مهاجرت به کشور نروژ

اجاره خانه در نروژ

اجاره خانه در نروژ

اجاره خانه در نروژ، یکی از مهم ترین گام های مهاجرت است زیرا تامین مسکن، در کشور خارجی، از اولین مقدماتی ست که مهاجران در خصوص آن می اندیشند. اینکه چه نوع خانه و مکانی برای زندگی و گذران وقت در نظر دارید و اینکه بودجه شما چقدر است و یا در کدام شهر و کدام محل، دانشگاه و محل کار شما واقع شده است. فاکتورهای مهم و متغیری است که در اجاره خانه تاثیر دارد. مواردی اعم از خانه و آپارتمان های مرکز شهر یا خارج از شهر، خانه های ویلایی و یا همخانه شدن با دانشجویان و همکاران، خانه های مبله یا غیر مبله همگی از انواع خانه ها در نروژ هستند.

اگر برای اولین بار، به کشور نروژ می روید و قصد مهاجرت به نروژ و اقامت در این کشور را دارید، اجاره محل اقامت به جای خرید حرکت هوشمندانه ای است. اکیدا به همه تازه واردان توصیه می شود، حداقل برای یک یا 2 سال اول مکانی برای زندگی اجاره کنند، که ترجیحا بهتر است، خانه ای کوچک و به صورت موقت یا کوتاه مدت اجاره شود. در مرحله اول بایستی هزینه ها را پایین نگه دارید. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مهاجرت به این کشور راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

روند اجاره خانه در نروژ

سایت های Hybel.no و Finn.no از سایت های معروف در خصوص جستجوی خانه می باشند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به نروژ را دارید، دفتر بین المللی دانشگاه شما می تواند به شما کمک کند. آنها بعضی اوقات می توانند، لیستی از مالکان محلی و گزینه های مسکن در اختیار دانشجویان قرار دهند. به طور کلی، کمبود خانه های اجاره ای خوب با کیفیت بالا در سراسر کشور وجود دارد. این، بدان معناست که گزینه ها محدود خواهند شد. بنابراین متقاضیان بایستی سریع عمل کنند. هنگامی که خانه ای را پیدا کردید که دوست دارید، سریعا باید اقدام کنید و با صاحبخانه تماس بگیرید.

همچنین ممکن است، بهترین کار این باشد که با تمام شرایط و اسناد مورد نیاز برای اجاره آماده شوید. این اسناد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سپرده و اجاره ماه اول شما
  • جزئیات و اطلاعات ضامن
  • مدارک هویتی
  • گواهی که نشان شغل یا تحصیل شما باشد.

در کشور نروژ، در صورتی که یک فرد غیر نروژی بخواهد خانه ای اجاره کند، معمولا موجر اجاره 3 ماه را از قبل دریافت می کند. این به این دلیل است که موجر می خواهد اطمینان حاصل کند که مستاجر اجاره را پرداخت می کند و کشور را ترک نمی کند. پس، در نظر داشته باشید در برابر یک خارجی، افراد نروژی و بومی، حتی اگر اجاره ماهیانه را پیش پرداخت نکنند در اولویت هستند. از طرفی مستاجران بلند مدت مثلا 2 ساله به کوتاه مدت برای مالکان و موجران نروژی ارجحیت دارد.

آمادگی برای اجاره خانه در نروژ

چیزی که مهاجران را در کشور نروژ غافلگیر خواهد کرد، این است که ودیعه ای که برای تأمین مکان خود نیاز به پرداخت آن دارید، زیاد است. بطور معمول، این مبلغ برابر با اجاره 3 ماه است و نباید بیش از 6 ماه اجاره باشد. این مبلغ، علاوه بر اجاره ماه اول است که شما باید آن را پرداخت کنید. سپرده وثیقه باید به یک حساب جداگانه واریز شود. هیچ یک از طرفین نمی توانند، برای مدت زمان قرارداد اجاره، از حساب خود برداشت کنند.

هرگونه هزینه قابل پرداخت، برای افتتاح حساب جداگانه، توسط صاحبخانه پرداخت می شود. شما همچنین، حق درخواست سود به دست آمده از سپرده را دارید. اگر علاوه بر هزینه زندگی در نروژ، پول کافی برای سپرده گذاری ندارید، لازم است با شهرداری خود تماس بگیرید، زیرا آنها گاهی اوقات می توانند، این مبلغ را به شما وام دهند، یا به عنوان ضامن شما عمل کنند.

آمادگی برای اجاره خانه در نروژ

شرایط قرارداد اجاره خانه در نروژ

ایده خوب دیگر برای اجاره خانه، این است که با شرکت یا کارفرمای خود نیز مشورت کنید. آنها می توانند این کار را برای کارمندان خود انجام دهند. اگر هیچ یک از این گزینه ها قابل اجرا نیستند، پس می توانید از یک بانک خصوصی وام بگیرید. پرداخت قبض های کمکی ممکن است در اجاره شما لحاظ شود یا نشود. مهم است که در مورد مشخصات این مورد سوال کنید. توجه به این نکته مهم است که مستأجر در هر زمان و بدون دلیل می تواند اجاره نامه را فسخ کند.

به طور معمول، اگر قصد مهاجرت به نروژ را دارید، باید قبل از 3 ماه اخطار کتبی دهید. مگر اینکه زمان دیگری در قرارداد ذکر شده باشد. به عنوان مستأجر، حق دارید اجاره نامه کتبی را از موجر مطالبه کنید که مدت آن کمتر از 3 سال نیست.

این قرارداد، شامل موارد زیر است:

  • نام و آدرس طرفین
  • ملکی مورد اجاره
  • مبلغ پرداختی
  • شرایط واریز

نکاتی در خصوص اجاره خانه ها در نروژ

دولت نروژ در حال سختگیری در مورد اجاره های کوتاه مدت در این کشور است. هدف آنها جلوگیری از خرید آپارتمان های متعدد و اجاره آنها با هدف سرمایه گذاری در نروژ است که به تجارت قانونی هتل آسیب می رساند. همچنین تعداد روزهایی که سالانه صاحبان خانه می توانند خانه های خود را به صورت کوتاه مدت اجاره دهند محدودیت دارد. علاوه بر این، آنها با قوانین مالیات سخت تری روبرو هستند.

آب شیر در این کشور برای مصرف بی خطر است. به عنوان یکی از خالص ترین ها در جهان شناخته می شود. برق راه اصلی گرمایش خانه ها در نروژ است، صورتحساب برق می تواند در طول سال تغییر کند. این کشور یکی از بزرگترین صادرکنندگان انرژی در جهان است و قبض های کمکی ماهانه یا سالانه ارسال می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :