مهاجرت به کشور کانادا

آشنایی با ایالت نورت وست تریتوریز کانادا

آشنایی با ایالت نورت وست تریتوریز کانادا

آشنایی با ایالت نورت وست تریتوریز کانادا برای کسانی که قصد تحصیل، کار، سرمایه گذاری و حتی سفر توریستی به این ایالت را دارند، اهمیت دارد. نورت وست تریتوریز کانادا (northwest territories) که به طور خلاصه NWT نوشته می شود و از 3 منطقه اصلی تشکیل شده است:

  • مجمع الجزایر قطب شمال
  • سرزمین اصلی قطب شمال
  • منطقه دره مکنزی

سرزمین اصلی قطب شمال که بعضا به زمین های بایر گفته می شود، در شمال شرقی خط خروجی کوه ها و منطقه دره مکنزی هم در غرب قرار دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به ایالت نورت وست تریتوریز به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مساحت ایالت نورت وست تریتوریز کانادا چقدر است؟
  • جمعیت ایالت نورت وست تریتوریز کانادا حدودا چقدر است؟
  • از چه زمانی نورت وست تریتوریز کانادا وارد کنفدراسیون کانادایی شد؟

جغرافیای ایالت نورت وست تریتوریز کانادا

در خصوص آشنایی با ایالت نورت وست تریتوریز کانادا بایستی بدانید که در 15 جولای سال 1870 وارد کنفدراسیون کانادایی شد و از آن زمان بارها تقسیم بندی های آن تغییر کرده تا استان های جدیدی ایجاد شوند یا استان های پیشین مساحت بیشتری داشته باشند. اما مرزهای کنونی ایالت نورت وست تریتوریز کانادا از سال 1999 به این صورتی که الان وجود دارد در نظر گرفته شد و در این سال بود که بخشی از اندازه این سرزمین کاسته شد. نورت وست تریتوریز کانادا با مساحت حدودا 144000 کیلومتر مربع، یعنی معادل 442000 مایل مربع، در سال های اخیر جمعیت رو به افزایش پیدا کرده است. یکی از دلایل این افزایش جمعیت این بوده که علی رغم سردسیر بودن این ایالت، به دلیل این که اخذ اقامت آن کمی ساده تر از ایالت های پرطرفدار کانادا مثل بریتش کلمبیا می باشد.

این مسئله سبب شده تا از سال 2016 تا اوایل سال 2022 جمعیت نورت وست تریتوریز کانادا از 41790 نفر به 45161 نفر افزایش یابد. مرکز این ایالت شهر یلونایف می باشد که پرجمعیت ترین شهر ایالت است و بیش از 1919569 نفر در خاک آن ساکن هستند. در واقع یلونایف از سال 1967 پس از پیشنهاد کمیسیون به عنوان مرکز نورت وست تریتوریز کانادا انتخاب شد چرا که امکانات رفاهی و آموزشی بیشتری دارد و فرصت های شغلی نسبتا زیادی در آن برای افراد مهیا است.

در نمودار ذیل پراکندگی جمعیت گروه های نژادی مختلف در خصوص آشنایی با ایالت نورت وست تریتوریز کانادا بررسی شده است:

میانگین جمعیت نورت وست تریتوریز کانادا

آب و هوای ایالت نورت وست تریتوریز کانادا

سرزمین های تشکیل دهنده ایالت نورت وست تریتوریز دارای آب و هوای اندکی گرم تر از قطب شمال اما در مجموع سرد هستند. به دلیل آب و هوای سرد این منطقه خیلی از علاقمندان به مهاجرت که در کشورهای گرمسیرتری مثل چین زندگی می کنند، نورت وست تریتوریز را انتخاب نمی نمایند. به لحاظ پوشش گیاهی مجمع الجزایر قطب شمال در سرزمین نورت وست تریتوریز دارای جنگل های تایگا و پوشش تندرا می باشد که نشان دهنده این است که تنها کمی هوای بهتر و مناسب تری در مقایسه با قطب شمال دارد.

در خصوص آشنایی با ایالت نورت وست تریتوریز کانادا بایستی بدانید که از شرق و غرب به ترتیب به ایالت های Nunavut و Yukon می رسد و در جنوب آن هم ایالت های British Columbia، Alberta و Saskatchewan واقع شده اند و از جنوب غربی نیز به Manitoba می رسد. مساحت ایالت نورت وست تریتوریز به دلیل شرایط آب و هوایی بیشتر پوشیده شده از دریاچه های یخ زده است اما در مجموع این ایالت به قدری بزرگ است که می توان تقریبا آن را با اندازه مجموع 3 کشور مثل فرانسه، پرتغال و اسپانیا برابر دانست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

آب و هوای ایالت نورت وست تریتوریز کانادا

شرایط مهاجرت به ایالت نورت وست تریتوریز کانادا

همان طور که گفته شد در حال حاضر نورت وست تریتوریز اگرچه جزء پرطرفدارترین مناطق مهاجرتی کانادا نیست، متقاضیان خاص خود را دارد. در ضمن طی زمان، اروپایی های زیادی که به قاره آمریکا آمدند، بعضا در نورت وست تریتوریز نیز ساکن شدند. به خاطر همین مهاجران گذشته و حال، در حال حاضر تنوع قومی خاصی در نورت وست تریتوریز وجود دارد.

به طوری که زبان های زیادی در این ایالت به رسمیت شناخته شده اند که عبارتند از:

  • انگلیسی
  • فرانسوی
  • گویچین
  • اینویناقتون
  • اینوکتیتوت
  • اینوویالوکتون
  • اسلاوی شمالی
  • اسلاوی جنوبی
  • تاچی

البته معمولا کسانی که در کشورهای سردسیری مثل روسیه زندگی می کنند برای مهاجرت به نورت وست تریتوریز کانادا آماده تر هستند. اما در کل می توان اینگونه بیان نمود که غالبا اکثر مهاجران روش های کاری یا تحصیلی را انتخاب می نمایند و از بین این 2 راه نیز روش تحصیل در دانشگاه های واقع شده در نورت وست تریتوریز ساده تر و نتیجتا پرطرفدارتر می باشد. شرایط کلی در خصوص تحصیل در کانادا به طور شفاف در مقاله مذکور شرح داده شده است.

نکاتی در خصوص آشنایی ایالت نورت وست تریتوریز کانادا

اقتصاد نورت وست تریتوریز قوی ترین اقتصاد دنیا نیست اما در جایگاه خیلی خوبی در کشور کانادا قرار گرفته است. همین مسئله را می توان انگیزه بسیاری از مهاجران، علی رغم وجود آب و هوای قطبی این استان، دانست. به عبارت دقیق تر تولید ناخالص داخلی نورت وست تریتوریز بیش از 4 بیلیون CAD (دلار کانادا) می باشد. در خصوص آشنایی با ایالت نورت وست تریتوریز کانادا بایستی بدانید که بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) را در میان تمامی استان های کانادا به خود اختصاص داده است. هم چنین متوسط درآمد افراد در مقایسه با میانگین درآمد افراد در کل کشور کانادا، بالاتر می باشد. یعنی در حالی که در نورت وست تریتوریز افراد به طور متوسط 50618CAD (دلار کانادا) درآمد دارند، میانگین درآمد سالانه در کل کشور کانادا 30359CAD (دلار کانادا) می باشد.

در نورت وست تریتوریز کانادا اگرچه بیش از 17% مردم خود را بی دین اعلام کرده اند، بیش از 46% کاتولیک هستند و سایرین پیروی سایر ادیان می باشند. پس در مجموع می توان نورت وست تریتوریز را ایالتی نسبتا مذهبی دانست که غالب مردمش پیروی مسیحیت و شاخه های مختلف این دین هستند. علاقمندان به مهاجرت به کانادا می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نورت وست تریتوریز، بریتیش کلمبیا و سایر استان های کانادا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :