مهاجرت به کشور اسپانیا

اجاره خانه در اسپانیا

اجاره خانه در اسپانیا

اجاره خانه در اسپانیا برای شاغلان و دانشجویان بین المللی و کسانی که قصد زندگی در اسپانیا را دارند از مسائل مهم تلقی جهت مهاجرت تلقی می شود. بدین ترتیب شما در طول دوران تحصیل خود در اسپانیا نیاز به محل اسکان دارید و یا اگر در جایی مشغول به کار باشید بایستی محل زندگی شما نزدیک به محل کار شما باشد. همچنین میزان اجاره خانه در اسپانیا اغلب هنگفت ترین بخش مخارج و هزینه شما در یک ماه می باشد. اجاره خانه در کشور اسپانیا روش خوبی برای شناخت کشور و تصمیم گیری در مورد مکانی برای زندگی است. بدین منظور شما بایستی براساس دانشگاه خود یا محل کار منطقه ای را انتخاب کنید که ارزان قیمت تر باشد.

نسبت به چند سال گذشته قیمت اجاره آپارتمان و خانه در اسپانیا به طور مداوم در حال افزایش بوده است. از اینرو حداقل اجاره خانه یا آپارتمان در اسپانیا به محل سکونت شما بستگی دارد. قیمت اجاره در کلان شهرها بسیار بالاتر از شهرهای کوچک است. اگر قصد اجاره در اسپانیا را دارید بایستی بدانید که گران ترین شهرها مادرید، بارسلونا، بیلبائو و پالما هستند. همچنین ارزان ترین مناطق برای زندگی در اسپانیا Extremadura ، Castilla la Mancha و La Rioja هستند. اسپانیا انواع مختلفی از خانه ها را دارد که هم به صورت اجاره کوتاه مدت و بلند مدت ارائه می شود. شما می توانید در وب سایت هایی مانندAirbnb  Booking و Uniplaces به دنبال مسکن و خانه باشید. در هنگام جستجوی خانه اینکه چه چیزی برای شما اهمیت دارد را در اولویت قرار بدهید.

شرایط اجاره خانه در اسپانیا

همانند سایر کشورها، متداول ترین راه برای جستجو و یافتن اطلاعات در خصوص خانه یا آپارتمان برای اجاره در اسپانیا یک مشاور املاک یا درگاه های اینترنتی املاک و برنامه هایی از این قبیل، آگهی های روزنامه یا تبلیغات است. شما بایستی قبل از مهاجرت به اسپانیا با توجه به بودجه خود جستجو کنید تا هنگام عزیمت به اسپانیا شگفت زده نشوید. در صورتی که شما با بنگاه های املاک همکاری کرده باشید باید بدانید که مراحل اجاره خانه شما راحت تر پیش خواهد رفت. اما در نظر داشته باشید که هزینه این خدمات را نیز باید پرداخت کنید. سایت های املاک اسپانیا که در ادامه ذکر خواهیم کرد بزرگترین و معروف ترین و معتبر ترین سایت های اسپانیایی در زمینه اجاره و خرید خانه هستند.

با جستجو در این سایت ها می توانید انواع خانه ها را ببینید و شرایط و قیمت ها را بسنجید و با فضای آن آشنا شوید:

  • thinkSPAIN
  • Servihabitat
  • comprarcasa
  • idealista.com
  • tucasa.com
  • venta de pisos
  • Nestpick

اجاره کوتاه مدت و اجاره طولانی مدت از لحاظ خصوصیات و کیفیت شرایط متفاوتی دارند. املاک اسپانیا معمولا با اجاره ماهانه و فضای زندگی در متر مربع تبلیغ می شوند. از اینرو در آگهی باید مبنی بر اینکه خانه مبلمان مبله است یا خیر توجه کنید. با این حال، ممکن است ملک های مبله کاملا خالی و فاقد وسایل زندگی باشد. لذا شما بایستی در اسپانیا پس از مشاهده حضوری قرارداد را امضا کنید. اگر تا یک هفته پس از موعد مقرر در ماه نتوانید اجاره خود را پرداخت کنید، صاحب خانه می تواند اجاره را در مراحل قانونی مطالبه کند. اگر مبلغ معوقه کمتر از 2000€ (یورو) باشد، موجر می تواند بدون نیاز به وکیل به دادگاه مراجعه کند و آن را مطالبه کند.

شرایط اجاره خانه در اسپانیا

مدارک لازم برای اجاره خانه در کشور اسپانیا

شما در اسپانیا علاوه بر اجاره خانه، انتظار می رود هزینه آب و برق و تعمیرات جزئی به دلیل فرسودگی پرداخت کنید. این موضوع بایستی در قرارداد ذکر و مورد توافق و تایید طرفین قرار گیرد. هزینه های یک آپارتمان 2 خوابه در اسپانیا به طور معمول حدود 50€ الی €150 (یورو) در هر ماه است که بستگی به بهره وری انرژی، میزان استفاده و نوع خدمات شهری دارد. علاوه بر این، ممکن است هزینه های سالانه یا ماهانه برای نگهداری مناطق مشترک و هزینه های محلی، مانند جمع آوری زباله نیز پرداخت شود. همچنین شما برای اجاره خانه در اسپانیا به عنوان یک خارجی بایستی مدارکی داشته باشید. مدارک هویتی اعم از گذرنامه و یا مدارکی که نشان دهد شما محصل هستید و یا قرارداد کار شما نیز لازم است.

برخی از مدارک لازم جهت اجاره خانه در اسپانیا عبارتند از:

  • مدارک اشتغال یا توانایی پرداخت اجاره
  • شماره شناسایی مالیاتی
  • گذرنامه یا شناسه
  • یک یا چند پرداخت اضافی اجاره
  • ضمانت نامه بانکی که این سپرده جایگزینی است که بانک در صورت عدم پرداخت اقساط اجاره از طرف مستاجر به موجر پرداخت می کند.
  • ضمانت کتبی از طرف کارفرما، نوعی گواهی که در آن کارفرما در صورت توقف پرداخت مستاجر پرداخت اجاره به صاحبخانه را تضمین می کند.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل و نظام آموزشی اسپانیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

قرارداد اجاره خانه در اسپانیا

در اسپانیا قرارداد اجاره چه به صورت شفاهی و چه به صورت کتبی معتبر است. البته در تمام دنیا قراردادهای شفاهی ایده بدی هستند، در عوض، اصرار داشته باشید که همه چیز را به صورت مکتوب داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که کاملا آنچه را که امضاء می کنید درک می کنید. برای خاتمه قرارداد، مستاجر باید حداقل 30 روز قبل از تاریخ پایان اخطار بدهد. در کشور اسپانیا معمولا یک مستاجر با قرارداد بلند مدت حق تجدید سالانه به مدت 3 سال را دارد، مگر اینکه موجر پس از یک سال اظهار کند که قصد دارد شخصا در یک تاریخ معین ملک را تصرف کند که پس از آن باید 2 ماه اخطار داده شود. مستاجر در صورت ایجاد اصلاحات می تواند هزینه اجاره را افزایش دهد، به شرط آنکه افزایش مطابق با استانداردهای خاص باشد و در کل کمتر از 20% باشد.

به طور معمول، قرارداد اجاره خانه در اسپانیا حدود 12 ماهه خواهد بود و هر ساله تمدید می شود. در صورت فسخ قرارداد مستاجر می تواند پس از 6 ماه، بدون توجه به مدت زمان قرارداد و با احترام به یک دوره اخطار 30 روزه و اگر بندی در قرارداد اجاره درج شده باشد مبنی بر اينكه مستاجر می تواند هر لحظه، حتی قبل از تمام شدن مدت 6 ماهه، قرارداد را فسخ كند. بدین ترتیب شما آزاد هستید که در مورد مدت زمان اخطار با صاحبخانه خود موافقت کنید و حداقل مدت آن 30 روز است. با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا مشاوران با تجربه شما را در این خصوص راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :