مهاجرت تحصیلی اسلواکی

اعزام دانشجو به اسلواکی

اعزام دانشجو به اسلواکی

برای متقاضیان تحصیلی که عضو کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند، اعزام دانشجو به اسلواکی مستلزم اخذ ویزای دانشجویی می باشد. لازمه اخذ ویزای دانشجویی، پذیرش از دانشگاه مربوطه است که با توجه به رده تحصیلی و نوع دانشگاه شرایط پذیرش می تواند متفاوت باشد. چون کشور اسلواکی عضو کشورهای شنگن است، بنابراین دانشجویان می توانند با داشتن ویزای دانشجویی به راحتی به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند. از دیگر مزایای تحصیل در اسلواکی می توان به هزینه مقرون به صرفه زندگی دانشجویی در اسلواکی و هم چنین امکانات آموزشی مناسب و باکیفیت و فرصت های شغلی مختلف برای فارغ التحصیلان در این کشور اشاره کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله زیر با ارائه اطلاعات کامل برای اعزام دانشجو به اسلواکی، به بررسی این موضوع پرداخته است.

کلیات اعزام دانشجو به اسلواکی

در خصوص کلیات اعزام دانشجو به اسلاوکی بایستی بدانید اگر تحصیل در خارج از کشور بیش از 90 روز طول بکشد، دانشجو نیاز به مجوز دارد. بدین ترتیب یک سند مخصوص برای جمهوری اسلواکی با عنوان ویزای دانشجویی اسلواکی صادر می شود. درخواست به اداره کنسولگری اسلواکی فرستاده می شود و از آنجا به شعبه منطقه ای وزارت فرستاده می شود تا کارشناسان در آنجا برای صدور ویزا تصمیم گیری کنند. مدارک به زبان اسلواکی ارسال می شوند و کلیه گواهی های خارجی باید به آن ترجمه شده و توسط یک دفتر اسناد رسمی تایید شود. ارائه اصل مدارک لازم است اما در صورت عدم امکان، کپی ها نیز توسط یک دفتر اسناد رسمی اسلواکی مورد تایید قرار می گیرد.

اگر بیش از 180 روز از صدور سند گذشته باشد، مدارک نامعتبر است. همچنین در خصوص صدور ویزای تحصیلی اسلواکی گذرنامه ای لازم است که اعتبار آن حداقل از 90 روز بیشتر باشد. همچنین باید هزینه کنسولگری پرداخته شود که میزان آن به کشور و محل اقامت متقاضی بستگی دارد. بدین ترتیب با ورود به جمهوری اسلواکی، دانشجو باید در پایگاه پلیس برای افراد خارجی ثبت نام کند و تحت معاینه پزشکی اجباری قرار گیرد، هم چنین مبلغ پرداختی برای این پروسه حدود €150 (یورو) می باشد.

مدارک مورد نیاز ویزا برای اعزام دانشجو به اسلواکی

در این بخش به مدارک مورد نیاز ویزا برای اعزام دانشجو به اسلواکی اشاره می کنیم:

  • اصل شناسنامه و کپی های تایید شده آن (2 کپی از هر صفحه تکمیل شده)
  • پاسپورت معتبر جهانی و فتوکپی ویزای قبلی در صورت وجود
  • 2 قطعه عکس برای پاسپورت
  • دعوتنامه از یک موسسه آموزشی در اسلواکی و تایید پذیرش شما در دانشگاه انتخابی (یا دوره های آمادگی)
  • رسید مبنی بر پرداخت هزینه کنسولی
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه گواهی تایید رزرو محل اقامت متقاضی از جمله رزرو هتل
  • کپی تمام اسناد ذکر شده

بدین ترتیب در مقاله تحصیل در اسلواکی جزییات تحصیل و آموزش در این کشور شرح داده شده است.

مدارک مورد نیاز ویزا برای اعزام دانشجو به اسلواکی

بررسی سیستم آموزشی برای اعزام دانشجو به اسلواکی

آموزش عالی اسلواکی در مراکز عالی دولتی، دولتی و دانشگاه های خصوصی صورت می گیرد که در این بخش به بررسی سیستم آموزشی برای اعزام دانشجو به اسلواکی می پردازیم:

  • مراکز دولتی آموزش عالی موارد اساسی هستند. اکثریت قریب به اتفاق مراکز آموزش عالی، دولتی هستند. این مراکز تحت پوشش دولت و فعالیت های تجاری تامین می شوند.
  • موسسات آموزش عالی دولتی شامل دانشکده های نظامی، پلیس و پزشکی هستند. وزارتخانه های مربوطه در دولت این برنامه ها را مورد حمایت مالی قرار می دهند.
  • موسسات آموزش عالی خصوصی کم تعداد هستند. آنها توسط موسسات غیردولتی تاسیس و مورد حمایت مالی قرار می گیرند، اما وزارت آموزش و پرورش هم آنها را تایید می کند.

آموزش در کشور اسلواکی در برنامه های مطالعاتی و طبق مراحل زیر تنظیم می شوند:

مرحله اولمرحله دوممرحله سوم
دوره کارشناسی 3 تا 4 سال طول می کشد.دوره کارشناسی ارشد به مدت یک تا 3 سال طول می کشد. برخی از دوره ها شامل مطالعات مرحله یک و 2 در یک آموزش واحد صورت می گیرند.دوره دکترا به مدت 3 تا 4 سال

مراکز آموزش عالی برنامه های تحصیلی را در هر 3 مقطع تحصیلی ارائه می دهند. دانشجویان خارجی که واجد همه شرایط پذیرش نیستند، ممکن است ملزم به شرکت در دوره های مقدماتی از جمله دوره های زبان اسلواکی شوند. این دوره های زبان اسلواکی توسط مراکز عالی مربوطه برگزار می شود. شرط اصلی برای ورود به یک برنامه مدرک کارشناسی یا یک برنامه درجه ترکیبی سطح 2، تکمیل تحصیلات دبیرستان با امتحان فارغ التحصیلی است. پذیرش در دوره کارشناسی ارشد به تکمیل دوره کارشناسی مربوطه وابسته است. در مجموع شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی مثل اتباع اسلواکی است.

هزینه های اعزام دانشجو به اسلواکی

هزینه تحصیل در اسلواکی بسته به کشور متقاضی متفاوت است. اگر اهل اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، از €580 الی €12200 (یورو) در سال متغیر است. مدارک تحصیلات تکمیلی در رشته هایی مانند پزشکی و مهندسی در بالاترین سطح از نظر هزینه تحصیلی قرار می گیرند. دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا، می توانند انتظار داشته باشند که سالانه بین €1000 الی €5000 (یورو) برای مدرک کارشناسی پرداخت کنند. هزینه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین المللی نیز می تواند تا €12200 (یورو) در سال باشد. برای دانشجویان بین المللی، برنامه بورسیه ملی محبوب ترین است. این برنامه که توسط دولت اسلواکی اداره می شود، با هدف جذب دانشجویان بین المللی با بودجه سخاوتمندانه برای بخشی یا تمام مدارک تحصیلی انجام می شود.

بورسیه بین المللی نیز وجود دارد. این بورسیه به همه دانشجویان بین المللی که در هر رشته ای و در هر سطحی تحصیل می کنند، تعلق می گیرد. هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. برای تمام مدت دوره تحصیلی شما مبلغی را به صورت ماهانه اعطاء می کند. همچنین باید اضافه کرد که عامل اصلی تعیین کننده هزینه های اعزام دانشجو به اسلواکی، محل سکونت خواهد بود، در پایتخت اسلواکی، اجاره بها بالاتر است. از طرفی در شهرهای بزرگ فرصت های شغلی از جمله برای کار دانشجویی بیشتر است و این فرصت کسب درآمد اضافی و افزایش درآمد بودجه را می دهد. جهت تحصیل پزشکی در اسلواکی و اطلاع از قوانین آموزش در این کشور می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :