مهاجرت تحصیلی فرانسه

اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه

اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه این است که دانشگاه ها شهریه بسیار کمتری نسبت به سایر کشورها دارند. اگر تمایل به تحصیل در کالج ها و دانشگاه های فرانسه دارید، احتمالا کنجکاو هستید که درباره مراحل درخواست پذیرش در دانشگاه های فرانسه بیشتر بدانید.

ما در این مقاله در خصوص سوالاتی که در زیر درج شده اطلاعاتی مفیدی در اختیار شما قرار خواهیم داد:

  • آیا از هزینه های تحصیل در کشور فرانسه اطلاعاتی دارید؟
  • آیا در مورد شرایط پذیرش در دانشگاه های فرانسه اطلاعاتی دارید؟
  • آیا برای پذیرش در دانشگاه های فرانسه به مدرک زبان نیاز می باشد؟
  • آیا پذیرش تحصیلی در فرانسه شامل ویزای همراه می شود؟
  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه های فرانسه به چه صورت است؟
  • آیا اطلاعاتی در مورد رنکینگ دانشگاه های فرانسه دارید؟

هزینه های تحصیل در دانشگاه های فرانسه

از پاییز سال 2022، دانشجویان بین المللی مجبور به پرداخت شهریه بالاتر در دانشگاه های فرانسه شدند. این یک تغییر شدید از یک سیستم شهریه کاملا رایگان در کشور فرانسه بود. با این حال این امر برای دانشجویان منطقه اتحادیه اروپا تفاوت دارد، این دانشجویان فقط باید حدود 200€ (یورو) در سال بپردازند. در عین حال، 3 برابر بورسیه تحصیلی با حمایت دولت برای دانشجویان خارجی اتخاذ شده است، این شامل تمام کشورهای اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) و همچنین ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ می باشد.

هزینه های دانشجویان اتحادیه اروپا شامل €170 (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی 243€ (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد 601€ (یورو) در سال در دوره های مهندسی در موسسات خاص 380€ (یورو) در سال برای برنامه های دکترا بود. با این حال، برای سایر دانشجویان بین المللی اکنون مقادیر بالاتری برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت می شود.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور فرانسه

کشور فرانسه برای کسانی که در هر مقطع قصد اقدام برای پذیرش را دارند شرایط خاص به خود را ارئه می دهد. کسانی که قصد تحصیل در فرانسه و اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی را دارند خارج از چگونگی اقدام برای پذیرش، باید مدارک قبولی دوره متوسطه خود را داشته باشند. فرد متقاضی باید از نمرات خوبی برخوردار باشد. معدل دوره متوسطه متقاضی کمتر از نمره 13 نباشد، بالا بودن معدل تاثیر به سزایی در پذیرش و اخذ بورسیه فرد متقاضی خواهد داشت. به همین صورت در مقاطع بالاتر مدارک قبولی دروس مقاطع گذشته نیز مورد نیاز است.

در صورتی که فرد دارای مدرک زبان فرانسوی باشد از شانس پذیرش در دانشگاه و اخذ ویزای بالا تری برخوردار می باشد. همانطور که گفته شد شانس این متقاضی برای دریافت بورسیه نیز بیشتر می شود. روش درخواست بسته به ملیت شما در واقع متفاوت است. دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند با شرایط مشابه دانشجویان فرانسوی، مستقیما به دانشگاه مراجعه کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید از طریق سیستم درخواست آنلاین، که در حال حاضر رویه تحصیل در فرانسه نامیده می شود، اقدام کنند.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور فرانسه

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های کشور فرانسه

بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی متقاضی مهاجرت تحصیلی به فرانسه وجود دارد. بورس تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد بین المللی و دانشجویان کارشناسی گزینه هایی از قبیل بورس تحصیلی امیل بوتمی برای دانشجویان بین المللی در علوم، بورسیه های کارشناسی و کارشناسی ارشد آکادمی بین المللی مد، بورس تحصیلی کارشناسی ارشد بین المللی در توسعه روستایی با عنوان اراسموس ماندوس، بورس تحصیلی بین المللی انتخاب برای دانشجویان کارشناسی ارشد، بورس تحصیلی دانشگاه بین المللی فضایی رای کشورهای در حال توسعه، بورس تحصیلی کارشناسی ارشد مرکز بین المللی برای دانشجویان بین المللی، برنامه بورس تحصیلی اراسموس به علاوه کارشناسی ارشد در ارتباطات دیجیتال برای دانشجویان بین المللی.

بورسیه های مختص به افراد برجسته، بورسیه بنیاد پاریس فورته برای دانش پژوهان زن بین المللی، بورسیه های دولت فرانسه (عالی ایفل) برای کشورهای در حال توسعه، برنامه بورسیه برای دانشمندان برجسته جوان با عنوان پاریس ساکلای، بورس تحصیلی دانشگاه سوربن پاریس سیته برای دانشجویان دکترا بین المللی، بورس تحصیلی پژوهشگاه پژوهش پیشرفته موسسه پاریس برای محققان بین المللی، برنامه بورسیه در هنرها و علوم انسانی. شرایط هزینه زندگی در فرانسه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

اخذ پذیرش تحصیلی از برترین دانشگاه های فرانسه

فرانسه دارای بیش از 3500 موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی است که انتخاب گسترده ای را به دانشجویان از سراسر جهان ارائه می دهد. در رتبه بندی QS 39 دانشگاه از فرانسه قرار دارند که 11 دانشگاه در 300 دانشگاه برتر جهانی قرار گرفتند. دانشگاه پی سی ال پاریس تحصیل در علوم، مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر را ارائه می دهد و تا به حال 26 جایزه نوبل توسط محققان این دانشگاه کسب شده است.

در ادامه برخی از برترین دانشگاه های فرانسه ارائه شده اند:

دانشگاهرنکینگ کشوریرنکینگ جهانی
دانشگاه دولتی پاریس137
دانشگاه سوربن244
دانشگاه الکل پاریس379
دانشگاه الکس مارسل4101-150
دانشگاه جرنوبل آلپ5101-150
دانشگاه استراسبورگ6101-150
دانشگاه پاریس دیدروت7101-150
دانشگاه مونتیپلیر8151-200

در این مقاله سعی بر این شد تا شما را با اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های فرانسه آشنا کنیم، با توجه به تمامی این مسائل و با تکمیل بودن مدارک می توانید برای پذیرش در هر یک از دانشگاه های مورد نظر خود در کشور فرانسه اقدام نمایید. در صورتی که اطلاعات این مقاله برای شما کافی نبوده می توانید با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره با مسئولین مربوطه به این دپارتمان از اطلاعات بیشتری درخصوص مهاجرت به فرانسه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :