکلات خود را دارد. در واقع، امنیت عمومی، امنیت و تنش های نژادی همچنان بزرگترین نگرانی در میان مهاجرانی است که در این کشور زندگی می کنند یا قصد اقامت آفریقای جنوبی را دارند.

نمودار زیر میانگین درآمد در آفریقای جنوبی را نشان می دهد:

میانگین درآمد در آفریقای جنوبی

اخذ ویزا برای اقامت آفریقای جنوبی

هر کسی که به آفریقای جنوبی سفر می کند برای ورود به این کشور به ویزا نیاز دارد. برای تعطیلات، ملاقات با خانواده، پیوستن به شریک زندگی، زندگی، کار یا تحصیل. اما برخی از کشورها از این قاعده مستثنی هستند. هنگامی که با یک کودک زیر 18 سال سفر می کنید، همیشه باید شرایط فعلی ویزای آفریقای جنوبی و خط مشی کودک را بررسی کنید، زیرا گاهی اوقات این شرایط تغییر می کند. اساسا ملیت و دلیل متقاضی برای ورود به آفریقای جنوبی، نوع ویزای مورد نیاز آنها را تعیین می کند.

همچنین متقاضیان باید شخصا درخواست دهند و مدارک پشتیبانی مانند داده های پزشکی و بیومتریک، گذرنامه با اعتبار حداقل یک ماه پس از خروج از آفریقای جنوبی و سوابق مالی را ارائه دهند. اگر در خارج از آفریقای جنوبی اقامت دارید، باید یک وقت سفارت یا کنسولگری در کشور خود رزرو کنید. اگر در حال حاضر در آفریقای جنوبی هستید و می‌خواهید برای ویزا یا تمدید ویزای دیگری درخواست دهید، باید در یکی از مراکز تسهیل ویزا که توسط VFS.Global مدیریت می‌شوند، قرار ملاقات رزرو کنید.

اخذ ویزا برای اقامت آفریقای جنوبی

انواع ویزا برای اقامت آفریقای جنوبی

برای اقامت آفریقای جنوبی انواع ویزا وجود دارد. ویزاهای آفریقای جنوبی در 2 شاخه اصلی دسته بندی می شوند:

  • ویزای اقامت موقت (TRV)
  • مجوز اقامت دائم (PRP)

نوع ویزای مورد نیاز و همچنین مدارک، هزینه ها و زمان رسیدگی به دلیل ورود شما به آفریقای جنوبی، ملیت شما و کنسولگری یا سفارتی که درخواست می کنید بستگی دارد. از آنجایی که زمان رسیدگی می تواند بین کنسولگری ها متفاوت باشد و اغلب ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد، توصیه می شود از قبل برای ویزای خود اقدام کنید.

ویزای اقامت موقت (TRV) بر اساس دلایل مختلف برای ورود به آفریقای جنوبی به چندین دسته تقسیم می شود. این موارد به شرح زیر است:

نام ویزاتوضیحات
ویزای بازدیدکنندهبرای اهداف گردشگری که بیش از 30 یا 90 روز نباشد.
ویزای تجاریبه فرد اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز برای کار یا سرمایه گذاری در اقتصاد وارد کشور شود.
ویزای تحصیلیبه فرد این امکان را می دهد که در طول دوره در سطوح اولیه، متوسطه یا عالی تحصیل کند.
ویزای تبادلیبرای متقاضیانی که 25 سال یا کمتر می خواهند در طرح های مبادلات فرهنگی، اجتماعی یا اقتصادی شرکت کنند.
ویزای کار عمومیاجازه ورود به فردی با مهارت های خاص و مورد نیاز را در طول مدت قرارداد کاری خود می دهد.
ویزای خویشاونداعضای مستقیم خانواده شهروندان یا مقیم آفریقای جنوبی می توانند برای مدت حداکثر 2 سال در هر بار درخواست اقامت آفریقای جنوبی را داشته باشند.
ویزای بازنشستهبازنشستگان با تمکن مالی می توانند برای بازنشستگی در آفریقای جنوبی درخواست دهند.

اقامت آفریقای جنوبی با ویزای موقت

در حالی که زمان پردازش ویزای اقامت آفریقای جنوبی در این دسته متفاوت است، معمولا تا 60 روز کاری از تاریخ ارسال به طول می انجامد. با این حال، پردازش ویزای ویزیتور و ویزای تعطیلات ممکن است تا 10 روز طول بکشد. هنگام درخواست برای ویزای اقامت موقت، باید معیارهای زیر را داشته باشید:

  • پاسپورت معتبری با حداقل 2 صفحه خالی داشته باشید که فقط یک ماه پس از تاریخ عزیمت شما از آفریقای جنوبی منقضی می شود.
  • اطمینان حاصل کنید که مجوز اقامت موقت شما معتبر است.
  • ارائه گواهی واکسیناسیون تب زرد (در صورت لزوم)

درخواست آنلاین و مدارک مورد نیاز را در هر مرکز تسهیل ویزای VFS.Global یا در سفارت آفریقای جنوبی در کشور محل اقامت یا شهروندی خود ارسال کنید. قابل ذکر است، انتقال یا اصلاح ویزای اقامت موقت در صورت خراب شدن، گم شدن یا دزدیده شدن گذرنامه امکان پذیر است، اما تنها در صورتی که پاسپورت همچنان معتبر باشد.

اقامت آفریقای جنوبی با ویزای توریستی

گردشگرانی که مایل به بازدید از آفریقای جنوبی هستند می توانند برای ویزای بازدید کننده درخواست دهند که به آنها اجازه می دهد حداکثر تا 90 روز وارد این کشور شوند. در حال حاضر، 52 ملیت می توانند تا 90 روز بدون ویزا وارد آفریقای جنوبی شوند و 28 ملیت دیگر در هنگام بازدید حداکثر تا 30 روز از ویزا معاف هستند. زمان پردازش معمولا بین 5 تا 10 روز متغیر است، اما به متقاضیان توصیه می شود برای جلوگیری از تاخیر، از قبل درخواست دهند. هزینه ها شامل هزینه درخواست R425 (راند) و هزینه خدمات R1350 (راند) است. اگر قصد اقامت آفریقای جنوبی و یا اقامت در کشورهای اروپایی را دارید می توانید از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و بهره مندی از راهنمایی های کارشناسان و مشاورین این مجموعه، در مسیر اهداف مهاجرتی خود قدم بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :