مهاجرت به کشور دانمارک

آب و هوای دانمارک

آب و هوای دانمارک

آب و هوای دانمارک با توجه به حضور این کشور در منطقه اسکاندیناوی و اروپای شمالی می تواند سوالاتی را برای مهاجرین به دانمارک ایجاد کند. به طور کلی دانمارک کشوری مرطوب، خنک با آب و هوای معتدل است و برخلاف تصورات آن قدرها هم سرد نیست. دانمارک در بین 3 منطقه آب و هوایی اروپا شامل نفوذ آب و هوای بورا در شمال، آب و هوای اقیانوس اطلس در غرب و نفوذ آب و هوای قاره ای در شرق قرار دارد.

آب و هوا در سراسر دانمارک ترکیبی از این تأثیرات است. به طور کلی نواحی غربی کشور دارای آب و هوای اطلس و مناطق شرقی دارای آب و هوای تحت تأثیر قاره ای است. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شما دعوت می کنند در صورت علاقه به این کشور، در این مقاله آب و هوای دانمارک را در فصول مختلف بررسی کنید.

جغرافیای دانمارک

دانمارک کوچکترین کشور اسکاندیناوی است که در جنوب نروژ و جنوب غربی سوئد واقع شده است. این کشور از شبه جزیره گوتلند که در شمال آلمان قرار دارد و بیش از 400 جزیره با اندازه های مختلف تشکیل شده است. برخی از آنها با کشتی یا پل به سرزمین اصلی متصل می شوند. این کشور عمدتا از مناطق کم ارتفاع، دریاچه های کوچک و حاصلخیز توسط جنگل های راش تشکیل شده است. جزایر گرینلند و جزایر فارو نیز تحت حاکمیت پادشاهی دانمارک قرار دارند، هر چند هر 2 خودمختار هستند.

جزایر فارو گروهی از 18 جزیره اصلی در اقیانوس اطلس شمالی است که با جمعیت 52000 سکونت دارند و تاریخ آن به دوره وایکینگ باز می گردد. گرینلند بین اقیانوس های قطب شمال و اقیانوس اطلس و بزرگترین جزیره غیر قاره ای جهان قرار دارد. سه چهارم گرینلند توسط یک صفحه یخ ثابت پوشانده شده و جمعیت 56000 نفری آن را به کم متراکم ترین جمعیت در جهان تبدیل می کند.

درباره آب و هوای دانمارک

دانمارک یک کشوری وسیع و کم ارتفاع و در واقع دشتی وسیع است. در حدود 50 متر زیر سطح دریا واقع شده است. به طوری که قلمرو آن تحت سلطه نوع آب و هوای دریایی معتدل می باشد. زمستان ها در دانمارک نسبتا معتدل بوده و خیلی سرد نیست و تابستان هوا عالی بسیار می باشد. لازم به ذکر است که تغییرات شدید دما برای کشور معمول نیست. اما ممکن است تغییر طولانی مدت در فصول رخ دهد. همچنین در دانمارک میزان بالای رطوبت نسبی معمول است و در حدود 90% رطوبت دارد.

بارش باران در دانمارک نیز بسیار زیاد مشاهده می شود. از این رو در حدود 170 روز در سال باران می بارد. در سواحل غربی دانمارک کمی بیشتر از شرق باران می بارد. تغییرات آب و هوایی همه کشورها از جمله دانمارک را تحت تأثیر قرار داده است. از این رو هر از گاهی روزهای گرم وجود دارد که دمای هوا را تا 30 درجه سانتیگراد و فراتر از آن می برد. پاییز دانمارک اغلب باد و بارانی است، زمستان نیز سرد و روزها بسیار کوتاه هستند. در خصوص هزینه زندگی در دانمارک پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور خواهد بود.

آب و هوای دانمارک و میزان بارش و دما

میزان بارش سالانه در دانمارک در بعضی از مناطق گوتلند بیش از 900 میلی متر و زیر کمربند بزرگ بین گوتلند و سیلند زیر 500 میلی متر می باشد. باران کم و بیش است و در طول سال توزیع می شود. از این رو زمستان مرطوب ترین زمان سال دانمارک به شمار می رود. در طول سال دمای هوا به طور طبیعی بالاتر از 8.5 درجه سانتیگراد در مناطق جنوبی کشور و زیر 7.5 درجه سانتی گراد در مناطق شمالی گوتلند است.

جولای گرم ترین ماه با متوسط ​​دمای بیش از 17.5 درجه سانتی گراد در جنوب شرقی و زیر 16 درجه سانتی گراد در شمال غربی گوتلند می باشد. ژانویه سردترین دوره در دانمارک است. اما متوسط ​​دمای آن صفر درجه سانتی گراد و حتی بالاتر از این مقدار به دلیل نزدیکی به دریا ثبت شده است.

آب و هوای دانمارک و میزان بارش و دما

شرایط کشور دانمارک در فصل بهار

بهار در دانمارک کمی با تاخیر آغاز می شود چرا که در ماه مارس هنوز هم می توانید یخ زدگی ها و برف را ببینید، زمستان نمی خواهد تمام شود و آب و هوا غیر قابل پیش بینی می باشد. اما تا پایان ماه به طور معمول، هوا کمی گرم می شود و شب ها کم کم گرم تر می شود. بارش ها تقریبا کم می شوند و خورشید شروع به تابیدن می کند. در ماه آوریل در پایتخت، دما به 10 درجه سانتی گراد می رسد و در غرب کشور، دما 2 درجه سردتر است.

علیرغم دمای کافی، حتی در فصل بهار در دانمارک نیز سرما احساس می شود که به دلیل وزش بادهای شدید می باشد. در ماه می درختان جوانه می زنند و گل ها شکوفه می دهند و طبیعت سبز می شود. دمای روزانه در آخرین ماه بهار در شبه جزیره گوتلند در حدود 15 درجه سانتیگراد می باشد. تغییرات سالانه دما در جزایر فارو کندتر می شود و حدود 9 درجه سانتی گراد می باشد. همچنین شرایط مهاجرت به دانمارک به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط جوی کشور دانمارک در فصل تابستان

تابستان های دانمارک، دما معمولا مطبوع است و اوج گرما در ماه های جولای و آگوست در حدود 22 درجه سانتیگراد در کپنهاگن (Copenhagen) و سایر شهرهای بزرگ از جمله ارهوس (Aarhus)، آلبورگ (Aalborg)، اودنزه (Odense) و غیره است. در حالی که در سواحل غربی حاشیه دریای شمال دما کمی پایین تر و در حدود 20 درجه سانتیگراد می باشد. دمای شب ها در تابستان سرد و در حدود 13 تا 15 درجه سانتی گراد است. در عمل، فصل تابستان در دانمارک شبیه نیمه اول ماه می در نیویورک می باشد. در تابستان، هر از گاهی جریان های جنوبی می توانند روزهای گرم را به همراه داشته باشند، که معمولا بیشتر از 2 یا 3 روز طول نمی کشد.

آب و هوای دانمارک در فصل پاییز

در پاییز، هوا ابری و بارانی است و در بعضی مواقع همراه با وزش باد بسیار است. در ماه نوامبر، میزان تابش آفتاب بسیار کم می شود. در کپنهاگن، حداکثر درجه حرارت در ماه سپتامبر در حدود 18 درجه سانتیگراد است، سپس در ماه اکتبر تا 13 درجه سانتیگراد و در ماه نوامبر به 8 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. اینکه بگوییم آغاز پاییز در دانمارک با سرمای زیاد همراه است اشتباه می باشد. زیرا در ماه سپتامبر هوا کاملا دلپذیر است. اما در این دوره باران زیادی می بارد. در ماه اکتبر، خیابان های دانمارک با برگ های طلایی پوشانده می شوند. در روزهای نادری که باران نمی بارد، می توانید در دمای 10 درجه سانتی گراد پیاده روی کنید. در ماه نوامبر هوا چندان مطلوب نیست و بسیار سرد تر می شود. از این رو شب ها غالبا دما زیر نقطه انجماد است. بسیری از افراد این کشور را برای آموزش انتخاب می کنند، از این رو مقاله ای با عنوان تحصیل در دانمارک برای مطالعه شما عزیزان نگارش شده است.

بررسی فصل زمستان در کشور دانمارک

زمستان در دانمارک سرد و متوسط ​​دمای ماه های ژانویه و فوریه حدودا صفر درجه سانتی گراد است. همچنین روزها بسیار کوتاه هستند و در ماه دسامبر، خورشید در ساعت 3 بعد از ظهر غروب می کند و نوسانات دما بین روز و شب اندک است. در سواحل غربی و در جزایر کوچک، زمستان کمی ملایم تر اما با وزش باد زیاد خصوصا در شمال می باشد. گذشته از آن، دما در سراسر کشور نسبتا یکنواخت است.

در طول زمستان در دانمارک، میزان آفتاب کم و در واقع، آسمان غالبا پوشیده از ابر است. باد می تواند شدید باشد و باران بسیار زیادی می بارد، اگرچه معمولا فراوان نیست. به هر حال در این فصل آب و هوای دانمارک بسته به شرایط متفاوت است. در این مقاله که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی درباره آب و هوای دانمارک در فصول مختلف در اختیار علاقه مندان به این کشور قرار داده شد. چنانچه به فکر مهاجرت به دانمارک و یا دیگر کشورهای اروپای هستید می توانید از کمک این موسسه برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :