مهاجرت تحصیلی چین

اعزام دانشجو به چین

اعزام دانشجو به چین

چین با برقراری شرایط مناسب جهت اعزام دانشجو به چین و در اختیار داشتن بیش از 38 میلیون دانشجو یکی از بزرگترین نظام های آموزشی است. همچنین دولت چین با دادن بورسیه به متقاضیان مهاجرت تحصیلی در رشته هایی نظیر مهندسی، حقوق، اقتصاد، حقوق مدنی و دیگر رشته ها شرایط اعزام دانشجو به چین را آسان تر کرده است.

مانند بسیاری دیگر از کشورها جهت تحصیل و اعزام دانشجو به چین، دانشجویان نیازمند اخذ ویزای تحصیلی می باشند. دانشگاه های چین با در اختیار داشتن امکاناتی مناسب مانند خوابگاه های استاندارد، امکانات ورزشی، سالن های مطالعه و در اختیار قرار دادن منابع بی شمار به دانشجویان خود همواره به دنبال افزایش کیفیت سطح تدریس و افزایش میزان تحصیلات در این کشور است. جهت کسب اطلاعات لازم درباره اعزام دانشجو به چین با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید و ادامه این مقاله را مطالعه بفرمایید.

شرایط اعزام دانشجو به چین

لازم است بدانید برای تحصیل در دانشگاه های چینی به جزء رشته پزشکی آن هم در 2 سال آخر نیازی به یادگیری این زبان سخت نخواهید داشت. همچنین می توانید به زبان انگلیسی به تحصیل خود در چین ادامه بدهید. چنانچه علاقه مند به یادگیری زبان چینی هستید می توانید با شرکت در دوره های آموزش زبان چینی، این زبان را فرا بگیرید و با شرکت در آزمون HSK نمره لازمه را کسب کنید و مدرک زبان چینی خود را به دانشگاه ها ارائه بدهید.

در نظر داشته باشید تحصیل به زبان چینی نسبت به تحصیل به زبان های دیگر از نظر هزینه ارزان تر است. توجه داشته باشید جهت تحصیل در چین به زبان انگلیسی نیازمنده ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی خواهید بود.

مزایای اعزام دانشجو به چین

همانطور که ذکر شد چین دارای بورسیه تحصیلی است. در بسیاری از رشته ها دانشجویان برتر را بورسیه می کند. اما به صورت کلی با توجه به سطح کیفی و رتبه های بالای دانشگاه های چینی تحصیل به صورت غیر بورسیه هم با کنترل هزینه ها قابل انجام است. هزینه های اعزام دانشجو به چین نسبت به هزینه های اعزام دانشجو به دیگر کشورهای هم سطح از نظر آموزشی بسیار پایین تر می باشد. در نظر داشته باشید دانشگاه های چینی علاوه بر رشته های فنی و مهندسی در رشته های پزشکی و داروسازی نیز دارای دانشگاه های با اعتبار جهانی بوده و سالانه میزبان بیش از 100000 دانشجو می باشد.

در زیر مزایای اعزام دانشجو به چین آورده شده است:

  • دانشگاه های رتبه بالای چین با سطح کیفی بسیار بالا
  • امکان تحصیل در چین به زبان انگلیسی
  • امکان تحصیل در رشته های متنوع از جمله رشته های پزشکی
  • تحصیل در رشته پزشکی بدون آزمون ورود
  • هزینه های پایین نسبت به دیگر دانشگاه های معتبر
  • امکان بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان

مزایای اعزام دانشجو به چین

مقاطع تحصیلی در چین

امکان تحصیل برا متقاضیان ورود به دانشگاه های چینی در مقطع های مختلف در چین فراهم شده است. دانشگاه های چینی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دوره های آموزشی خود را برگزار می کند. برای تحصیل در هر کدام از این دوره ها شرایطی از جمله میزان سن و میزان معدل را باید داشته باشید که این شرایط در جدول زیر ارائه شده است. مدت دوره کارشناسی در چین حدود 3 الی 4 سال به طول می انجامد. این مدت برای مقطع کارشناسی ارشد یک تا 2 سال است.

همچنین مدت تحصیل در مقطع دکتری حدود 3 سال به طول می انجامد. دوره های پزشکی نیز حدود 7 سال زمان می برد. هزینه شهریه دوره کارشناسی حدود 3000$ الی 4000$ (دلار) در سال خواهد بود. این هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 4000$ الی 5000$ (دلار) در سال می باشد. شرایط کامل در خصوص هزینه زندگی در چین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به جدول زیر مراجعه بفرمائید:

مقطعحداکثر سنحداقل میزان معدل
کارشناسی25 سال14
کارشناسی ارشد35 سال14
دکتری40 سال15
دوره پزشکی30 سال14

دانشگاه های برتر جهت اعزام دانشجو به چین

با افزایش تعداد بسیار زیاد دانشگاه ها در چین، انتخاب دانشگاه برای پذیرش می تواند برای متقاضیان مهاجرت به چین از طریق تحصیل کمی گیج کننده باشد. در این مطلب سعی می کنیم دانشگاه های برتر چین را بر اساس رتبه بندی های Times و QS که از بهترین منابع رتبه بندی داشگاه های جهان می باشند بیان کنیم. البته توجه داشته باشید که فاکتور شهریه و هزینه های هر دانشگاه با دانشگاه دیگر فرق می کند. لذا با توجه به امکان مالی و براورد هزینه برای پذیرش خود اقدام کنید. همچنین در نظر داشته باشید که شهر محل تحصیل هم می تواند در هزینه های شما نقش داشته باشد.

در جدول زیر به بررسی رتبه دانشگاه ها می پردازیم:

نام دانشگاه رتبه
Tsinghua University1
Peking University2
University of Science and Technology of china3
Zhejiang University4
Sun Yat-sen University Wuhan University5
Beijing Normal University Tongji University6

مدارک ویزای تحصیلی چین

از انواع ویزای چین که با هدف تحصیل در این کشور صادر می شود به صورت کلی به 2 صورت می باشند. این 2 ویزا که به نام های X1 و X2 نامگذاری شده اند و تفاوت آنها در میزان مدت ویزاست. میزان مدت ویزای ایکس وان کم تر از 3 ماه است. میزان مدت ویزای ایکس تو بیش از 3 ماه یعنی 180 روز است. برای کسب این ویزاها پس از دریافت دعوت نامه آن را همراه با دیگر مدارک مورد نیاز به سفارت ببرید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی چین عبارتند از:

  • ارائه دعوت نامه ارسالی از دانشگاه چینی
  • گذرنامه به همراه کپی (حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد)
  • 3 قطعه عکس مناسب پاسپورت
  • ارائه فرم پر شده درخواست ویزا
  • ارائه مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • ارائه گواهی پزشکی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدرک زبان و سوابق کاری

برای دریافت اطلاعات در خصوص تحصیل و مهاجرت به کشور چین می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان باتجربه این موسسه بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :