مهاجرت تحصیلی اتریش

اعزام دانشجو به اتریش

اعزام دانشجو به اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل یکی از علایق اصلی مهاجرات است که در این نوشتار به بررسی شرایط اعزام دانشجو به اتریش پرداخته می شود. ویزای دانشجویی که به عنوان Visa Ds شناخته می شود، به متقاضی این حق را می دهد که تا 6 ماه در دانشگاه یا کالج اتریش تحصیل کند. با این حال، مجوزهای اقامت دانشجویی به متقاضی این امکان را می دهد که زمان خود را در خارج از کشور تمدید کند. البته متقاضی باید حداقل 6 ماه قبل از ورود برای این مدارک اقدام کند.

اگر متقاضی شهروند اتحادیه اروپا، EAA یا سوئیس باشد، نیازی به ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت ندارد. اما اگر قصد دارد بیش از 3 ماه بماند، همچنان باید در مقامات اتریشی ثبت نام کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اعزام دانشجو به اتریش، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

کلیات اعزام دانشجو به اتریش

در بیشتر موارد، متقاضیان هنوز باید درخواست خود را برای “اجازه اقامت دانشجویی” در مقام نمایندگی اتریش (سفارت، کنسولگری با قدرت صدور ویزا) در کشور محل اقامت خود ارسال کنند و منتظر تصمیم در آنجا بمانند. در صورت تصمیم مثبت در مورد درخواست توسط مرجع ذیصلاح اقامت در اتریش، پس از آن متقاضی می تواند برای ویزای D در مرجع نمایندگی برای ورود به اتریش درخواست دهد. مرجع نمایندگی ویزا D را برای مدت اعتبار 4 ماهه صادر خواهد کرد. دانشجویانی که بدون نیاز به ویزا حق ورود به اتریش را دارند، می‌توانند درخواست خود را به مرجع اقامت محلی در اتریش ارسال کنند. علاوه بر این، ممکن است پس از ورود با ویزا که به طور قانونی برای مقاصدی غیر از درخواست داخلی اخذ شده است، درخواست داخلی را در مرجع اقامت صلاحیتدار در اتریش ارسال کرد، مشروط بر اینکه درخواست در مرجع اقامت اتریش (مخفی) نبوده باشد.

اگر مرجع اقامت در بازه زمانی بدون ویزا یا اقامت با ویزا تصمیم نگیرد، باید منتظر تصمیم در کشور محل اقامت خود باشید. لطفا اطلاعات تماس جدید خود را نیز به مقامات اقامتگاه اطلاع دهید. اگر تمام مدارک لازم ارائه شده باشد، مرجع اقامت در عرض 90 روز به درخواست شما رسیدگی می کند. بسته به کشور صادر کننده، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا اسناد مورد نیاز برای یک درخواست قانونی شود. شما باید درخواست خود را شخصا ارسال کنید. اگر تمام مدارک لازم ارائه شده باشد، مرجع اقامت در عرض 90 روز به درخواست شما رسیدگی می کند. با این وجود، توصیه می شود که پس از ورود در اسرع وقت درخواست دهید. در هر صورت شما باید درخواست خود را شخصا ارسال کنید.

انواع ویزا برای اعزام دانشجو به اتریش

همانطور که گفته شد مهاجرت تحصیلی یکی از شیوه های مهاجرت به اتریش است. در این زمینه باید گفت که به طور کلی، 2 نوع ویزای دانشجویی اتریش وجود دارد:

  • ویزای کوتاه مدت
  • ویزای بلند مدت

متقاضی باید برای نوع ویزا که متناسب با طول برنامه تحصیلی خود است، اقدام کند. در همین زمینه، متقاضی از یک سو می تواند برای ویزای C (کوتاه مدت) اقدام کند. این یک ویزای کوتاه مدت است که به متقاضی امکان اقامت و تحصیل در اتریش تا 3 ماه را می دهد. ویزای D (بلند مدت) نوع دیگر ویزا برای اعزام دانشجو است. این یک ویزای طولانی مدت است که تا 6 ماه اعتبار دارد و سپس متقاضی می تواند به مجوز اقامت دانشجویی تغییر دهد. اگر در اتریش تحصیلات عالی یا تحصیل طولانی مدت داشته باشید، به این نوع ویزا نیاز دارید. نکته مهم این است که هر دو ویزا، C و D، برای دانشجویان رایگان است.

انواع ویزا برای اعزام دانشجو به اتریش

مدارک اعزام دانشجو به اتریش

گذرنامه معتبر اولین مدرک مورد نیاز برای اعزام دانشجو است. در این زمینه متقاضی باید مطمئن شود که پاسپورت 2 صفحه خالی داشته باشد و در طول یک دهه گذشته صادر شده باشد و در طول اقامت منقضی نشود. سپس باید فرم درخواست ویزا پرینت پرینت گردد و پر شود. بیمه سفر از دیگر مدارک لازم است که متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش باید بیمه مسافرتی شنگن داشته باشید. بیمه فرد متقاصی باید هر نوع شرایط اضطراری را تا سقف 30000€ (یورو( پوشش دهد. از سوی دیگر شما به عنوان یک متقاضی باید عکس های هویتی اخیر را در برنامه خود قرار دهید. لطفا حتما دستورالعمل تصاویر ویزای شنگن را دنبال کنید.

از سوی دیگر متقاضی باید مدرک اقامت اتریش خود را وارد کند. این می تواند دلیلی بر این باشد که متقاضی در مسکن پردیس، خوابگاه دانشجویی واقع شده است یا یک قرارداد اجاره را تضمین کرده است. علاوه بر این متقاضی باید مدرک پرداخت شهریه شامل یک کپی از رسید/صورت حساب بانکی مبنی بر پرداخت هزینه دانشگاه ارائه دهد و در نهایت سوابق دانشگاهی از دانشگاه های قبلی متقاضی به همراه کپی آن باید ارائه شود.

در تصویر زیر برخی مدارک لازم برای اعزام دانشجو به اتریش بیان شده است:

 

ارائه مدرک بیمه برای اعزام دانشجو به اتریش

اصولا برای ورود به اتریش باید بیمه درمانی مسافرتی گرفته شود. لطفا توجه داشته باشید که این بیمه باید در اتریش معتبر باشد و پوشش کافی برای مسائل مختلف بهداشتی داشته باشد. اتباع کشورهای ثالث تنها در صورتی که بتوانند مدرکی مبنی بر داشتن (بیمه بهداشتی که همه خطرات را پوشش می دهد) ارائه دهند، عنوان اقامت دریافت می کنند. بیمه درمانی مسافرتی فقط برای مدتی کافی است تا زمانی که (بیمه سلامتی که همه خطرات را پوشش می‌دهد) پس از ورود به کشور خارج شود. در صورتی که متقاضی در کشوری دارای یک بیمه درمانی معتبر ملی است که قرارداد بیمه اجتماعی با اتریش منعقد کرده است، می تواند فرم (Hauptwohnsitz) ارائه دهنده بیمه درمانی خود را به همراه داشته باشد.

در جدول زیر برخی موارد مهمی که در زمینه مطابقت بیمه کشورهای غیر اتریشی باید با بیمه اتریش رعایت شود، اشاره شده است:

نکات مهم در زمینه بیمه درمانی از کشورهای غیراتریشی
1مزایای درمانی بیمه باید اساسا با مزایای بیمه سلامت ملی مطابقت داشته باشد.
2بیمه باید هزینه درمان پزشکی در اتریش را مستقیما پرداخت کند.
3شرکت بیمه مربوطه باید یک بیانیه کتبی صریح – علاوه بر بیمه نامه – ارائه دهد که تأیید کند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اعزام دانشجو به اتریش با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنند تا اطلاعات تخصصی تری را در این زمینه دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :