مهاجرت به کشور آلمان

اختلاف ساعت ایران با شهرهای آلمان

اختلاف ساعت ایران با شهرهای آلمان

این مقاله درباره اختلاف ساعت ایران با شهرهای آلمان است و روش های مرسومی برای شرح این میزان اختلاف به طور کاربردی شرح داده می شود. روابط رسمی دیپلماتیک بین ایران و آلمان در سال 1952 آغاز شد و آن در زمانی بود که ایران اولین دفتر دیپلماتیک خود را در بن (Bonn) گشود. 2 کشور آلمان و ایران از قرن 19 میلادی از روابط دیپلماتیک متقابل برخوردار بودند.

سفر از آلمان تا ایران با اتومبیل، تقریبا 44 ساعت طول می کشد و با پرواز مستقیم از برلین، تقریبا 6 ساعت طول می کشد. یکی از سوالات مهم این است که چرا مسئله اختلاف زمانی اهمیت دارد. دانستن این امر چه کمکی به ما می کند؟ اگر این موضوع برای شما مورد ابهام است، برای دریافت پاسخ این سوالات با ما همراه باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر امکان ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شما عزیزان امکان پذیر خواهد بود.

اهمیت اختلاف ساعت ایران با شهرهای آلمان

برای این که بتوانیم به جای جای این کره خاکی سفر کنیم و یا با افراد در کشورهای دیگر تماس داشته باشیم و ارتباط برقرار کنیم. لازم است تا بدانیم که در کشور مورد نظرمان اکنون چه زمانی از شبانه روز است. اختلاف ساعت در بین 2 کشور یک مسئله فیزیکی است. علت این اختلاف ساعت در وهله اول موقعیت جغرافیایی است که هر کشور بر روی کره زمین دارد. از دلایل دیگر این امر می توان به ساعت طلوع و غروب خورشید، حرکت چرخشی که زمین به دور خود و همچنین حرکت آن به دور خورشید دارد نام برد.

اگر شما قصد سفر یا مهاجرت به آلمان را دارید، بهتر است که با اختلاف ساعت جهانی آشنایی داشته باشید تا بدانید در چه ساعتی از شبانه روز به کشور مقصد می رسید. این امر باعث می شود که مشکلاتی از جمله جت لگ شدن را به حداقل برسانید. از این رو جهت پدیدار شدن مشکلاتی نظیر بد اخلاقی، حالت تهوع و بی خوابی گفته می شود که در مسافرینی که بین کشورهای مختلف که با یکدیگر اختلاف زمانی بسیاری دارند به میزان زیادی دیده می شود.

اهمیت اختلاف ساعت ایران با شهرهای آلمان

اختلاف ساعت رسمی ایران و آلمان

ساعت رسمی کشور ایران مطابق زمان گرینویچ (GMT) که به عنوان مبدا زمانی مشخص می‌ شود، با توجه به تفاضل نصف ‌النهار گرینویچ مقدار 3:30+ است. ساعت رسمی ایران در نیمه دوم سال یعنی از ماه مهر تا اسفند به این مقدار است. ولی در نیمه اول سال خورشیدی یعنی از ماه فروردین تا شهریور با احتساب ساعت تابستانی یک ساعت به جلو کشیده می شود و مقدار آن 4:40+ محاسبه می ‌شود. ساعت رسمی کشور ایران راس ساعت 00:00 روز اول ماه فروردین یک ساعت به جلو کشیده و راس ساعت 00:00 روز 30 ماه شهریور یک ساعت به عقب برگردانده می شود.

پایتخت کشور آلمان برلین (Berlin) نام دارد. همچنین این کشور به اسم جمهوری فدرال آلمان نیز مشهور و در قاره اروپا واقع شده است. آلمان با کشورهایی چون دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوئیس، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز مشترک دارد. کشور آلمان یکی از قطب های مهم و با ارزش اقتصاد و تکنولوژی در جهان است. با توجه به این موضوع که بین 2 کشور ایران و آلمان رابطه نزدیکی وجود دارد. همچنین تعداد بسیار بالای دانشجویان ایرانی درحال تحصیل در آلمان، پیدا کردن ساعت رسمی آلمان و اختلاف ساعت این کشور با ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

روش های بررسی اختلاف ساعت ایران با شهرهای آلمان

در نظر گرفتن برخی از نکات برای آن که اختلاف ساعت بین کشور آلمان و ایران را به دست آوریم، مهم است. ساعت تمامی شهرهای آلمان و ایران همزمان است، به این معنا که تمامی شهرهای ایران یک ساعت مشخص و معین دارند که این موضوع در مورد کشور آلمان هم صدق می کند. در این کشور تمامی شهرها ساعات یکسانی دارند. مورد دیگری که باید توجه کنیم میزان فاصله بین ایران و آلمان تا گرینویچ است.

اگر بخواهیم اختلاف ساعت این 2 کشور را به شکل دقیق مشخص کنیم، به این نتیجه می رسیم که نیمه اول سال آلمان و ایران 3 ساعت و 30 دقیقه با یک دیگر اختلاف دارند. البته باید دانست که امروزه روش ها و ابزارهای مختلفی نیز برای به دست آوردن فوری اختلاف ساعت در کشورها موجود است که شما می توانید با کمک آنها به راحتی ساعت کشور مورد نظر که در مورد اختلاف ساعت آن کشور کنجکاو هستید را مشاهده کنید.

در این قسمت لیستی از این روش ها برای جست و جو و یافتن این اختلاف در اختیار شما عزیزان قرار گرفته:

  • جست و جو در گوگل
  • استفاده از اپلیکیشن های ساعت جهانی
  • استفاده از ساعت جهانی دستگاه های هوشمند
  • محاسبات ریاضی برای به دست آوردن اختلاف بین ساعات دو کشور

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه ترین مجموعه مهاجرتی ایران برای راهنمایی در زمینه مهاجرت به اروپا از روشهای مختلف در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :