مهاجرت سرمایه گذاری در ارمنستان

استارت آپ ارمنستان

استارت آپ ارمنستان

کشور ارمنستان به عنوان نمونه حدود 36 استارت آپ دارد و محبوب ترین های استارت آپ ارمنستان عبارتند از Krisp و Podcastle خواهند بود. از سوی دیگر محبوب ترین صنایع در ارمنستان عبارتند از Social & Leisure، نرم افزار و داده، بازاریابی و فروش در نقشه StartupBlink و اکوسیستم استارت آپ ارمنستان شامل 13 استارت آپ اجتماعی و اوقات فراغت، 7 استارت آپ نرم افزار و داده و 5 استارت آپ بازاریابی و فروش است.

وجود چنین فضایی در کنار حمایت های دولت ارمنستان از فعالیت های تجاری و مشوق های مالیاتی این کشور، بستر مناسبی را برای افراد گشوده است که علاقه مند به فعالیت استارت آپی هستند. در همین زمینه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا هم به افراد علاقه مند به کار در شرکت های استارت آپ و هم علاقه مندان راه اندازی استارت آپ در ارمنستان، خدمات مشاوره ای ارائه دهد.

بهترین استارت آپ های ارمنستان

در میان استارت آپ های معروف ارمنستان، نام PicsArt نامی آشنا است. این استارت آپ برای یک ویرایشگر عکس و ویدئو است که در سال 2011 راه اندازی شده است. این برنامه انواع ابزارهای ویرایش و یک پلت فرم اجتماعی را برای اشتراک گذاری آثار و دنبال کردن هنرمندانی که دوست دارید ارائه می دهد. این اپلیکیشن به 30 زبان برای پلتفرم های iOS، اندروید و ویندوز در دسترس است و بیش از 600 میلیون بار دانلود شده است. این برنامه در رتبه دوم بین المللی برنامه های رایگان در App Store قرار گرفت. به گفته Owler، درآمد سالانه PicsArt حدود 30 میلیون $ (دلار) برآورد شده است. مخاطب اصلی PicsArt کاربران تا 25 سال هستند. دفتر مرکزی در سانفرانسیسکو واقع شده است، اما دفتر ایروان بزرگترین دفتر است. حدود 300 متخصص، عمدتا مهندس و طراح، از ایروان مشغول به کار هستند.

وینتی Vineti یک پلتفرم مبتنی برابر است که برای ساده‌ سازی چشمگیر دسترسی به سلول‌ ها و ژن ‌درمانی و واکسن‌ های شخصی‌ شده سرطان ایجاد شده است. پلتفرم مدیریت درمانی شخصی به عنوان یک اکوسیستم برای همه بازیگران درگیر در فرآیند تولید و توزیع درمان (پزشکان و کارکنان پرستاری، تعامل با بیمار، تولیدکنندگان دارو، تدارکات و پیک‌ ها) عمل می‌ کند. این پلتفرم به همه بازیگران درگیر در فرآیند کمک می کند تا عملیات را بهبود بخشند، عامل انسانی را به حداقل برسانند و اطمینان حاصل کنند که محصولات با مقررات و استانداردها مطابقت دارند. در پایان، به ارائه سریع تر و کارآمدتر درمان مورد نیاز به بیمار کمک می کند. این شرکت به عنوان پیشگام فناوری توسط مجمع جهانی اقتصاد جایزه دریافت کرد. بخش اصلی تیم این شرکت در ایروان حدود 30 متخصص است.

صحنه استارت آپ ارمنستان

صحنه استارت‌ آپ ارمنستان تحت تأثیر شرکت‌ های دیاسپورای ارمنی مانند Service Titan که اکنون حدود 1 میلیارد $ (دلار) ارزش دارد و شرکت‌ های بومی ارمنی مانند Shadowmatic که در سال 2015 برنده جایزه طراحی اپل شد، به سرعت در حال رشد است. نارک واردانیان The Crowdfunding Formula، یکی از برترین شرکت‌ های بازاریابی سرمایه ‌گذاری جمعی را تقریبا به ‌طور تصادفی راه ‌اندازی کرد. او در کمپین کیک استارتر برای یک استارتاپ قبلی آنقدر ناموفق بود که به تابلوی نقاشی برگشت و شروع به یادگیری در مورد تامین مالی جمعی از ابتدا کرد و ناگهان به عنوان یک مرجع تامین مالی جمعی شناخته شد. استارت آپ های محلی شروع به مراجعه به او برای کمک کردند و او شروع به استفاده از دانش خود کرد و به زودی متوجه شد که اطلاعاتی که در کتابش آورده بود واقعا کار می کند. یکی دیگر از موفقیت‌ های اولیه PicsArt بود.

امروزه در مورد صحنه استارت آپ ارمنستان می توان گفت که اگر 10 سال پیش را نگاه کنید، شرکت‌ های بسیار کمی در ارمنستان وجود داشتند. بنابراین در آن زمان استارت ‌آپ بخشی از فرهنگ نبود، بسیار جدید بود و بیشتر مردم از انجام آن می‌ ترسیدند یا انجام نمی ‌دادند. بنابراین آنها ترجیح می دادند در یک مکان امن تر کار کنند، به جای استارت آپی که در آن همه چیز غیرقابل پیش بینی است. اما امروز همه اینها تغییر کرده است، زیرا استارت آپ ها به یکی از بزرگترین گرایش ها در ارمنستان تبدیل شده اند. شرایط ثبت ایده و کارآفرینی در ارمنستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

عملکرد دولت در قبال استارت آپ ارمنستان

ارمنستان به طور فعال در حال تبدیل شدن به مرکز منطقه ای جدید فناوری و نوآوری پیشرفته است که راه حل ها و محصولات نرم افزاری و سخت افزاری را برای مشتریان در سراسر جهان ارائه می دهد. در همین مسیر دولت نیز عملکرد در ارمنستان تغییر یافته است. در حالی که دولت ارمنستان در زمینه تأمین مالی مستقیم برای استارت آپ ها ارائه نمی کند، اما معافیت های مالیاتی ترجیحی را که به طور خاص برای شرکت های فناوری اطلاعات و استارت آپ های فناوری طراحی شده است، ارائه می دهد. اساسا آنها هیچ مالیات بر درآمدی نمی پردازند و فقط با مالیات بر حقوق 10% همراه با سایر مزایا و مشوق ها روبرو هستند.

علاوه بر دولت، عوامل بسیاری از رشد سالم شرکت های فناور حمایت می کنند. چراکه 71.8% از جمعیت این کشور از اینترنت استفاده می کنند. موبایل 3G حدود 90% از کشور را پوشش می دهد. خدمات 4G و 4G+ در شهرهای بزرگ در دسترس هستند. هزینه های ابزار اینترنت با اینکه از 2$ الی 15$ (دلار) در ماه متغیر است و میانگین قیمت مگابیت در ثانیه حدود $0.27 (دلار) در ماه است. امروزه بخش ICT 28460 کارمند دارد که از این تعداد 16212 نفر در شرکت های فناوری اطلاعات هستند. هر ساله بیش از 1800 دانشجو از دانشکده های مرتبط با فناوری اطلاعات فارغ التحصیل می شوند. صنعت آموزش و تحصیل در ارمنستان در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

عملکرد دولت در قبال استارت آپ ارمنستان

دلایل جذابیت اکوسیستم استارت آپ ارمنستان

یکی از ویژگی های منحصر به فرد بخش فناوری ارمنستان، درصد بالای زنان (45.2%) در فناوری است. زنان ارمنی شرکت کنندگان تمام عیار در این بخش هستند که نه تنها در بخش های تجاری و بازاریابی بلکه در توسعه بازی، برنامه نویسی و QA نیز درگیر هستند. از سوی دیگر با افزایش جذابیت کارآفرینی فناوری ارمنستان، بسیاری از غول ‌های فناوری جهان مانند اینتل، مایکروسافت، آی ‌بی ‌ام، سینوپسیس و سیسکو در چند سال گذشته از طریق خرید قابل توجه استارت ‌آپ ‌های نسل اول ارمنستان حضور خود را در ارمنستان تثبیت کردند.

Renderforest یک پلتفرم برندینگ همه کاره است که برندسازی حرفه ای را برای همه در دسترس قرار می دهد. این پلتفرم با تیمی بسیار خلاق و مشتاق، بهترین ابزارهای برندسازی آنلاین را برای ایجاد ویدیوها، آرم ‌ها، گرافیک‌ ها، ماکت‌ ها و وب‌ سایت‌ های با کیفیت بالا با کمترین زمان و تلاش ارائه می‌ دهد. gg Taxi یکی از میهن پرستان ترین تیم ها و محصولات مفید در ارمنستان می باشد. برنامه تاکسی بسیار توصیه شده و بسیاری از ارمنی ها به شما خواهند گفت که اتومبیل ها زیباتر و ایمن تر هستند. بررسی موضوع مهاجرت به ارمنستان به طور کامل در مقاله مذکور نگارش شده است.

نقش برون سپاری در استارت آپ ارمنستان

وقتی نوبت به برون سپاری نرم افزار و یافتن شرکای فناوری قابل اعتماد از ارمنستان برای توسعه برنامه های کاربردی تجاری شما می رسد، ارمنی ها اولین پذیرندگانی هستند که می توانند خود را به عنوان «متفکران» و «نوآوران فناوری» به جای «انجام دهنده و برنامه نویس» معرفی کنند. بازیگران خدمات کلیدی در بازار با بیش از 10 سال تجربه در کار موفقیت آمیز با رهبران صنعت از سراسر جهان و ساخت CRM های سفارشی، ERP، ابزارهای اتوماسیون و پلت فرم های SaaS وجود دارند و تیم ‌های جوان‌ تر و کوچک‌ تری وجود دارند که بر بخش‌ های خاص و توسعه راه ‌حل‌ های خاص برای شرکای خود تمرکز می‌ کنند.

خدمات کلیدی محبوب برای برون سپاری و ارائه شده توسط شرکت های فناوری ارمنی عبارتند از:

  • توسعه نرم افزار سفارشی
  • توسعه وب سایت
  • توسعه پلتفرم تجارت الکترونیک و توسعه

در جدول زیر به سایر شرکت های فعال برون سپاری در استارت آپ ارمنستان اشاره شده است:

نام شرکتتوضیحات
SFLیک شرکت مشاوره و توسعه نرم افزار است که تحول دیجیتال را برای بسیاری از مشاغل در سراسر جهان به ارمغان می آورد.
Preezmaیک شرکت توسعه نرم افزار سفارشی و مشاوره فناوری اطلاعات مستقر در ایروان است.
Volیک شرکت توسعه نرم افزار منحصر به فرد است و تیم های مستحکمی (4 دفتر) در ارمنستان ایجاد کرد و با افتتاح 3 دفتر توسعه در اوکراین جهانی شد.

برای اطلاع از نحوه ورود به صحنه استارت آپ ارمنستان می توانید ایده های خود را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :