مهاجرت به کشور کانادا

آب و هوای کانادا

آب و هوای کانادا

اطلاع از وضعیت آب و هوای کانادا می تواند به عنوان یکی از آیتم های سازگاری با محیط کانادا و فاکتور مهمی برای برنامه ریزی سفر محسوب شود. شرایط آب و هوای کانادا در سراسر کانادا کاملا متفاوت می باشد. آب و هوای کانادا از اقلیم قطبی در شمال، تا اقلیم گرم و خشک در مناطق جنوبی متغیر می باشد. به همین دلیل، گفته می شود که کانادا دارای اقلیم 4 فصل می باشد.

کانادا اغلب به آب و هوای سرد و برفی معروف است. کانادایی ها ضرب المثلی دارند که می گوید: در کانادا، 8 ماه سال زمستان و 4 ماه سال هم مربوط به تعمیر جاده ها می باشد. معمولا کانادایی ها مخصوصا ساکنین مناطق پرجمعیت هم مرز با ایالات متحده آمریکا، از 4 فصل مختلف بهره می برند. اگر شما نیازمند اخذ اطلاعات جامعی راجع به شرایط مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کانادا می باشید، حتما با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

درباره کشور کانادا

کانادا کشوری در بخش شمالی قاره آمریکای شمالی می باشد. کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو که از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و به طرف شمال تا اقیانوس شمالگان کشیده شده می باشد. از این رو مساحتی برابر 9.98 میلیون کیلومتر مربع را شامل می شود. همین مساحت بزرگ کانادا را دومین کشور بزرگ دنیا می سازد. مرز جنوبی کشور کانادا با ایالات متحده که به طول 8891 کیلومتر می باشد، طولانی ترین مرز مشترک زمینی جهان بین 2 کشور است.

پایتخت کانادا، شهر اوتاوا می باشد و 3 ناحیه مادرشهری بزرگ این کشور تورنتو، مونترال و ونکور هستند. اکثر اراضی کانادا پوشیده از جنگل و توندرا است. به همین دلیل 80% از جمعیت کانادا در شهرهای بزرگ و متوسط این کشور ساکن می باشند. جمعیت کشور کانادا در سال 2022 معادل 37314442 نفر تخمین زده شده است. کانادا از جمله کشورهای چندفرهنگی بوده است. زبان های رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی می باشد.

وضعیت کلی آب و هوای کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه و بزرگترین کشور در قاره آمریکا می باشد. درباره وضعیت آب و هوای کانادا با استناد به تحقیقات انجام شده می توان گفت که شرایط آب و هوایی حاکم در بخش های مختلف کانادا کاملا متفاوت از هم می باشند. به واسطه جریانات اقیانوسی گرم در امتداد خط ساحلی بریتیش کلمبیا، بهار در این استان پهناور کانادا از ماه فوریه شروع می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت به کانادا را مطالعه بفرمائید.

تابستان در کانادا از اواخر ماه می شروع می شود. گرمترین ماه های سال کانادا جولای و آگوست می باشد، و در شهرهای بزرگ جنوبی و در کل دشت های مرکزی در فصل تابستان، دماهای بالا معمولا تا 90 درجه سانتیگراد می رسد. برای اکثر مسافران، ماه های سپتامبر و اکتبر (پاییز) بهترین زمان بازدید از کانادا می باشد. چراکه در این وقت از سال، آب و هوای کانادا خنک و دلپذیر می باشد.

وضعیت کلی آب و هوای کانادا

آشنایی با جغرافیای کانادا

کانادا بیشترین مساحت از آمریکای شمالی را اشغال می کند. از این رو در جنوب با ایالات متحده و در شمال غربی با ایالت آمریکایی آلاسکا مرز مشترک دارد. کانادا از اقیانوس اطلس در شرق تا اقیانوس آرام در غرب کشیده شده است و در شمال به اقیانوس شمالگان می رسد. کانادا همچنین در شمال شرقی با گرینلند و در جنوب شرقی با مجمع الجزایر سنت پیر و میکلون جمهوری فرانسه مرز دریایی مشترکی دارد. درباره شهر کبک کانادا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

از بین 13 استان و قلمرو کانادایی، فقط 2 استان آلبرتا و ساسکاچوآن محصور خشکی بوده و هیچ خط ساحلی ندارند. در حالی که 11 استان دیگر کانادا همگی با یکی از 3 اقیانوس مذکور مرز مشترک دارند. کانادا همچنین دارای شمالی ترین نقطه جهان، Canadian Forces Station Alert، در نوک شمالی شمالگان کانادایی- عرض جغرافیایی 82.5°N- می باشد که 817 کیلومتر از قطب شمال فاصله دارد. بخش کثیری از شمال کانادا پوشیده از یخ می باشد.

میانگین دمایی کانادا در فصول مختلف

میانگین دماهای بالای زمستان و تابستان در کانادا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. زمستانها در اکثر نقاط کشور مخصوصا، در استان های مرکزی کانادا که آب و هوای قاره ای را تجربه می کنند، کاملا سرد می باشد. میانگین دمای روزانه در این مناطق از کانادا نزدیک−15 °C(5 °F) می باشد و تا دمای زیر −40 °C (−40 °F) هم می رسد. در مناطق غیرساحلی، برف زمین را تا حداقل 6 ماه می پوشاند.

اگر به دنبال آب و هوای معتدل در کانادا می باشید، بریتیش کلمبیا دارای اقلیم معتدل با زمستان بارانی و ملایم در طول سال می باشد. در سواحل شرقی و غربی این استان، میانگین دماهای بالا معمولا پایین تر از 20s °C (70s °F) می باشد. درحالیکه بین سواحل، میانگین دمای بالای تابستان معمولا از 25 تا 30 °C (77 to 86 °F) متغیر می باشد. شهرهای مهم کانادا در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

بهترین زمان برای مسافرت به کانادا

شاید برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا این سوال پیش آید که بهترین زمان برای مسافرت به کانادا چه زمانی از سال می باشد؟ تابستان های کانادا در بخش های مرکزی گرم و مرطوب و در سواحل ملایم تر می باشد. بهار معمولا در کل کشور کانادا دلپذیر است. زمستان های کانادا سرد و برفی است. اگرچه بخش های جنوبی آلبرتا از بادهای گرم Chinook برخوردارند که از کوه های راکی می وزد و زمستان های ونکور و ویکتوریا را ملایم تر می کند.

در کانادا، پاییز یعنی ماه های سپتامبر و اکتبر در واقع بهترین موقع از سال برای مسافرت به کانادا می باشد. از این رو چراکه آب و هوای کانادا در این فصل از سال برای مهاجران خارجی کاملا خنک و مطبوع می باشد. نهایتا، درصورت تمایل به اطلاع بیشتر درباره شرایط مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای اقامت دائم کانادا (PR) با وکلای مهاجرتی حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :