مهاجرت تحصیلی آذربایجان

اعزام دانشجو به آذربایجان

اعزام دانشجو به آذربایجان

بسیاری از متقاضیان در خصوص مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به آذربایجان نسبت به این کشور اقداماتی را پیش گرفته اند. خانه ‌ها برای دانشجویان اعزام دانشجو به آذربایجان معمولا از طریق خوابگاه ‌هایی که توسط دانشگاه ترتیب داده شده یا توسط صاحبخانه‌ هایی که توسط دانشگاه متقاضی بررسی و تأیید شده‌ اند، ارائه می ‌شود. پس از پذیرش در یک برنامه، دانشگاه متقاضی را در فرآیند یافتن مکانی برای زندگی راهنمایی می کند. تلاش برای یافتن یک اجاره خصوصی بسیار دشوار خواهد بود، مگر اینکه به خوبی آذربایجانی یا روسی صحبت کنید. متقاضیان اعزام به آذربایجان برای آغاز زندگی دانشجویی می توانند از مطالب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که جزء موسسات اعزام دانشجو به آذربایجان بوده استفاده نمایند.

روند ویزا برای اعزام دانشجو به آذربایجان

جدای از درگیری با ارمنستان، آذربایجان عموما از دانشجویان بین المللی استقبال می کند و این روند ویزا نشان دهنده این است. این نسبتا استاندارد و بدون پیچیدگی است. برای دانشجویان در کنار ویزای تحصیلی آذربایجان، مجوز اقامت موقت نیز صادر می شود. این مجوز برای مدت زمان تحصیل شما معتبر است. برای دریافت ویزا و مجوز، باید به نزدیکترین سفارت، کنسولگری یا مرکز ویزا آذربایجان مراجعه کنید. شما باید 7 مدرک ارائه کنید.

در شکل زیر مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجویی به آذربایجان اشاره شده است:

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجویی به آذربایجان

جمع کردن مدارک گفته شده در شکل بالا آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. دانشگاه متقاضی می تواند به متقاضی کمک کند مکانی برای اجاره پیدا کنید و مدارک به زبان آذربایجانی را با هم تهیه کند. چراکه وقتی آذربایجان درخواست ویزای شما را ارزیابی می کند، دانشگاه متقاضی به عنوان حامی وی عمل خواهد کرد. هزینه ها بسته به پاسپورت و وضعیت اقامت متقاضی بسیار متفاوت است. با سفارت، کنسولگری یا مرکز ویزا محلی خود تماس بگیرید تا ببینید آخرین هزینه ها چقدر است. در مورد زمان پردازش، ممکن است بین 14 تا 40 روز طول بکشد زیرا تمام درخواست‌ها باید مستقیما توسط سرویس مهاجرت دولتی در باکو رسیدگی شود. هر چقدر که این پروسه طولانی باشد، ویزا و مجوز شما برای مدت تحصیل در آذربایجان متعلق به شماست.

هزینه های دانشجو اعزام به آذربایجان

هزینه های تحصیل در آذربایجان، هم برای دانشجویان آذری و هم برای دانشجویان بین المللی، توسط دولت تعیین نمی شود، اما حداکثر 6500AZN (منات آذربایجان) در هر سال تحصیلی برای مقاطع کارشناسی است. این به طور قابل توجهی کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر در منطقه است. هزینه دکتری در هر سال تحصیلی تقریبا یکسان است. اگر دانشجویی در طول دوره دکتری خود تدریس می کند، می تواند هزینه های خود را مستقیما از دستمزد خود کسر کند، به نوعی مانند مالیات. اما یک نکته مهم این است که دولت آذربایجان هزینه های دانشجویان آذری را که در زمینه های محروم هستند و همچنین کسانی که در رشته های STEM تحصیل می کنند، پوشش می دهد. بقیه باید خود بپردازند. بسیاری از مدارس هزینه های خود را به دلار آمریکا برای دانشجویان بین المللی اعلام می کنند.

نکته مهم دیگر این است که آذربایجان به دنبال افزایش حضور آموزش عالی خود است. بنابراین، تعدادی بورس تحصیلی در حال افزایش است، اگرچه به هیچ وجه به تعداد موجود در کشورهایی مانند بریتانیا، ایالات متحده و کانادا نزدیک نیست. بیشترین درخواست از این بورسیه ها، بورسیه دولت آذربایجان است. این بورسیه که سالانه به گروهی منتخب از دانشجویان بین المللی اعطا می شود، تمام هزینه های تحصیل، پروازهای بین المللی، هزینه های ویزا و 470$ (دلار) را هر ماه برای کمک به هزینه های مسکن و زندگی پوشش می دهد. این بورسیه حتی هزینه بیمه درمانی را نیز پوشش می دهد.

هزینه های دانشجو اعزام به آذربایجان

روند اعزام دانشجو به کشور آذربایجان

همانطور که در مورد بسیاری از کشورهای دیگر در منطقه وجود دارد، متقاضی باید مستقیما به دانشگاه درخواست دهد و نه از طریق یک پورتال مرکزی ملی. با این حال، اکثر دانشگاه ها از یک روش استاندارد نسبتا مشابه پیروی می کنند. پنجره برنامه عموما از 15 می تا اوایل جولای باز است. نکته بعدی این است که مانند اداره مهاجرت دولتی، دانشگاه های آذری می خواهند بدانند که شما در زمان درخواست چه کسی هستید. شما باید مدارک مختلفی را ارائه دهید که این مدارک را می توان به 2 زبان آذربایجانی یا انگلیسی ارسال کرد. اگر اسناد شما به زبان دیگری باشد. اگر برای دوره کارشناسی درخواست می دهید، ریز نمرات دبیرستان خود را ارائه دهید. اگر برای دوره کارشناسی ارشد درخواست می دهید.

برای هر2 سطح تحصیلی، دانشگاه ها مایل هستند که رزومه شما، هم حرفه ای و هم علمی و یک انگیزه نامه را ببینند برخی از دوره های رقابتی تر، مانند مهندسی یا پزشکی، نیز به توصیه نامه نیاز دارند. مجددا تمامی این مدارک باید به زبان آذربایجانی یا انگلیسی و یا با ترجمه محضری ارائه شوند. شما همچنین باید مدرکی مبنی بر توانایی های انگلیسی خود ارائه دهید، حتی اگر اهل یک کشور انگلیسی زبان مانند بریتانیا یا ایالات متحده باشید.

سایر نکات لازم برای اعزام دانشجویی به آذربایجان در شکل زیر طرح شده است:

ردیفتوضیحات
1اگر برای دکترا در آذربایجان درخواست می دهید، باید تمام مدارک خود را فقط به زبان آذربایجانی ارائه دهید.
2همه ترجمه ها برای درخواست اعزام برای دکتری باید محضری باشد.
3محل زندگی باید مورد تایید دانشگاه قرار بگیرد.

متقاضیان علاقه مند به اعزام دانشجو به باکو می توانند چالش های خود را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند تا در سریع ترین زمان ممکن حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :