مهاجرت تحصیلی یونان

اعزام دانشجو به یونان

اعزام دانشجو به یونان

اعزام دانشجو به یونان و تحصیل در کشوری مانند یونان جذاب است زیرا کشور یونان، به عنوان مهد تمدن، فلسفه، علم، دانش و دموکراسی می باشد. در طول سال های اخیر تعداد زیادی گردشگر و مهاجر را به خود جذب می کند. اکثر اشخاصی که می خواهند در یونان تحصیل کنند علاقه خواهند داشت تا در رشته های سیاست و معماری و تاریخ و باستان شناسی و پزشکی و هنر و نقاشی و مجسمه سازی و البته فلسفه و منطق به کسب علم بپردازند. برخی از دانشجویان در مقطع ارشد خواهان تحصیل در این کشور هستند. قرار گرفتن در کشوری که در جهان به آثار باستانی و فلاسفه و دانشمندان معروف است فرصت خوب و مهمی است که موجب پیشرفت افراد می شود.

همانطور که در آیین نامه پذیرش آموزش عالی صادر شده توسط وزارت آموزش یونان ذکر شده است، دانشجویان بین المللی که مایل به شروع تحصیلات دانشگاهی خود در یونان هستند، باید مدارک معینی را برای زبان یونانی ارائه کنند. حداقل سطح B2 باید کسب شود. از همه مهم تر، فقط گواهینامه های ارائه شده توسط دانشگاه آتن و دانشگاه تسالونیکی یا مرکز زبان یونانی پذیرفته می شوند. اگر بخواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید بایستی مدارک انگلیسی خود را حاضر کنید. نمرات مورد نظر و سطح هایی که درخواست می شود در دانشگاه ها کمی متفاوت است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت شرایط تحصیل در این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مراحل اعزام دانشجو به یونان

دانشگاه های یونان فرصتی منحصر به فرد برای دانشجویان بین المللی برای گسترش دانش خود در زمینه های مختلف فراهم می کنند. اول و مهمتر از همه بایستی مدارک خود را آماده کنید. این مرحله ممکن است کمی طول بکشد. سپس بایستی برای تحصیل در یونان آماده شوید. این نوع از آماده شدن شما به عنوان آمادگی علمی است. نوع دیگر آمادگی آمادگی مالی است. دانشجویان بین المللی باید بتوانند هزینه های تحصیل خود را تأمین کنند. همچنین بایستی دقت کنید که در تمام مراحل به صورت دقیق و منظم برنامه ریزی کنید. ساده ترین راه این است که تخمین های خود را بالاتر از حد معمول ببرید و پس انداز معینی هم داشته باشید. امکان کار و اخذ بورسیه از سوی شما نیز وجود دارد.

پس از گذر از مرحله های فوق، باید درخواست خود را برای دانشگاه های یونان آماده کنید. مدارک مورد نیاز را آپلود کرده و نامه انگیزه و مدارک مالی و تحصیلی را بفرستید. پس از اخذ پذیرش شما بایستی برای اخذ ویزا و مهاجرت به یونان آماده شوید. دانشجویانی که از اتحادیه اروپا وارد می شوند در دانشگاه های یونان دارای مزیت هستند. اما اتباع غیر اتحادیه اروپا سالانه از 9000€ (یورو) شهریه را دریافت می کنند. این مبلغ، شامل قیمت مطالب آموزشی، مانند کتاب های درسی نیز می باشد. از نظر هزینه های روزانه، یونان به عنوان یک کشور ارزان قیمت در زمینه اروپا در نظر گرفته می شود. تمام هزینه ها با توجه به محل و شهر اقامت، نیازهای غذایی، گزینه های حمل و نقل و عادات سرگرمی تعیین می شود.

در نمودار زیر میزان پذیرش در رشته های مختلف در این کشور شرح داده شده است:

میزان پذیرش در رشته های مختلف در یونان

شرایط اعزام دانشجو به یونان

الزامات درخواست برای همه برنامه ها هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز به روز می شود. همچنین ممکن است این موضوع موجب تغییراتی نیز گردد. در نتیجه، برای تهیه کلیه اسناد و مدارک لازم، قبل از ثبت درخواست، یک تحقیق کامل لازم است. روش درخواست در یونان، بدین شکل است که مهلت درخواست دانشجویان کارشناسی بین پایان ماه جولای و اوایل ماه اوت (برای دوره هایی که از سپتامبر همان سال شروع می شود) می باشد.

در مورد برنامه های تحصیلات تکمیلی، موسسات از آزادی بیشتری در تعیین مهلت برخوردار هستند. به علاوه، چندین دانشگاه یک سیستم برنامه نورد ایجاد کرده اند، یعنی داوطلبان در تمام طول سال پذیرفته می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه تحصیل در یونان را مطالعه بفرمائید.

مراحل درخواست برای دانشجویان مقطع کارشناسی بر اساس سیاست و قوانین اروپا داوطلبانی که متقاضی آموزش هستند باید مراحل زیر را طی کنند:

  • انتخاب برنامه
  • جمع آوری اسناد لازم
  • انتقال هزینه های لازم
  • ارسال مدارک به صورت آنلاین

مدارک لازم اعزام دانشجو به یونان

متقاضیان تحصیل در یونان ممکن است یک پذیرش بدون قید و شرط یا یک پیشنهاد مشروط را دریافت کنند. برای تحصیل در یونان به عنوان یک دانشجوی بین المللی و غیر یونانی و البته از کشور غیر اتحادیه اروپا، به مواردی که در ادامه گفته می شود نیاز دارید:

گواهینامه های تحصیلی و زبانی لازم و مربوط

گواهی دبیرستان و گواهی نامه نگاری مدارک متوسطه

اثبات حضور متقاضی در 2 کلاس آخر دبیرستان و مستندات میانگین نمرات کل

به طور کلی مدارک لازم اعزام دانشجو به یونان در لیست زیر شرح داده شده است:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی یونان
  • یک عکس به اندازه پاسپورت به رنگ
  • کپی از برنامه سفر خود با نامه پذیرش یا رزرو تأیید شده
  • بلیط معتبر یا سایر مدارک اثبات عزیمت
  • اثبات تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه زندگی در طول اقامت
  • اثبات پوشش بیمه درمانی

مدارک لازم اعزام دانشجو به یونان

تحصیل در یونان در مقطع تحصیلات تکمیلی

اگر می خواهید وارد مرحله تحصیلات تکمیلی در یونان شوید، به یک مدرک کارشناسی 4 ساله در یونان یا یک کشور دیگر نیاز خواهید داشت. مدارک دانشگاهی 3 ساله در یونان پذیرفته نمی شوند. این امر نه تنها برای ورود به تحصیلات تکمیلی بلکه برای اشتغال در بخش دولتی نیز مهم است. اگر می خواهید به عنوان مثال پزشکی با مدرک مورد تایید باشید و مشغول به کار شوید، همچنین بایستی قبل از دریافت مجوز حدود 6 یا 9 ماه دیگر در دوره ها و آزمایشات شرکت کنید.

برخی از مدارک دکترا نیاز به داشتن مدرک تحصیلات تکمیلی در یک رشته مرتبط دارند. این موضوع بین موسسات و دوره ها متفاوت است. شما می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات لازم با مشاوران متخصص در امر مهاجرت و اعزام دانشجو به یونان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :