مهاجرت به کشور چین

افتتاح حساب در چین

افتتاح حساب در چین

بدون شک برای افرادی که قصد مهاجرت یا دریافت اقامت کشور چین را دارند اولین و مهم ترین گام برای متقاضیان افتتاح حساب بانکی در چین است. با توجه به تحریم های جهانی علیه کشور برای ایرانیانی که قصد سفر به کشورهای خارجی و به خصوص چین را دارند، افتتاح حساب بانکی در این کشور یک امتیاز به شمار می رود. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی داشته تا تمامی موارد مرتبط با افتتاح حساب بانکی در چین اعم از شرایط و نحوه افتتاح حساب بانکی و بانک های معتبر در چین را به صورت کامل تشریح کند.

شرایط افتتاح حساب بانکی در چین

به طور کلی افتتاح حساب بانکی در چین پیچیدگی خاصی ندارد ولی این فرایند زمانبر است. نکته اصلی یافتن شعبه بانکی در چین است که تجربه کار با خارجی ها را داشته و خواستار پذیرش ویزای خاص یا اجازه اقامت شما باشد. البته در این بین برای افرادی که قصد تاسیس شرکت در چین یا تجارت با این کشور را دارند انتخاب بانک مناسب تاثیر زیادی در روند کاری آنان دارد و با افتتاح حساب یک فرد خارجی عادی متفاوت است.

همانند افتتاح حساب بانکی در هر جای دنیا، برای افتتاح حساب ابتدا از شما این سوال را می پرسند که هدف شما از افتتاح حساب بانکی در چین چیست؟ هدف از این سوال جلوگیری از پولشویی است که به 2 طریق می‌ توان به آن پاسخ داد:

  • اگر با ویزای کار چین، کار می کنید ارائه دلیل برای افتتاح حساب بانکی آسان است.
  • اگر ویزای توریستی یا تجاری دارید برای زمانی که درآمدی در چین ندارید باید دلیل قانع کننده جهت افتتاح حساب بانکی در چین داشته باشید.
  • اتباع آمریکایی دارای ویزای توریستی یا تجاری ملزم هستند که دلیل بسیار قانع کننده ای برای افتتاح حساب بانکی در چین داشته باشند.

شرایط افتتاح حساب بانکی در چین

انواع حساب بانکی در چین

قوانین چین به بانک ها این اجازه را می دهد تا سوابق اتباع خارجی را برای افتتاح حساب بانکی در این کشور بررسی کنند. حتی اگر یک فرد خارجی بتواند حساب بانکی افتتاح کند، ممکن است حساب متقاضی تمام ویژگی های حساب بانکی را نداشته باشند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به چین مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در چین حساب های بانکی متفاوتی وجود دارد که در جدول زیر به معرفی آنها پرداخته ایم:

نوع حساب بانکیمعرفی حساب
حساب RMBحساب استانداردی است که شهروندان چینی از آن استفاده می کنند. همه اتباع خارجی مجاز به افتتاح حساب RMB نیستند و به عوامل مختلفی از جمله ملیت فرد خارجی، محل اقامت و نوع بانک بستگی دارد.
حساب غیر مقیماداره مبادلات ارزی چین از سال 2009 به بانک ها اجازه می دهد تا برای اتباع خارجی حساب ارزی افتتاح کنند که حساب غیر مقیم نام دارند.
حساب دریاییموسسات بانکی خارج از چین می توانند حساب های بانکی خارج از کشور را افتتاح کنند.

مراحل و مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در چین

مراحل افتتاح حساب بانکی در چین را می توان به طور خلاصه در 5 مرحله به شرح ذیل به شمار آورد:

  • انتخاب بانک در چین
  • آماده سازی مدارک لازم
  • اطلاع از جزییات خدمات بانک مورد نظر
  • اطلاع از قوانین مالیات در چین و کارمزد خدمات بانکی
  • امضاء قرارداد و استفاده از حساب بانکی

همانند افتتاح حساب در هر کشوری، برای افتتاح حساب بانکی در چین نیز مدارکی مورد نیاز است که بسته به نوع بانک ها این مدارک متفاوت می باشند. ولی به طور معمول مدارک زیر برای این کار لازم می باشند:

  • اثبات اینکه کسب و کار شما به درستی ثبت شده است. به عنوان مثال داشتن پروانه کسب معتبر، گواهینامه های ثبت مالیات و اساسنامه (برای حساب های تجاری)
  • لیست اسامی مدیران و جزییات شرکت (برای حساب های تجاری)
  • ارائه مدارک هویتی نمایندگان قانونی شرکت
  • بسته به نوع حساب، باید هدف از افتتاح حساب را اعلام نمایید.

همچنین جهت اطلاع از شرایط کار در چین مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید. در صورتی که قصد افتتاح حساب در چین را دارید و یا می خواهید سفر یا مهاجرت به چین داشته باشید، وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :