مهاجرت به کشور اتریش

اجاره خانه در اتریش

اجاره خانه در اتریش

اکثر افرادی که به اتریش مهاجرت می کنند به دنبال اجاره خانه هستند و داشتن اطلاعات کافی درباره اجاره خانه در اتریش از موارد ضروری است. همچنین تسلط داشتن به زبان آلمانی و یا داشتن مترجم جهت امضاء قرارداد و درک مفاد قراردادهای اجاره امری ضروری است. چرا که تمام قراردادهای اجاره و خرید خانه در اتریش به زبان آلمانی صورت می گیرد. هزینه اجاره خانه در اتریش نیز در شهرهای آن مختلف است و شهرهای توریست خیز و بین المللی این کشور هزینه اقامت بیشتری را طلب می کنند.

به طور کلی هزینه زندگی در اتریش و هزینه اقامت در اتریش در رده متوسط قرار دارد. از این رو نسبت به کشورهایی مانند انگلیس و سوئیس هزینه اجاره خانه بسیار پایین تر است. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله اجاره خانه در اتریش و موارد مربوط به این موضوع را بررسی کرده اند.

درباره اجاره خانه در اتریش

برای افرادی که خواستار شنا کردن در ماه گرم در دریاچه های زیبای این کشور و یا پیاده روی تپه های سرسبز آن هستند ممکن است هزینه زندگی و اقامت آنچنان به نظر نیاید. اما برای افرادی که خواهان اقامت طولانی مدت در اتریش هستند این مورد بیشتر به چشم می آید. به طور کلی هزینه زندگی و اقامت در اتریش پایین نیست. اما هنوز اجاره یک آپارتمان چه در یک شهر بزرگ و چه در شهر کوچک اتریش برای بسیاری از خارجی ها مقرون به صرفه به شمار می رود. در حقیقت متوسط ​​هزینه اسکان مبله در یکی از شهرهای بزرگ اتریش مانند وین، اینسبروک یا سالزبورگ حدود 1382€ (یورو) در ماه است.

علاوه بر قیمت های اجاره نسبتا پایین، اتریشی ها نیز از برخی از ارزان ترین غذاهای تازه و ارگانیک در جهان لذت می برند. حمل و نقل در اتریش نیز مقرون به صرفه و سالم است. چرا که اصلی ترین نوع حمل و نقل در اکثر شهرهای اتریش با دوچرخه است. اگر دوچرخه سواری برای شما مناسب نیست، حمل و نقل عمومی نیز قیمت مناسبی دارد. هزینه حمل و نقل عمومی در اتریش ماهانه در حدود 47€ (یورو) هزینه خواهد داشت. به صورت کلی پیدا کردن یک آپارتمان می تواند یکی از بزرگترین موانع برای مهاجرین باشد با این حال اجاره خانه در اتریش فقط نیاز به یک اجاره نامه امضا شده و اثبات هویت دارد.

سوالات احتمالی برای اجاره خانه در اتریش

برای اینکه خانه ای را در کشور اتریش اجاره کنید لازم است مواردی را در رابطه با خانه و بندهای قرارداد اجاره نامه بررسی کنید و سوالاتی را از صاحبخانه خود بپرسید. گذشته از سوالاتی که برای صاحبخانه شما وجود دارد نیاز است که یک تحقیق کلی انجام دهید. در اتریش صاحبخانه مسئولیتی برای اطمینان یافتن شما از پاکی آپارتمان در رابطه با آلودگی هایی نظیر موش و سایر ندارد. همچنین می توانید در رابطه با خانه با همسایگان گپ بزنید زیرا آنها می دانند که صاحبخانه شما چگونه عمل می کند یا اینکه در ساختمان مشکلی وجود دارد یا خیر.

از جمله سوالاتی که می توانید از صاحبخانه خود برای اجاره خانه در اتریش بپرسید عبارتند از:

  • قوانین مربوط به نقاشی و تزئین آپارتمان چیست؟
  • آیا آوردن حیوانات خانگی مجاز هستند؟
  • آیا هرگونه خدمات کاربردی در قرارداد گنجانده شده است؟
  • چه کسی مسئول نگهداری از بخش های مختلف خانه است؟
  • در صورت عمل نکردن به بندهای اجاره نامه توسط هر یک از طرفین چه اقداماتی انجام می شود؟
  • هزینه خدمات و تمیزکاری خانه چقدر است؟
  • تاریخ پایان اجاره دقیقا چه موقع است؟
  • اگر قادر به پرداخت یک ماه یا 3 ماه نباشید چه اتفاقی می افتد؟

کلیات مهاجرت به اتریش به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

قیمت اجاره خانه در اتریش

طبق آمار منتشر شده در سایت numbeo قیمت اجاره خانه در اتریش با توجه به مناطق و شهرهای اتریش متفاوت است. طبق آمار اعلام شده هزینه کرایه یک آپارتمان یک تخته در مرکز شهری در اتریش بین 590€ الی 3235€ (یورو) و متوسط و میانگین این قیمت 73287€ (یورو) می باشد. علاوه بر این، هزینه متوسط کرایه آپارتمان یک تخته در خارج از شهری در اتریش 57861€ (یورو) است. البته باید توجه داشته باشید که اکثر خانه های اجاره ای در اتریش خالی هستند و وظیفه پر کردن آن و مبله کردن آن با خود شما خواهد بود. جهت اطلاع از شرایط و هزینه های شهرهای مهم اتریش مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

جهت درک بهتر قیمت اجاره خانه در اتریش در سال 2022 جدول زیر را مشاهده کنید:

آیتمبازهقیمت متوسط به یورو
اجاره آپارتمان یک تخته در مرکز شهر590€ الی 3235€73287€
اجاره آپارتمان یک تخته در خارج شهر450€ الی 2597€57861€
اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر950€ الی 6052€133563€
اجاره آپارتمان 3 تخته در خارج شهر800€ الی 4541€102640€

قیمت اجاره خانه در اتریش

روند اجاره مسکن در اتریش

به صورت کلی برای اجاره خانه در اتریش به 2 صورت می توانید عمل کنید. یکی از روش ها استفاده از بنگاه ها و آژانس های املاک است. از این رو روش دیگر اجاره خانه به صورت شخصی و ارتباط مستقیم با صاحبخانه می باشد. اجاره آپارتمان در اتریش روشی نسبتا ساده است. زیرا بیشترین املاک اجاره ای توسط نمایندگان املاک و مستغلات انجام می شود.

اگرچه این می تواند برخی از هزینه های جستجوی آپارتمان شما را برطرف کند، این بدان معناست که شما یک متخصص دارید و به جای اینکه تنها به این کار بپردازید آنها به بهترین محلات شما را راهنمایی کرده و نسبت به بودجه خود خانه مناسب را پیدا می کنید. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در اتریش مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه مسکن در شهرهای اتریش

قیمت اجاره خانه در شهرهای اتریش متفاوت است. از این رو قیمت اجاره خانه در شهرهای وین و اینسبروک نسبت به دیگر شهرهای اتریش گران تر هستند. در اینجا قیمت اجاره خانه در شهرهای مختلف و مهم اتریش در مناطق گران و معمول آورده شده است:

  • هزینه اجاره ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر وین 929€ (یورو) است.
  • هزینه کرایه ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر اینسبروک 1040€ (یورو) است.
  • قیمت اجاره ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر گراتس 885€ (یورو) است.
  • هزینه کرایه ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر لینز 912€ (یورو) است.
  • قیمت اجاره ماهانه خانه 85 متری در منطقه معمول شهر سالزبورگ 1026€ (یورو) است.

در خصوص مهاجرت و زندگی در این کشور مقاله آب و هوای اتریش را مطالعه بفرمائید.

حقوق مستاجر در اتریش

قانون اجاره در اتریش تقریبا از همان قوانین اجاره در سایر كشورهای اتحادیه اروپا، انگلیس، آمریكا و كانادا پیروی می كند. مستاجر موظف است اجاره نامه را امضاء کند و مستاجر و صاحبخانه هر 2 طرف متعهد هستند به موارد اجاره نامه عمل کنند. اگر قبل از اتمام اجاره خود تصمیم به بیرون آمدن از آپارتمان خود گرفتید، ابتدا باید 3 ماه قبل از موعد مقرر، به طور کتبی به صاحبخانه خود اطلاع دهید. اگر هیچ بند دیگری در توافق نامه شما نوشته نشده باشد، ممکن است لازم باشد از دادگاه بخواهید تا به صاحبخانه خود یک اعلامیه رسمی قضایی مبنی بر قصد خود برای ترک بدهد.

بر عکس، صاحبخانه شما نمی تواند بدون دلیل خواهان ترک شما باشد و بخواهد اجاره نامه را فسق کند. معمولا فقط 2 روش وجود دارد که می تواند این اتفاق بیفتد، یکی آنکه نتوانید اجاره خانه را پرداخت کنید و دیگر اینکه هزینه های جانبی را پرداخت نکنید. در این مقاله سعی شد اطلاعاتی در رابطه با اجاره خانه در اتریش و همچنین قیمت اجاره خانه در مناطق مهم این کشور ارائه گردد. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره در رابطه با مهاجرت به اتریش می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :