مهاجرت به کشور کانادا

آشنایی با قلمرو یوکان کانادا

آشنایی با قملرو یوکان کانادا

آشنایی با قلمرو یوکان کانادا برای متقاضیانی که به دنبال بازارهای جدید برای سرمایه گذاری هستند ایده ای جدید جهت مهاجرت به کانادا می باشد. قلمرو یوکان کانادا کوچکترین و غربی ترین استان شمالی کانادا است. این استان همچنین کم جمعیت ترین استان یا سرزمین کانادا است که طبق سرشماری های جدید 35874 نفر جمعیت دارد. وایت هورس، پایتخت سرزمینی و تنها شهر یوکان، بزرگترین محل سكونت در این منطقه است. یوکان در سال 1898 از مناطق شمال غربی دیگر جدا شد. قانون یوکان تحت حمایت دولت فدرال است كه در 27 مارس 2002 موافقت سلطنتی را دریافت كرد.

پدولت یوکان گرچه 2 زبانه (انگلیسی و فرانسوی) است، اما زبان های اسکیمویی را نیز به رسمیت می شناسد. کوه لوگان یوکان با 5959 متر ارتفاع، بلندترین كوه در كانادا و دومین بلندترین در قاره آمریکای شمالی است. در خصوص کسب اطلاعات جامع با مشاورین متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

آشنایی با قلمرو و مناطق آبی یوکان کانادا

بیشتر مناطق یوکان کانادا دارای آب و هوای قطبی هستند که مشخصه آن زمستان های طولانی و سرد و تابستان های کوتاه و گرم است. سواحل اقیانوس منجمد شمالی دارای آب و هوای خشن و خشک است. در حالی که میانگین دمای زمستان در یوکان بر اساس استانداردهای قطب شمال کانادا معتدل است، اما هیچ مکان دیگری در آمریکای شمالی در حین وقوع سرمای شدید به اندازه یوکان کانادا سرد نمی شود. دما 3 بار در سال های 1947، 1952 و 1968 به منفی 60 درجه سانتیگراد کاهش یافته است. برخلاف بیشتر کانادا که شدیدترین امواج گرما در جولای، آگوست و حتی سپتامبر رخ می دهد، گرمای شدید یوکان کانادا در ژوئن و حتی ماه مه رخ دهد.

بیشتر آب قلمرو یوکان کانادا توسط رودخانه یوكان كه از شمال غربی به آلاسكا و انشعابات آن می ریزد، تامین می شود. بزرگترین آنها پلی، مک میلان، استوارت، وایت و کلوندایک در جنوب و Porcupine در شمال است. رودخانه های مهم دیگر عبارتند از:

  • لیارد در جنوب شرقی
  • پیل در شمال شرقی

یوکان همچنین دارای یک دریاچه آلپی زیبا و دیدنی است كه كلوان و آیشیهیک در كوه های سنت الیاس معروف ترین آنها هستند. تسلین، لابرج و کوساوا دریاچه های بزرگ دیگری هستند که در قسمت جنوبی قلمرو واقع شده اند. در شمال این سرزمین بخشهای وسیعی از تاندرای مسطح و ضعیف با لایه های یخی گسترده وجود دارد، زمینی که برای همیشه منجمد شده و ساخت و ساز را دشوار می کند.

نکات مهم در آشنایی با قلمرو یوکان کانادا

جهت آشنایی با قلمرو یوکان کانادا بایستی بدانید که حدود یک چهارم مردم یوکان سرخپوست آمریکایی هستند که بیشتر آنها به زبان های آتاباسكانی صحبت می كنند. شناسایی افراد بومی در این قلمرو مسئولیت دولت فدرال است. بقیه جمعیت این منطقه نیز متشکل از افرادی است که از مهاجران اروپایی یا از نژاد مختلط بومی و مهاجر هستند. حدود دو سوم از کل جمعیت یوکان در وایت هورس زندگی می کنند. شهر داوسون و برخی از روستاهای قدیمی، که در بالای دایره قطب شمال واقع شده است، مکان هایی با زیبایی طبیعی شگفت آور هستند. مراکز خرید و حمل و نقل به شهرهایی با اندازه مشابه در سایر نقاط غرب آمریکای شمالی شباهت دارند. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

یافتن مسکن در وایت هورس و اکثر جوامع دیگر به دلیل هزینه بالای ساخت و ساز، آب و هوای سخت و نوسان شرایط اقتصادی یک مشکل است. بیشتر خانه های موجود در این منطقه از کیفیت نامرغوبی برخوردار هستند زیرا دارای ازدحام بیش از حد، فاقد لوله کشی در محیط داخلی و عدم امکان بازسازی هستند. شرکت مسکن یوکان، یک آژانس دولتی فدرال است که با صنعت مسکن، جوامع محلی و خانواده ها برای کمک به بهبود شرایط مسکن در قلمرو همکاری می کند. در این منطقه اکثریت مردم به زبان انگلیسی مسلط بوده و جمعیت کمی از آنها به فرانسه نیز صحبت می کنند. جهت مهاجرت کاری به کشور کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله کار در کانادا می باشد.

توریسم و اقتصاد جهت آشنایی با قلمرو یوکان کانادا

در خصوص آشنایی با قلمرو یوکان کانادا بایستی بدانید که صنعت عمده یوكان استخراج سرب، روی، نقره  طلا و مس است. دولت در سال 1870 معادن را از شرکت خلیج هادسون خرید و در سال 1898 آن را به سرزمین های شمال غربی واگذار کرد تا نیاز به کار در منطقه را برآورده کند. در آن زمان هزاران نفر از جویندگان طلا به این سرزمین مهاجرت کردند و دوره ای از تاریخ یوکان را که توسط نویسندگانی مانند رابرت دابلیو سروایس و جک لندن ثبت شده آغاز می کنند. خاطره این دوران و یادگارانی از روزهای ابتدایی آغاز به کار پلیس سوار کانادا در این شهر و همچنین شگفتی های دیدنی قلمرو و فرصت های تفریحی در فضای باز آن، گردشگری را به دومین صنعت مهم در یوکان تبدیل می کند.

گردشگری ایالت یوكان به شدت به محیط طبیعی آن متكی است. بسیاری از لباس ها و راهنماهای توریستی سازمان یافته برای فعالیت هایی از جمله شكار، ماهیگیری، قایق رانی، پیاده روی، اسكی، اسنوبورد، یخ نوردی و سورتمه سواری وجود دارد. این فعالیت ها هم در محیط های نزدیک شهر و هم در سرزمین های دورتر، که توسط هوا یا ماشین برفی قابل دسترسی هستند، ارائه می شود. جشنواره ها و رویدادهای ورزشی Yukon شامل جشنواره فرهنگی Adäka، جشنواره بین المللی داستان سرایی یوکان هستند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد. علاقه مندان به زندگی و کار در کشور کانادا می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :