مهاجرت به کشور پرتغال

اجاره خانه در پرتغال

اجاره خانه در پرتغال

مساله اجاره خانه در پرتغال برای اکثر متقاضیانی که به دلایل مختلف اعم از کار، سرمایه گذاری و زندگی به پرتغال مهاجرت می کنند حائز اهمیت است. مسکن از نیازهای اولیه هر شخصی است و تهیه آن در کشور پرتغال ممکن است شما بترساند. پرتغال کشوری است اروپایی که در غرب شبه جزیره ایبری واقع شده است و به دلیل تنوع چشم اندازهای منحصر به فردی دارد که مورد توجه مهاجران قرار می گیرد. از اینرو بهتر است قبل از مهاجرت به پرتغال، تحقیقات زیادی انجام دهید تا تصمیم بگیرید کدام مناطق را دوست دارید و چه اقامتگاهی در دسترس است. همچنین، مهم است که مناسب با بودجه خود به دنبال مسکن مناسب در نزدیکی محل تحصیل یا کار خود بیابید. همچنین می توانید از قبل به صورت آنلاین جستجو کنید.

اگر ترجیح می دهید قبل از نقل مکان محل اقامت تضمینی داشته باشید، پس بهتر است قبل از بازدید از پرتغال برای دیدن حضوری گزینه های خود به این کشور سفر کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، گزینه دیگر اجاره خانه یا آپارتمان برای تعطیلات برای اولین بار در بدو ورود است و به شما فرصت می دهد محل اسکان احتمالی خود را ببینید و قرارداد خود را امضاء کنید. پرتغال یک مقصد محبوب برای دانشجویانی است که برای اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت به این کشور نقل مکان می کنند. بنابراین اجاره های کوتاه مدت و بلند مدت زیادی در بسیاری از مناطق در سراسر کشور در دسترس است. اجاره های بلند مدت به راحتی در دسترس نیستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

شرایط اجاره خانه در پرتغال

پرتغال نسبت به قراردادهای اجاره انعطاف پذیر است. در بیشتر موارد، شما می توانید بین یک قرارداد با مدت زمان مشخص یا یک قرار داد شناور انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید چه مدت در کشور پرتغال اقامت خواهید داشت و نمی خواهید مدت زمان مشخصی را متعهد شوید، بدین ترتیب می توانید نوع خاصی از اجاره را انتخاب کنید. اگرچه، بسته به آنچه در قرارداد ذکر شده است، باید هنگام خاتمه قرارداد خود بین 2 تا 4 ماه اخطار دهید. اگر صاحبخانه تصمیم به فسخ قرارداد بگیرد، باید 6 ماه اخطار یا حتی حداکثر 2 سال اخطار برای قراردادهای بی پایان را به شما بدهد. همچنین برای اجاره آپارتمان در پرتغال به شماره مالی پرتغال نیاز دارید. این یک شماره شناسایی مالیاتی است که به شما امکان می دهد مالیات بپردازید و در پرتغال تحصیل و کار کنید.

بر خلاف سایر کشورهای اروپایی، پرتغال در مورد مالک نگه داشتن و بازپرداخت ودیعه شما روند سختگیرانه ای انجام نمی دهد. بنابراین، صاحبخانه شما احتمالا سپرده شما را در حساب خود نگه می دارد، مگر اینکه برای نگهداری ایمن سپرده، یک حساب سپرده ترتیب دهید. در پایان اجاره شما، مهلت خاصی برای بازگشت ودیعه شما به صاحبخانه در نظر گرفته نشده است، اما باز هم از نظر قانونی نیاز به استرداد دارد، مگر اینکه اختلافاتی پیش بیاید. اختلافات بین موجر و مستاجر بر سر سپرده های امنیتی باید توسط دادگاه های مدنی رسیدگی شود. اجاره های کوتاه مدت به طور معمول مبله هستند و آن ها را برای مهاجران که برای مسافرت های کوتاه مدت به پرتغال می روند ایده آل می باشد.

شرایط اجاره خانه در پرتغال

میزان اجاره خانه در پرتغال

بیشتر اجاره های کوتاه مدت در پرتغال شامل هزینه های آب و برق در قیمت اجاره یک آپارتمان است. این موضوع بدان معناست که قیمت آب، گاز و برق همه به اضافه قیمت اجاره شما اضافه می شوند. اجاره خانه در پرتغال از نظر هزینه و نوع قرارداد موجود می تواند به طور قابل توجهی بین مناطق اطراف شهر و داخل شهرهای اصلی متفاوت باشد. از اینرو در جستجوی اجاره ویلا یا آپارتمان باشید، املاک مختلفی را برای اجاره در شهرهای اصلی پرتغال پیدا خواهید کرد.

عوامل و جزییات زیادی باید در نظر گرفته شوند. مهمترین آنها وضعیت بازار املاک و تعداد سال هایی است که قصد دارید در آنجا زندگی کنید. نرخ مالکیت خانه در پرتغال در دهه گذشته حدود 75% از ساکنان خانه های خود را دارند. در شهرهایی مانند لیسبون و پورتو، یافتن آپارتمان برای اجاره بلند مدت بسیار آسان است. در خصوص مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا ابتدا مقاله نظام آموزشی اسپانیا را مطالعه بفرمائید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجاره خانه در پرتغال به اطلاعات جدول زیر توجه فرمائید:

نوع مسکنمبلغ اجاره به یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر59564€
آپارتمان یک اتاق خواب خارج از مرکز45942€
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر104548€
آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز74495€

قرارداد اجاره خانه در کشور پرتغال

با این حال، این مسئله در مناطقی که خانه های تعطیلات کوتاه مدت معمول هستند، مانند آلگاروه، می تواند دشوارتر باشد. میزان اجاره در پرتغال زیاد نیست، حقوق در پرتغال می تواند بسیار کم باشد. هزینه اجاره خانه در پرتغال معمولا بین موجر و مستاجر توافق می شود. از این رو افزایش اجاره بها سالیانه مجاز است. صاحبخانه شما باید حداقل 30 روز قبل از اعمال افزایش پیشنهادی، کتبا به شما اطلاع دهد. هزینه های اجاره معمولا شامل تاسیساتی مانند گاز و برق نیست. قبل از نقل مکان، صاحبخانه معمولا موجودی تهیه می کند که شرایط خانه را مستند می کند و مواردی را که در ملک موجود است لیست می کند.

برخی دیگر از درگاه های املاک و بنگاه های املاک در پرتغال عبارتند از:

  • ساپو
  • عصر
  • کیلووات
  • چاوتجو
  • ReMax
  • مارسلا پروپریادس
  • موارد برتر
  • کوستو جوستو
  • قرن 21
  • IMO
  • تروویت

برای اجاره ملک در پرتغال باید قرارداد اجاره (contrato de arrendamento) را امضاء کنید. همچنین شما باید یک شماره مالی پرتغالی (Numero fiscal de kontribuinte) داشته باشید. در این قرارداد مدت اعتبار اجاره نامه، زمان بررسی اجاره بها و میزان مبلغی که باید قبل از نقل مکان به آن بدهید، مشخص شده است. همچنین قراردادهای اجاره در پرتغال باید شامل جزئیاتی در مورد موجر و مستاجر، اطلاعات مربوط به ملک، مدت اجاره و میزان اجاره باشد. قراردادهای اجاره می توانند به صورت آزاد یا مدت دار باشند. اگر شما به عنوان دانشجو یا کارمند می خواهید به پرتغال مهاجرت کنید و به اجاره خانه در پرتغال فکر می کنید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :