مهاجرت به کشور کانادا

اطلاعات عمومی کانادا

اطلاعات عمومی کانادا

کانادا از بزرگترین کشورهای جهان است که در شمال قاره آمریکا واقع گردیده است و در این مقاله اطلاعات عمومی کانادا شفاف سازی خواهد شد. جمعیت این کشور 35 ملیون نفر است. با توجه به وسعتی که دارد از جمعیت بسیار کمی برخوردار می باشد. ما در اینجا سعی براین داریم تا به اطلاعات عمومی کانادا بپردازیم. کانادا حکومتی دموکراسی پارلمانی است که بصورت پادشاهی اداره می گردد. در حال حاضر ملکه الیزابت شخص اول کشور کانادا به شمار می رود که تمامی قوانین با تأیید و امضاء این شخص اجرایی می گردد.

کشور کانادا به 3 منطقه تقسیم شده و به طور کلی از 10 ایالت تشکیل گردیده است. هر یک از ایالت های این کشور مرکزی جداگانه دارد. اکثر متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، ابتدا اطلاعات عمومی کانادا را مطالعه می نمایند. با مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نسبت به اخذ مهاجرت به این کشور اقدام می نمایند.

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است. اما جمعیت فرانسوی زبانان این کشور در شهر کبک کانادا زندگ می نمایند. مردم این کشور از بهترین امکانات رفاهی و آموزشی برخوردارند. از آنجائیکه کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر در جهان است، سالانه افراد زیادی از طریق راه های مختلف به این کشور مهاجرت می نمایند. از طرفی سیستم اعطاء تابعیت در کانادا بر اصل خاک است. فرزندانی که در خاک این کشور متولد گردیده اند، به راحتی می توانند تابعیت کانادا را دریافت نمایند.

بررسی شرایط عمومی و جغرافیای کانادا

کانادا کشوری در شمال قاره آمریکا است که از 3 طرف به اقیانوس های منجمد شمالی، آرام و اطلس منتهی می گردد. از این رو تنها مرز زمینی کانادا با کشور آمریکاست. کانادا به 3 بخش و 5 منطقه اصلی آتلانتیک، مرکزی، پرایریس، سواحل غربی و منطقه شمال تقسیم گردیده است. شهرهای نیوبرانزویک، پرنس ادوارد، نیوفاندلند ولابرادور از جمله شهرهایی هستند که در منطقه آتلانتیک این کشور موقعیت دارند. مردم این منطقه از کانادا به انجام فعالیت هایی همچون کشاورزی، جنگلداری، ماهیگیری و کارهای معدن مشغول هستند. شهرهای فوق از جاذبه های گردشگری فوق العاده ای برخوردار هستند که موجب جذب گردشگران و توریستان کشورهای مختلف گردیده است.

در بخش اطالاعات عمومی کانادا می توان بیان نمود که بخش های زیادی از کشور کانادا را کوه ها ،علفزارها و دشت ها تشکیل داده است. بیشترین تراکم جمعیت در نزدیکی مرزهای آمریکا مشاهده می گردد. با وجود کوه های فراوان در کانادا، دریاچه های پرآبی در این کشور وجود دارد که آب آشامیدنی مردم این کشور را تأمین می نماید. با توجه به بارش های باران در این کشور، در طول سال این دریاچه ها مملوء از آب می گردند. جنگل های فراوانی در بخش های شمالی و و در انتهای آب های سنت لورنس بوجود آمده است. این بخش از کانادا تنها 2 ماه از سال دمایی پایین تر از دمای انجماد را تجربه می کند. در اکثر روزهای سال یخ زده و دمایی بالاتر از نقطه انجماد دارد.

اطلاعات عمومی اقتصاد کانادا

کانادا در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان قرار دارد. این کشور دارای منابع نفت و گاز بسیاری در شهرهای بریتیش کلمبیا، آلبرتا و ساسکاچوان می باشد. همچنین معادن بزرگ طلا، آلومینیوم، سرب و نیکل در این کشور وجود دارد. در حال حاضر کانادا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روی در جهان می باشد. کشاورزی نیز از دیگر بخش های درآمدی کشور کانادا به شمار می رود. غلات و گندم مهمترین محصولاتی هستنند که در این کشور تولید و به دیگر کشورها صادر می گردد. رشد تولید ناخالص داخلی در کانادا در سال 2017 برابر با 1/3% گزارش گردیده است. یکی از مهمترین عوامل رشد اقتصادی کانادا مصرف کنندگان در این کشور می باشد.

کانادا سومین کشوری است که بیشترین ذخایر نفت و گاز در جهان را در خود جای داده است. علاوه بر این کانادا یکی از تولید کنندگان انرژی بادی و خورشیدی به شمار می رود. به دلیل ارزان بودن انرژی برق در این کشور، اکثر مردم به دلیل جلوگیری از آلودگی هوا از انرژی الکتریکی برای نیازهای زندگی شان استفاده می نمایند. به طور کلی کانادا از رشد سریع اقتصادی برخوردار می باشد. همین امر از موجبات رفاه و امکانات بسیار مناسب زندگی در این کشور می باشد. نرخ بیکاری در کشور کانادا برابر با 5% است. سالانه افراد زیادی با هدف انجام کار در کانادا مهاجرت می نمایند. اکثر افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند با کسب اطلاعات عمومی کانادا می توانند تصمیم بهتری در این زمینه اتخاذ نمایند.

اطلاعات عمومی اقتصاد کانادا

بررسی آب و هوای کانادا

در این بخش از اطلاعات عمومی کانادا به آب و هوای این کشور خواهیم پرداخت. با توجه به وسعت کشور کانادا، مناطق مختلف این کشور دارای آب و هوای متفاوتی هستند. اکثر افراد معتقدند آب و هوای کانادا سرد و قطبی است. اما اینگونه نیست. تنها بخش های شمالی این کشور دارای آب و هوایی سرد و قطبی است. مناطق جنوبی کانادا دارای آب و هوایی معتدل و مناسبی می باشد. در اکثر روزهای سال این مناطق دارای دمایی برابر با 20 درجه سانتیگراد می باشد. شهرهایی که در نزدیکی مرزهای آمریکا واقع گردیده اند دارای آب و هوایی گرم و مناسب هستند. جمعیت افراد در این مناطق نسبت به دیگر شهرهای کانادا بیشتر است. شهرهای مختلف کانادا دارای آب و هوایی متفاوتند.

بیشترین نوسانات دمایی در شهرهای انتاریو و کبک مشاهده می گردد. زیرا این شهرها دارای زمستان هایی بسیار سرد و تابستان هایی گرم می باشند. اما شهرهایی که در منطقه آتلانتیک کانادا واقع گردیده اند، در تابستان ها دارای آب و هوایی بسیار معتدل و مناسب می باشند. اتاوا پایتخت سیاسی کشور کانادا یکی از شهرهای شمالی در این کشور است که دارای زمستان هایی سرد و تابستان هایی گرم می باشد. در اکثر روزهای زمستان بارش برف را می توان در این شهر مشاهده نمود. عمق لایه های برف در این شهر نسبت به دیگر شهرهای کانادا بیشتر است. زمستان های این شهر به 120 روز می رسد.

شرایط کلی مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین کشورهای مهاجرتی در جهان است. مردم این کشور از رفاه و امکانات بسیار مناسب زندگی برخوردارند. دانشگاه های معتبر در این کشور از جمله مهمترین دلایل مهاجرت دانشجویان به این کشور است. سیستم آموزشی با کیفیت و امکاناتی که دانشگاه های این کشور در اختیار دانشجویان قرار می دهد. از مهمترین دلایل کسب رنکینگ های بالای دانشگاه های این کشور است. تدریس در دانشگاه های کانادا به زبان انگلیسی است. اگرچه هزینه های تحصیل در این دانشگاه های نسبتا بالاست. اما در مقایسه با هزینه های تحصیل در آمریکا و انگلستان بسیار مقرون به صرفه تر است. دانشگاه های کانادا بورسیه های متعددی را به دانشجویان ارائه می نمایند. دانشجویانی که دارای امتیازات علمی بالایی باشند به راحتی می توانند با اخذ این بورسیه ها به تحصیل رایگان بپردازند.

از دیگر راه های مهاجرت به کانادا کار است. با توجه به کمبود نیروی مختصص و ماهر در این کشور، دولت کانادا برنامه مهاجرتی موسوم به نیروی کار را ایجاد نموده است. همچنین از این طریق به تأمین نیروی متخصص و ماهر خود از طریق دیگر کشورها می پردازد. بدین گونه که افرادیکه مهارت آنها در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارد، می توانند در این برنامه مهاجرتی شرکت نموده و تقاضای ویزای کانادا را بنمایند. پزشکی و مهندسی فناوری اطلاعات از جمله مهمترین مشاغل مورد نیاز در این کشور به شمار می رود. متخصصین در این حوزه شغلی می توانند درآمدهای بسیار بالایی را در کانادا کسب نمایند.

هزینه های زندگی در کانادا

کانادا از جمله کشورهای قاره آمریکا است. هزینه های زندگی در کانادا در مقایسه با کشورهای اروپایی گران است. اما اگر هزینه های زندگی در این کشور را با کشورهای آمریکا و انگلستان مقایسه نمائیم، این هزینه ها بسیار مناسب تر هستند. بطور کلی هزینه های زندگی شامل خورد و خوراک پوشاک، حمل و نقل و اقامت افراد می گردد. این هزینه ها بسته به سطح زندگی افراد و شهرهای مختلف کانادا متفاوت است. شهرهای ونکوور، تورنتو، ویکتوریا، کلگری و اتاوا از جمله شهرهایی هستند که هزینه های زندگی در این شهرها بالا گزارش شده است. بیشترین هزینه های زندگی مربوط به اقامت و محل سکونت افراد است. بطور متوسط افراد 1200$ الی $3500 (دلار) در ماه بابت هزینه اقامت خود در این کشور پرداخت می نمایند.

با توجه به اطلاعات عمومی کانادا که در اختیار عزیزان قرار دادیم، می توان گفت کانادا یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی می باشد. متقاضیان می توانند جهت آگاهی از جزئیات مهاجرت به این کشور با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره و از تجربیات مفید آنان در این زمینه بهره مند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :