مهاجرت به کشور هلند

آب و هوای هلند

آب و هوای هلند

بررسی آب و هوای هلند برای افرادی که حساسیت خاصی به نوع آب و هوا برای مهاجرت و یا سفر به کشور مقصد را دارند می تواند مهم باشد. لذا جای تعجب نیست که این کشور سرزمین مراتع سبز و گل های بیشمار است. هلند کشوری در شمال غربی قاره اروپا است و از یک طرف با دریای شمال و از طرف دیگر با کشورهای آلمان و بلژیک همسایه است.

به صورت کلی می توان گفت هلند آب و هوای معتدلی دارد. مسافرین و مهاجرین به این کشور از نظر آب و هوایی دچار مشکل نمی شوند. می توان گفت آب و هوای هلند یکی از مزایای طبیعی این کشور است و لذت زندگی و مهاجرت به این کشور را دوچندان می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله آب و هوای هلند را در فصول مختلف بررسی می کند.

درباره آب و هوای هلند

هلند کشوری با آب و هوای دریایی معمولی با تابستان های معتدل و زمستان های سرد است. باد و باران در بیشتر فصول سال مشترک و ماه های جولای و آگوست مرطوب ترین ماه ها هستند و ماه مارس خشک ترین ماه سال در هلند می باشد. از آنجا که هلند از مناظر مسطح و دشت های صاف برخوردار است. باد ممکن است مورد توجه گردشگران و مهاجرین بخصوص در ماه های زمستان و تابستان باشد. بادها به طور معمول در امتداد ساحل بسیار قوی تر از بخش های داخلی هستند.

هلند به دلیل داشتن هوای غیرقابل پیش بینی، شناخته می شود. بارش باران از ماه آوریل تا سپتامبر بسیار معمول است. در این کشور هر سال تقریبا 79 سانتی متر باران می بارد که این مقدار زیادی نیست. غیرقابل پیش بینی بودن آب و هوا در تمام فصول از ویژگی های بارز آب و هوای هلند است.

آب و هوای هلند در فصل بهار

بهار در هلند، از ماه های مارس تا می فصلی خنک و معتدل است که با افزایش آهسته دما همراه می باشد. در ماه آوریل، روزهای خنک و معتدل همچنان قابل لمس و دمای میانگین آن در حدود 10 درجه سانتیگراد است. اما این نوع هوا تا نیمه اول ماه ادامه دارد. در ماه می در هلند، متوسط دمای حداکثر در حدود 17 درجه سانتی گراد می باشد.

اما با پایان این ماه، روزهای آفتابی و نسبتا گرم به خصوص در نیمه دوم ماه احساس می شود. بهار در هلند بهترین زمان برای سفر و گردش است. در این دوره می توانید از هوای گرم آفتابی لذت ببرید، دما از 17 درجه سانتی گراد بیشتر نمی شود. این شرایط آب و هوایی اولین لاله های هلندی را شکوفا می کند. هوا را با رایحه ای خارق العاده پر می کند. در خصوص مهاجرت به هلند و کسب اطلاعات بیشتر مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

در جدول زیر سردترین دمای ثبت شده در فصل بهار در هلند را مشاهده می کنید:

سالدما به سانتی گراد
19626.7
19556.8
19176.9
19587.0
19417.0

آب و هوای هلند در فصل تابستان

در تابستان هلند، از ژوئن تا آگوست، درجه حرارت به طور کلی دلپذیر است. روزهای بارانی بسیار زیاد و سردترین دمای آن زیر 20 درجه سانتیگراد است. با این حال روزهای گرم با آفتابی در میان ابرها با دمای بیش از 25 درجه سانتیگراد در اوایل بعد از ظهر می باشد. خلاصه اینکه تابستان هلند شبیه تابستان در لندن است. بطور متوسط حداکثر دما در بیشتر مناطق کشور در حدود 22/23 درجه سانتیگراد و در حدود 21 درجه سانتیگراد در سواحل تغییر می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین شهرهای هلند برای زندگی را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر میزان بیشترین دمای متوسط در فصل تابستان در هلند را مشاهده می کنید:

سالدما به سانتی گراد
200318.6
200618.5
197618.4
199518.2
198318.2

آب و هوای هلند در فصل تابستان

آب و هوای هلند در فصل پاییز

در ابتدای فصل پاییز در هلند، آب و هوا کمی سرد و مرطوب و آسمان ابری است. اما دمای کلی برای این فصل بالا و معتدل به شمار می رود. در ماه اکتبر، باد با شدت زیادی می وزد و باران زیاد می بارد و صبح ها شهر پوشیده از مه غلیظ است. متوسط ​​دما در هلند در طول پاییز 10.6 درجه سانتی گراد می باشد. به طور کلی، پاییز مرطوب ترین فصل هلند شناخته می شود.

با این حال، به طور متوسط 240.7 میلی متر باران در طول فصل پاییز در هلند می بارد و مردم می توانند در این فصل 314 ساعت از آفتاب لذت ببرند. سردترین پاییزی که تاکنون در هلند ثبت شده در سال 1952 اتفاق افتاده و میانگین دمای آن 7.6 درجه سانتیگراد بود، گرم ترین پاییز در تاریخ هلند نیز در سال 2006 رخ داد که میانگین آن 13.6 درجه سانتی گراد بوده است. جهت اطلاع از هزینه زندگی در هلند، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

آب و هوای هلند در فصل زمستان

زمستان در هلند از ماه دسامبر تا فوریه سرد است اما یخبندان نیست. با میانگین دمای روزانه در حدود 3 درجه سانتیگراد در شب و حدود 6 درجه سانتیگراد در طول روز همراه است. دوره هایی وجود دارد که جریانات آتلانتیک غالب بوده و هوا معتدل و خنک و بیش از 10 درجه سانتیگراد اما سرد و بارانی است. در دوره های دیگر، هوا می تواند مه آلود باشد.

از طرف دیگر، ممکن است توده های هوای سرد از اروپای شرقی گاهی به این کشور برسند و سامانه های سرد را به همراه داشته باشند. در این موارد دما حتی در طول روز نیز می تواند زیر نقطه انجماد برسد. منظره زمستانی پوشیده از برف، با کانال های یخ زده که در نقاشی ها و عکس ها قابل مشاهده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ تابعیت هلند ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر سردترین دمای میانگین ثبت شده در سال های اخیر در هلند در فصل زمستان را می بینید:

سالدما به سانتی گراد
19633-
19472.4-
19401.9-
19421.6-
19291.4-

بهترین زمان برای سفر به هلند

بهترین زمان برای بازدید از هلند و سفر به این کشور از اواسط ماه می تا اواسط سپتامبر می باشد. در این دوره، درجه حرارت معمولا معتدل یا دلپذیر است و یا باران زیاد می بارد. گاهی اوقات نیز خورشید بیرون می آید. ماه می و ژوئن کمی سرد تر از ماه آگوست است، اما در این زمان، کشور در حال شکوفایی می باشد. در نیمه اول ماه می که هنوز هم می تواند کمی سرد باشد، می توانید گسترش لاله ها را مشاهده کنید که بین اواسط آوریل و اواسط ماه می شکوفه می گیرند. در نیمه اول ماه سپتامبر، حداکثر دما هنوز در حدود 20 درجه سانتیگراد است.

جهت نوع پوش و نوع لباس برای مهاجرت در فصول مختلف از نظر آب و هوایی موارد زیر پیشنهاد می شوند:

  • در فصل زمستان

لباس های گرم، ژاکت، کت، کاپشن بادگیر، چتر و احتمالا یک کلاه گرم و دستکش را برای آب و هوای سرد تر به همراه داشته باشید.

  • در فصل تابستان

لباس های بهاری، پاییزی، لباس های نخی مخصوص روزهای گرم، پیراهن، ژاکت، تی شرت و یک کت بارانی یا چتر را به همراه داشته باشید.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار که به کوشش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعات لازم و کافی درباره هلند و آب و هوای این کشور در فصول مختلف کسب کرده باشید. همچنین جهت اخذ اقامت هلند و یا دیگر کشورهای قاره اروپا می توانید بر تجربه و دانش مجموعه ما تکیه کنید و از روش های مختلف مهاجرتی و قوانین موجود اطلاع یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :