مهاجرت تحصیلی نروژ

اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ

اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ باید بدانید که دانشجوهای زیادی سالانه به دلیل بالا بودن سطح آموزشی خواستار پذیرش در نروژ می باشند. حتی با وجود نزدیکی این کشور به قطب شمال و حاکمیت سرما بر اقلیم جغرافیایی متقاضیان زیادی برای تحصیل در این کشور اقدام به مهاجرت تحصیلی به نروژ می کنند. بر طبق آمار، گفته می شود که سرزمین های اروپایی شمالی، یعنی کشورهای حوزه اسکاندیناوی از جمله نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند سالانه پذیرای 25000 دانش آموز متقاضی از کشور های دیگر نقاط جهان می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ

مراجعه و اخذ پذیرش در دانشگاه های نروژ کاملا ساده است. برای پذیرش در هر دوره از تحصیلات خود، باید که گواهینامه پذیرش عمومی دانشگاه را کسب کرده باشید که با اتمام دوره متوسطه می توانید به آن برسید. دانشجویان بین المللی می توانند با استفاده از لیست GSU، بفهمند که آیا مدارک خارجی آنها شناخته شده است یا خیر. در ادامه شما می توانید از طریق قانون 23/5 برای دانشگاه های نروژ اقدام کنید. این قانون می گوید که اگر شما باید بالای 23 سال داشته باشید و 5 سال تحصیلات ترکیبی و سابقه کار داشته باشید و امتحانات خود را در چندین موضوع اصلی (از جمله زبان نروژی، ریاضیات، علوم طبیعی) گذرانده باشید، می توانید برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایید.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ به هنگام درخواست، باید برای برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، مستقیما و به صورت جداگانه در هر موسسه ای که به آن علاقه دارید اقدام کنید. شما معمولا باید یک فرم درخواست را پر کنید، که به طور معمول در وب سایت موسسه یا در صورت درخواست در دسترس است. دوره های کارشناسی که به زبان نروژی تدریس می شوند می توانند با استفاده از خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج های نروژ اعمال شوند.

رشته های پیشنهادی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ

رشته های زیادی برای تحصیل در کشور نروژ به دانشجوهای داخلی و خارجی ارائه می شود. ولی همانند تمامی دانشگاه های کشورهای دیگر، دانشگاه های کشور نروژ نیز از رشته های خاص کشور خود حمایت می کنند و در آن زمینه دانشجو می پذیرند. برای مـثال در نروژ رشته های محبوبی از قبیل مطالعات وایکینگ شناسی و قرون وسطا وجود دارد که قابل پذیرش است. این موضوع مختص به خود مردم کشور نروژ و افرادی که علاقه به کسب اطلاعات در این زمینه دارند می باشد.

به هر حال بر اساس داده های اطلاعاتی از دانشگاه های کشور نروژ به این امر پی بردیم که رشته هایی از قبیل مهندسی صنایع، شیمی، مطالعات زبان، مدیریت بازرگانی، ریاضیات، مدیریت و رهبری از جمله رشته های پیشنهادی از دانشگاه های کشور نروژ می باشند که در صورت بالا بودن سطح نمرات دروس پایه و دیگر مدارک تحصیلی، فرد متقاضی می تواند برای اخذ بورسیه نیز اقدام نماید.

رشته های پیشنهادی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ

پذیرش تحصیلی از برترین دانشگاه های کشور نروژ

در کشور نروژ دانشگاه های زیادی برای اخذ پذیرش تحصیلی وجود دارند. اما ما برای معرفی این دانشگاه ها توجهی به رشته های پیشنهادی برای تحصیل در کشور نروژ نکرده ایم و این امر فقط مختص بالا بودن سطح مراکز تحصیلی می باشد. کشور نروژ دارای دانشگاه های دولتی، موسسات و کالج دانشگاهی و هنری و چندین موسسه آموزش عالی خصوصی معتبر می باشد.

بدین ترتیب در جدول زیر به بررسی رتبه های دانشگاه های کشور نروژ می پردازیم:

دانشگاهشهررنکینگ جهانی
دانشگاه آگرکریستینسن1496
دانشگاه آرکتیکترومسو2046
دانشگاه برگنبرگن1469
دانشگاه استاوانگراستاوانگر254
دانشگاه اسلواسلو129

دانشگاه اسلو از بهترین دانشگاه های نروژ

یکی از برترین دانشگاه های کشور نروژ دانشگاه اسلو است که دارای رتبه 131 در جهان و همچنین رتبه 58 در اروپا می باشد. این دانشگاه از جمله دانشگاه هایی است که دارای امکانات فراوان بوده و منجر به تسهیل تحصیلات برای دانشجویان داخلی و خارجی می شود. این دانشگاه در سال 1811 میلادی تاسیس شد و علاوه بر قدمت بسیار تا سال 2016 بزرگترین دانشگاه منطقه بوده است.

دانشگاه اسلو در نروژ دارای دانشکده هایی همچون ریاضیات، پزشکی، علوم انسانی و سایر دانشکده ها دیگر می باشد. این دانشگاه شامل کلیسای نروژ نیز هست. همچنین دانشکده پزشکی آن بین چند بیمارستان دانشگاهی بنا شده است.

همچنین رشته ها اصلی ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از:

  • حقوق
  • دارو سازی
  • علوم انسانی
  • دندانپزشکی

دانشگاه برگن از بهترین دانشگاه های نروژ

دانشگاه برگن دانشگاهی است که در سال 1946 بازگشایی شد. از این رو در زمان حال به یکی از مناسب ترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی به نروژ تبدیل شده است و توانسته رضایت دانشجویان را جلب نماید. سر انجام در سال 2017 در دانشگاه برگن دانشکده های جدیدی اعم از موسیقی و طراحی ساخته شد که تاکنون پیشرفت مطلوبی داشته اند و بیش از پیش رضایت دانشجویان را جلب نموده اند.

معماری زیبای این دانشگاه، به انگیزه تحصیلی دانشجویان می افزاید. همچنین کتاب خانه و موزه زیبا این دانشگاه همانند خود دانشگاه از معماری با شکوهی برخوردار است. وجود محیط تحصیلی مناسب، امری ضروری برای ارتقاء سطح کیفی یادگیری دانشجویان است که در این دانشگاه به چشم می خورد.

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های کشور نروژ

بورسیه های تحصیلی مختلفی در کشور نروژ وجود دارد. یکی از این بورسیه ها، بورسیه های تحصیلی دانشگاه اسلو می باشد، اسلو یک موسسه بودجه عمومی است. بنابراین می توانید از طریق بورسیه اسلو تقریبا شهریه رایگان داشته باشید. در حالی که، شما می توانید از آن شهریه طاقت فرسایی که مدارس دیگر طلب می کنند پس انداز داشته باشید، زیرا زندگی در اسلو بسیار گران است. بدین ترتیب امکان تحصیل رایگان در نروژ یک امتیاز مثبت است، اما شما همچنان باید با هزینه های بالای همراه با زندگی در شهرهای این کشور کنار بیایید. این بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی و همچنین کسانی که دوره های کارشناسی ارشد و دکترا را می گذرانند در دسترس هستند.

در حالی که بایستی در نظر داشته باشید که اکثر بورسیه های تحصیلی ارائه شده همه هزینه ها را پوشش نمی دهد. در این مقاله سعی بر این شد تا شما را با اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ و آشنا کنیم. در صورتی که اطلاعات این مقاله برای شما کافی نبود می توانید با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره با مسئولین مربوط به این دپارتمان از اطلاعات بیشتری بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :