مهاجرت به کشور استرالیا

آب و هوای استرالیا

آب و هوای استرالیا

آب و هوای استرالیا متنوع می باشد به طوری که در بخش های شمالی آب و هوا تحت مناطق گرمسیری و بخش های جنوبی دارای آب و هوای سردتری می باشد. در کشور استرالیا فصل ها مخالف با فصل ها در نیمکره شمالی کره زمین است، زمانی که در نیم کره شمالی تابستان است در جنوب استوا فصل زمستان می باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده به بررسی دقیق وضعیت آب و هوایی کشور استرالیا پرداخته می شود که امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را به دست بیاورید.

معرفی کشور استرالیا

استرالیا با نام رسمی مشترک المنافع استرالیا کشوری مستقل که از سرزمین های اصلی قاره استرالیا، جزیره تاسمانی و جزایر متعدد کوچکی تشکیل شده است. استرالیا به عنوان بزرگترین کشور در اقیانوسیه محسوب می شود. همچنین از لحاظ مساحت به عنوان ششمین کشور بزرگ در دنیا شناخته می شود. پایتخت کشور استرالیا شهر کانبرا است گرچه بزرگترین شهر این کشور سیدنی می باشد. شهرهایی مانند ملبورن، بریزبن، برت و آدلاید از جمله بهترین شهرهای استرالیا برای زندگی هستند.

استرالیا قدیمی ترین، مسطح ترین و خشک ترین قاره ساکن با کمترین خاک حاصل خیر می باشد که دارای بیابان هایی در مرکز، جنگل های بارانی گرمسیری در شمال شرق و رشته کوه هایی در جنوب شرق می باشد. کشور استرالیا درآمد خود را از منابع مختلفی مانند صادرات مربوط به معادن، ارتباط از راه دور، بانکداری، تولید و آموزش بین المللی به دست می آورد.

بررسی کلی آب و هوای استرالیا

استرالیا به عنوان کشوری عظیم با 7.5 میلیون کیلومتر مربع تا حد زیادی دارای آب و هوای خشک است با توجه به وسعت زیاد این کشور در مناطق مختلف شاهد آب و هوای مختلفی می باشید. بخش های شمالی آب و هوای گرمسیری با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های گرم و خشک و بخش های جنوبی با تابستان های معتدل و زمستان های سرد و گاهی بارانی می باشد. در کشور استرالیا گرمترین زمان در ماه های دسامبر و ژانویه و سردترین زمان در ماه های جولای و آگوست است.

نواحی خشک در مرکز کشور استرالیا قرار دارند، در این مناطق هوا در طول روز بسیار گرم می باشد و بارش باران بسیار کمی دارد. در فصل تابستان دما در طول روز به 40 درجه سانتی گراد و در زمستان بین 16 تا 24 درجه سانتی گراد می باشد اما در شب ها دما بین 0 تا 19 درجه سانتی گراد متغیر است. لازم به ذکر است در طول 200 سال گذشته خشکسالی های زیادی در کشور استرالیا اتفاق افتاد که یکی از سهمگین ترین آن ها به مدت 8 سال از سال 1895 تا سال 1903 به طول انجامید. فرهنگ مردم استرالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

طبقه بندی آب و هوای استرالیا

آب و هوای این کشور به 6 دسته مختلف تقسیم شده است که در جدول زیر به آنها اشاره می کنیم:

منطقهدسته بندیویژگی
آب و هوا در بخش های ساحلی شمالیAwاین دسته دارای آب و هوای گرمسیری هستند. به طوری که دمای هوا در تمام سال بیشتر از 18 درجه سانتی گراد می باشد.
مناطق مرکزیBWhمیانگین دما سالانه بیشتر از 18 درجه سانتی گراد است.
آب و هوا در بخش های جنوبیCfمناطق ساحلی جنوب شرقی جزء این دسته آب و هوایی هستند.
آب و هوا در منطق اطراف شهر ملبورنCfbبیشترین دما این منطقه در طول سال به 22 درجه سانتی گراد می رسد. کمترین دما بین 18 تا منفی 3 درجه است.
اطراف شهر بریزبنCfaدر اطراف این شهر هوا گرمتر از سایر نقاط است.
جنوبی ترین سواحل استرالیاCsbدر جنوبی ترین سواحل آب و هوا در تابستان خشک با حداکثر دمای 22 درجه و حداقل دمای منفی 3 درجه می باشد.

طبقه بندی آب و هوای استرالیا

پراکندگی آب و هوای استرالیا

یکی از مهمترین فاکتورها برای مهاجرت به کشور استرالیا که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند آب و هوای این کشور است. آب و هوای استرالیا در ایالت های مختلف متفاوت است اما به طور کلی بسیار مطبوع و خوشایند می باشد. به طور کلی هر چه به سمت شمال استرالیا نزدیک شوید آب و هوا در تابستان شرجی و گرم می باشد.

هر چه به سمت جنوب می روید زمستان های سردی را تجربه می کنید. همانطور که گفته شد آب و هوای در ایالت های مختلف متغیر است. طبق آمار آب و هوایی جهان استرالیا در مقایسه با انگلستان از تعادل دمایی بیشتری برخودار است.

در جدول زیر آب و هوای شهر سیدنی را با چند شهر دیگر مقایسه می کنیم:

معرفی شهرپایین ترین دما در زمستانبالاترین دما در زمستانپایین ترین دما در تابستانبالاترین دما در تابستان
سیدنی8171926
تورنتومنفی 7منفی 11726
لندن271322
نیویورکمنفی 332028
آکلند6141523

گردشگری و آب و هوای استرالیا

استرالیا یکی از مناطق گردشگری در جهان است و هر ساله توریست های زیادی از سراسر جهان برای سفر و تفریح وارد این کشور می شوند. اما سوالی که برای گردشگران مطرح می شود این است که بهترین زمان برای سفر به کشور استرالیا در چه زمانی می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بهترین زمان برای سفر به این کشور در طول ماه های آپریل تا ماه سپتامبر (از 12 فروردین تا 8 مهر) می باشد. در این فاصله زمانی محدوده دمایی بین 19 درجه سانتی گراد تا 31 درجه سانتی گراد است.

دمای بالا در کشور استرالیا موجب رطوبت و بارش فراوان می شود که این موجب می شود اقامت در مکان هایی مثل: مرکز قرمز، تاپ لند و بخش های غربی استرالیا غیر قابل تحمل شود. در کشور استرالیا از ماه نوامبر تا ماه مارچ (25 آبان تا 11 فروردین) هوا بارانی بوده که این مانع سفر و گردشگری در این کشور می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه زندگی در استرالیا را مطالعه بفرمائید.

فصل ها و آب و هوای استرالیا

اگر در فصل تابستان قصد سفر از ایران به استرالیا را دارید باید بدانید که با ورود به این کشور به لباس های گرم احتیاج دارید به خصوص اگر قصد سفر و اقامت در شهرهای ملبورن، تاسمانیا یا آدلاید را دارید. همانطور که گفته شد با توجه به اینکه استرالیا در نیم کره جنوبی قرار گرفته فصول این در این کشور برعکس فصول در نیم کره شمالی است. فصل ها در ایران و استرالیا نیز معکوس هستند یعنی فصل تابستان ما در ایران فصل زمستان در کشور استرالیا است.

به طور کلی فصل ها در کشور ایران و کشور استرالیا به شرح ذیل می باشند:

  • بهار در ایران فروردین تا خرداد/ پاییز در استرالیا از مارچ تا می
  • تابستان ایران تیر تا شهریور/ زمستان در استرالیا ژوئن تا آگوست
  • پاییز در ایران مهر تا آذر/ بهار در استرالیا سپتامبر تا نوامبر
  • زمستان در ایران دی تا اسفند/ تابستان در استرالیا دسامبر تا فوریه

همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه تخصصی در زمینه های مهاجرت به کشورهای مطرح در دنیا آمادگی راهنمایی و همراهی متقاضیان عزیز در جهت اخذ انواع ویزا متناسب با علایق و شرایط شما می باشند. برای بهره مندی از مشاوره های رایگان در نظر گرفته شده با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :